Rasvaton raejuusto, omega-3-munat & vastaavat tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Kanan paistaminen mikrossa -niminen viestiketju sai aikaiseksi paljon keskustelua Hyvän Olon kananmunista ja siitä aasinsiltaa pitkin rasvattomasta raejuustosta. Mitä mieltä te olette näistä ja muista vastaavista tuotteista?

Oma mielipide esim rasvattomasta raejuustosta on se, että koko tuote on täysin turha. Tavallisessa raejuustossa on rasvaa 2 g/100 g, ja hinta on n. 95 snt/prk, toki paikasta ja merkistä riippuen. Ingmannin tavallinen raejuusto maksaa esim tuon verran. Sitten toinen vaihtoehto olisi mielestäni erittäin mauton 0 g rasvaa sisältävä rasvaton raejuusto, hinta 1,20-1,30 e/prk.

Kuinka moni pakkislainen haaskaa oikeasti rahojaan rasvattomaan raejuustoon ja kaikenmaailman omega-3-muniin? Kysyn näin, koska mielestäni molemmat tuotteet ovat hyvä esimerkki onnistuneesta markkinoinnnista nykyiselle "light"-sukupolvelle. "Rahat pois marginaalisella tai jopa olemattomalla hyödyllä."

Ajatuksia?

edit: jos joku muistaa ulkoa 15 L-kokoisen kananmunan paketin hinnan ja/tai 6 normaalin Omega-3-munan hinnan, laittakaa toki, niin päästään tekemään hintavertailua

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monesti olen ostanut Elovena Plus kaurahiutaleita. Onkohan ne oikeasti niin paljon parempia (enemmän kuitua ja vitamiineja) kuin tavalliset kaurahiutaleet?

Noita on tullut ostettua, kun ne on sillä tavalla "pehmeämpiä" kuin tavalliset kaurahiutaleet esimerkiksi rahka+kaurahiutale combossa.

Aluksi ostin itekin tuota rasvatonta raejuustoa sitten kun pari vuotta sitten katoin tarkemmin niin tajusin, etteihän siinä oo ku 4g rasvaa/purkki ja maussa on todellakin eroa! Kananmunista ostan ne halvimmat, mulle on ihan yks ja sama missä kanat on munansa muninut. Noi tuotteet tepsii ehdottomasti parhaiten vähän varttuneempaan porukkaan, mun porukat ainakin hehkuttaa ihan simona noita omega-munia ja muita ihmetuotteita. Eipä noi ylihintaiset safkat oo ainakaan faijan ylipainoon tai verenpaineeseen paljoo vaikuttanut kun liikunnan määrä on edelleen sohva-jääkaappi-auto -tyylistä.

Snoopie sanoi:
Monesti olen ostanut Elovena Plus kaurahiutaleita. Onkohan ne oikeasti niin paljon parempia (enemmän kuitua ja vitamiineja) kuin tavalliset kaurahiutaleet?
Jos nyt en väärin muista, on plus-versiossa kauraleseitä seassa. Mun vatsalle vähän liian tujua tavaraa, eikä uppoa rahkan seassa yhtä helposti kuin tavallinen Elovena.

edit: kuituja ja vitamiineja on aivan varmasti enemmän kuin tavallisessa, ihan kauraleseiden ansiosta :)

Joskus aikanaan ostin rasvatonta raejuustoa - ja havaittuani sen kuivaksi ja mauttomaksi palasin takaisin "rasvaiseen". Omega-munat ovat kyllä jääneet ryöstöhinnan (siis perusmuniin verrattuna) takia hyllyyn, ja näin tapahtunee jatkossakin.

Mitä taas kaurahiutaleisiin tulee, niin Myllyn Paras (tai kaupan oma merkki tyyliin Rainbow tai Spar) hakkaa Elovenan hinnassa 6-0. Jos leseitä sekaan haluan, ostan niitä erikseen. :)

EDIT: Ylipäätäänkin olen näiden "terveysvaikutteisten" sun muiden tuotteiden suhteen aika skeptinen, kyseessä kuitenkin on usein sellainen tuote (kuten esim. kaurahiutaleet), joka on jo "perusversiona" erittäin terveellinen, eikä tuo "terveysvaikutteisuus" tms. tuo useimmissa tapauksissa mitään sen erityisempää lisäarvoa - paitsi hintaan ofkoos :rolleyes:

15 kappaleen L-kokoiset, Rainbow/Pirkka kananmunat maksavat täällä päin 1.89€/pkt.

Mä ostan kaiken aina kilohinnan mukaan, syömäni raejuusto on kyllä rasvatonta mallia, mutta myöskin halvinta (0.79€/200g). Rypsiöljy on ainoa missä en litrahintaa tuijota, Virginoa sen olla pitää.

Ainakin Jyväskylän Seppälän Prismassa nuo raejuustot (400g) maksavat tasan saman verran, tulee ostettua vähän miten settuu noita, yleensä kuitenkin sitä missä on se 2 g rasvaa, on se ehkä vähän paremman makuista.

Munista sun muista ostetaan aina ne halvimmat, en edes tiennyt jotain "omega-3 munia" olevan olemassakaan. :david:

Ingmanin rasvaton raejuusto on samanhintaista kuin rasvallinen versio ja maistuu paremmalta joten ostan sitä. Eli makukysymys, syön raejuustoa max 200g päivässä joten niillä muutamilla rasvagrammoilla ei olisi väliä.

Eikös nuo omega-3 munat oo aika turhia, koska sisältää paremman rasvahappokoostumuksen ja se rasvahan on ainoastaan siinä keltuaisessa, jota en ainakaan ite syö..? Vai olenko kässänny ton homman ihan pieleen

Tomi sanoi:
Mikä tuote kyseessä?
Taitaa olla Euroshopperin. Mun mielestä universumin parhaan makuinen raejuusto.

En ole oikeastaan edes koskaan kiinittänyt huomiota noihin omega3 muniin, vaan olen aina ostanut halvinta. Syön Elovehnän kaurahiutaleita, vaikka ovatkin vähän kalliimpia. Ainakin Pirkan vastaavat maistu ihan vehnäjauholta.

Edit: Oon törkeen hidas. Kaenkky ja Snoopie STFU!!11!yks1!

Partsu sanoi:
Euroshopperin raejuusto, alkuperämaa Viro. Citymarketista löytyi.

Tuo euroshopperin raejuusto on kyllä aivan per***n makusta, paras mitä olen maistanut on lidlissä myytävä milbona muistaakseni 2% ja taitaa olla n.1.50€/400g

Partsu sanoi:
Euroshopperin raejuusto, alkuperämaa Viro. Citymarketista löytyi.

Hohoho... maailman paskimman makuista raejuustoa :D

Aiheeseen todella hatarasti liittyen, Ruoholahden S-Marketissa on jo pitkään ollut saman valmistajan samat kananmunat 1.05e/6kpl ja 0.69e/10kpl. Ymmärrän sen että isommassa pakkauskoossa kilohinta on halvempi, mutta se että pienemmällä rahalla saa määrällisesti enemmän tuntuu nurinkuriselta.

Omegoista en tiedä mitään. Jatkakaa.

kaenkky sanoi:
lidlissä myytävä milbona muistaakseni 2% ja taitaa olla n.1.50€/400g
Littölin Milbona myös meidän perheessä käytössä. Sekä rahka että raejuusto. :kuola:

edit: hoho, pakko oli ottaa jääkaapista kuva. Milbona poikineen :D

Liitteet

• IMG_3671.jpg
    IMG_3671.jpg
    92,7 KB · Katsottu: 1 558
Tomi sanoi:
Littölin Milbona myös meidän perheessä käytössä. Sekä rahka että raejuusto. :kuola:

edit: hoho, pakko oli ottaa jääkaapista kuva. Milbona poikineen :D

Näytti siellä pari Kanian salsakastikepulloakin löytyvän, suorastaan täydellisen makuista salsakastiketta. :kuola:

Timba79 sanoi:
Näytti siellä pari Kanian salsakastikepulloakin löytyvän, suorastaan täydellisen makuista salsakastiketta. :kuola:
Hohoo, todellakin! Oon vielä dieetilläkin sotkenut sitä ihan pienen määrän riisin sekaan. Tuorekurkku tuo myös mukavasti makua ja raikkautta, eikä sisällä muuta kuin pyhää henkeä.

Milbonan raejuusto :thumbs:

Paljonkos Tomi menee tota Milbonan raejuustoa päivässä? Meikäläisellä vakio on 400 g. Rahkaa en harrasta.

Liitteet

• jääk.JPG
    jääk.JPG
    39,9 KB · Katsottu: 1 111
Meidän jääkaapissa on usein tota Valion rasvatonta, kun se on hylaa ja sopii myös vaimokkeen vatsalle.
Oon ostanu ite kyllä tota normimalliakin, mutta mun mielestä se taas ei maistunu yhtä hyvälle kun toi rasvaton. Onkohan mun makuaistissa jotain häikkää :rolleyes:

Ingmannin rasvaton taas oli todella kuivan makuista.

Asiallinen arsenaali rahkaa yms. Tomilla kaapissa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom