Raudan nosto pysäyttää pituuskasvun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jageeee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä oon kasvanu 8 senttiä sen jälkeen, kun oon alottanu salilla käymisen. Ehkä olen sit tehny jotain oikein:D

Milläs nää anorektisen laihat kaverit sit vaan tuntuu kasvavan pituutta vielä tässä 15-16 iässä vaikkeivat syö varmastikaan tarpeeksi. Siinä sit se teoria että lihakset vie energian pituudelta.

Ei vaikuta ei. Ennen kuin aloitin treenaamisen, sanoivat lääkärissä että minusta tulee 185cm pitkä. Nyt pituutta 187cm ja lisää tulee....

Ehkä bodarit on lyhyitä siks, että sattuvat vaan olemaan geeneiltään lyhyempikasvusia, jonka takia koittavat kasvaa ainakin leveyssuunnassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo celeb heightsinkin mainitsema 183 cm on aika kiistanalainen juttu, sillä ahnuldi on painunut kasaan vuosien aikana. Itse voisin pitää realistisena jotakin about 186 lukemaa, mutta väliäkö tuolla. Arnold on 188 cm piste.

Jos on lääkärinennustuksissa todettu et sellaseks yli 185 senttiseksi kasvaa, ja on jäämässä sellaiseksi alle 175 pituiseksi, niin kyllä ehkä kuitenkin kannattaisi odottaa vielä jokunen kuukausi, vuosi etc. Äkkiä sitä saa lihasta vaikka aloittaisi pari kk myöhemminkin, verrattuna sitten siihen että olisi jäänyt lyhyeksi, jos se on oikeasti niin tärkeä asia.

Näissä asioissahan pitää tietenkin miettiä täyttyykö muut vaatimukset sille pituuskasvulle ennen ku aletaan painojen nostamista syyttämään.
Syötkö tarpeeks paljon?
Nukutko tarpeeks paljon?
Veikkaisin et jos noi kaks asiaa täyttyy ni voi aika huolella nostella.

Milläs nää anorektisen laihat kaverit sit vaan tuntuu kasvavan pituutta vielä tässä 15-16 iässä vaikkeivat syö varmastikaan tarpeeksi. Siinä sit se teoria että lihakset vie energian pituudelta.

Eiköhän useimmin nää kaverit oo kokenut kasvupyrähdyksen ja jääneet siksi laihoiksi kun massa ei pyrähtänyt perässä samaa tahtia.

itse kyl kasvan vieläkin vaikkakin hitaasti ja salilla käyty jo 3vuotta ikää 17. en oo jaksanu mitata pitkään aikaan ja ny sit oli terveys tarkastus ni olin kasvanut vuodessa 1cm joka oli yllätys. no isäni oli 179cm ku meni armeijaan ja nosteli puntteja ja kasvoi viel sen jälkeenkin 2cm. nyt tosin painunut 1cm. kaveri alotti nostelun ni oli178cm ja ny 186cm.
jostakin olen kuullut et tuloksiakin rupeaa tulemaan kun pituus kasvu on täysin pysähtynyt.

Siis mua yleensäkin ihmetyttää tää hirvee hulabaloo tästä aiheesta,jos vaikka 15 v:nä alottaa puntin ja syömään samalla oikein ja opettelee treenitekniikat se tuskin hidastaa sitä kasvua ainakaan paljoa ehkä ei ollenkaan ja sen lisäksi jo 18 vuotiaana voi olla melko hyvässä kunnossa ja tulokset näkyä niin kropassa kuin raudan määrässä ja pituutta vaikka sitten 175.Sen sijaan voi tietysti odottaa sen 3 vuotta ja aloittaa punttailun 18 vuotiaana jolloin pituutta on 180 ja noihin tuloksiin missä olisi jo nyt jos olisi aloittanut aiemmin on matkaa vielä vaikka kuinka paljon.
Toisin sanoen jos haluaa olla pitkä ni ei varmaan varmuuden vuoksi kannata nostaa punttia,mutta jos haluaa olla iso ni mitä väliä on sillä jos jää yhen varpaankynnen mitan verran lyhyemmäks,mutta lihasta on kuiteki roppakaupal enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom