Rasvat pois vatsan alueelta -> lihakset tilalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
HEI!

~ 166cm & 60kg, paria viikkoa vajaa 14v.

Eli ensikesäksi pitäs saada rasvat pois mahasta ja lihakset tilalle. Nyt on niin paljo vaaan sanottu, että syö vähemmän, jos ei auta syö vielä vähemmän. En minä mikään asiantuntija ole, aika kaukana siitä, mutta kuiteskin päättelisin, että jos ei syö, lihaksetkin häviäää?:rolleyes:

Karkki, limsat on ollu viikon pois ruokavaliosta ja oon lenkkeilly aikas paljon, 2-4kertaa 4-9km viikossa.

Lisäks noita oon kokeillu, missä vaiheessa pitäs alkaa huomata erot? Painoakaan ei kuulemma seurata, koska jos sinne lihasta alkaa tulemaan, se voi pysyä samana.
http://www.youtube.com/watch?v=qgXF_vNgvcQ

+ Hommaanko kausikortin tohon uimahalliin?

Se on kuules sillä tavalla, että sä et ehdi ens kesäksi saamaan mitään isoja määriä lihasmassaa. Ja vielä kun jollei ole ennen salilla käynyt, niin asiat voi olla alkuun aika hakusessa joka taasen hidastaa kehitystä. Täten tuon ikäisenä ei varmaankaan ymmärretä ruokavalion merkitystä.. se on hyvin suuri. Ja ei ton kokosena mitään aleta laihduttamaan, vaan syömään kunnolla ja hakemaan massaa. Eikä tollasella yhellä vatsatreenillä nyt mitään virkaa ole, vaan otat täältä jonkun simppelin 1 jakoisen, kuten Starting Strength ja alat syömään kunnolla, niin hyvällä tuurilla sulla ens kesänä noin 6-8kiloa uutta lihasta, kun aloittelija kerran olet. 0,2-0,5kg painoa lisää per viikko on aika hyvä tahti. Ja nnuo lenkkeilyt on ihan turhia lihasten kasvatusten kannalta. Pari palauttavaa kevyttä aerobista lenkkiä voi viikossa tehdä. Ja muista niiden vatsalihastenkin kanssa ettei ne millään 50 toiston sarjoilla kasva, vaan toistoalue 6-15 on aika hyvä ja lisäpainot käyttöön vaan jos tuntuu kevyeltä. Mutta tosiaan tuo asenne, että " kaikki heti tänne" ei päde tässä harrastuksessa, eli siis punttisaliharjoittelussa, vaan tämä vaatii vuosien ja vielä vuosienkin työtä. Ei mullakaan ole salitaustaa vasta kuin vuoden verran, mutta oon kuitenkin paljon jo oppinut ja tulosta on kuitenkin tullut jonkin verran.

Ahaa, että sä luulet saavas rasvat pois ja lihasta tilalle lenkkeilemällä? onnea matkaan sitten vaan.. tiedoks vaan että rasva ei pala millään lenkkeilyllä vaan sillä että syöt vähemmän kuin kulutat, mutta jos ton kokosena alat laihduttamaan, niin jää pelkkä luuranko jäljelle, mutta älä sitten ota neuvoja vastaan jollei kiinnosta.. ei ole multa pois.

"Ahaa, että sä luulet saavas rasvat pois ja lihasta tilalle lenkkeilemällä?"

Vastahan mä linkitin noi mun vatsalihasliikkeet tuohon? Aikamoine trolli olet tyttönen. :)

voishan otsikon ymmärtää niinkin, että rasvat pois(laihdutus) ja niiden alla piilevät lihakset esille. On kuitenkin oma valinta haluaako olla hieman anorektinen pulkan naru, jolla mojottaa sixpäkki biitsillä tai sit semmonen turvonnu rantapallo. Itsekin kyllä suosittelisin, että aloitat käymään kuntosalilla esimerkiksi yks jakonen ohjelma ja 3x viikkoon salilla + pari kevyttä lenkkiä. Muistat vaan syödä tarpeeksi kunnon ruokaa ja nukkua pitkiä unia niin kyllä tulosta pitäisi alkaa syntymään.

Ei saatana (: kukas se trolli nyt on? Luuletkos sitten että saat sen sun ihanan six päkkisi siis esiin helvetillisellä lenkkeilyllä ja pelkällä vatsalihasten hinkkaamisella? Jokatapauksessa mun osuus oli tähän threadiin tässä, kun kysyjä tuntuu tietävän jo kaiken oleellisen :)

Karkki, limsat on ollu viikon pois ruokavaliosta ja oon lenkkeilly aikas paljon, 2-4kertaa 4-9km viikossa.
Onhan siinä tietysti jonkinlainen alku, mutta rehellisesti sanottuna tuon kokoisena ei ole mitään järkeä laihduttaa, kuten ylempänäkin jo sanottiin. Korvaat kaiken turhan moskan jogurteista limsoihin kunnon ruualla ja alat käymään salilla.

Lisäks noita oon kokeillu, missä vaiheessa pitäs alkaa huomata erot?
Hyvällä tuurilla muutaman kuukauden päästä saatat löytää vähän lihasta käsivarsista, jos syöt ja treenaat kunnolla. Tavoitteista tietenkin riippuen aikaa saattaa kulua vuosiakin.

Turhaa tähdätä vain vatsalihaksiin, otat heti treeniin mukaan kaikki muutkin lihakset jaloista olkapäihin, tai muuten harmittaa vuoden päästä kun jotkin lihakset ovat reilusti jäljessä kehityksessä. ja kuten eräs viisas mies kerran totesi: ''Haluatko ison hauiksen? Kyykkää. Haluatko six packin? Kyykkää lisää.'' Ja muista, että tässä lajissa enemmän ei ole aina parempi. Anna lihaksille aikaa palautua tai mitään tulosta ei synny.

HEI!

~ 166cm & 60kg, paria viikkoa vajaa 14v.

Eli ensikesäksi pitäs saada rasvat pois mahasta ja lihakset tilalle. Nyt on niin paljo vaaan sanottu, että syö vähemmän, jos ei auta syö vielä vähemmän. En minä mikään asiantuntija ole, aika kaukana siitä, mutta kuiteskin päättelisin, että jos ei syö, lihaksetkin häviäää?:rolleyes:

Lisäks noita oon kokeillu, missä vaiheessa pitäs alkaa huomata erot? Painoakaan ei kuulemma seurata, koska jos sinne lihasta alkaa tulemaan, se voi pysyä samana.
http://www.youtube.com/watch?v=qgXF_vNgvcQ

+ Hommaanko kausikortin tohon uimahalliin?

Ei millään pahalla,mutta minä suosittelen tuon ikäiselle ihan vaikka Hoploppiin menoa;)
Nautitaan lapsuudesta/nuoruudesta vielä kun sitä on!
Kyllä sinä vielä kerkiät reenaamaan ihan riittävästin noita vatsoja!
Toki tuo uiminen on loistava liikunnan muoto!

Ei millään pahalla,mutta minä suosittelen tuon ikäiselle ihan vaikka Hoploppiin menoa;)
Nautitaan lapsuudesta/nuoruudesta vielä kun sitä on!
Kyllä sinä vielä kerkiät reenaamaan ihan riittävästin noita vatsoja!
Toki tuo uiminen on loistava liikunnan muoto!

Hoplopin ikäraja 7v. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toi Hoploppi oli kyllä loistava vaihtoehto :D rasvaa palaa ku kiipeilee ja välillä voi vetää pari leukaa siellä tangoissa. Jalannostoja alavatsoille pallomeressä ja roikkumalla kiipeilyseinässä nostellen polvia rintaan. Kausari Hoploppiin synttärilahjaks!

E: hoplopissa ei ole ikärajaa. Alle 13v tarvitsee vaan aikuisen valvomaan.

Hei nyt jätkät jotai älyä tuoho neuvomisee. Jos ikää on alle 14v ni kannattaako oikeesti ruveta kiristelee rasvoja pois tai massaa hakemaan. Tuossa iässä pitäs vetää siel futiskentällä tai uimarannalla sellasena ku on, hakee sitä peruskuntoa tulevaisuutta varten ja kehittää motoriikkaa. Salihommat vakavammassa mielessä mukaa vasta sit murrosiän jälkee/lopulla ettei turhaan mene sotkemaa hommia. Tuossa vaiheessa jos vedät rasvat alas ni helposti sit jäätki kääpiöks ku aineenvaihdunta hidastuu ja sekoilee. Jos taas bulkkaat ni kohta saatatki huomata et oot ylipainonen pallo ja sit kiinnostaa viel vähemmä näyttäytyä ihmisten ilmoilla!

Täysin samaa mieltä Razorbladen kanssa. Nää edelliset neuvot on ollu ku jollekki tavallisella tankopasille annetut "syö enemmä punttaa lujjjaa elä ikinä lenkkeile". Jos oot alle 14, niin elä stressaa liikaa jostain ulkonäköasioista ainakaan oman kropan suhteen. Tärkeintä on, että elämäntyyli olisi siellä aktiivisemman puolella, eli juuri niinkuin Razorblade sanoi: "Tuossa iässä pitäs vetää siel futiskentällä tai uimarannalla sellasena ku on". Mikäli joku mieluinen harrastus löytyy, niin sitä parempi vain. Syömisen suhteen nyt jos jotain haluat tehdä, niin syö monipuolisesti ja itsesi kylläiseksi aina. Tossa iässä ei kannata jäähä nälkää näkemään ja omaa terveyttä pilaamaan millään turhilla dieettihärveleillä (jotta joku ei innostuisi, dieetit eivät ole turhia, vaan ne eivät vain tässä kyseisessä tapauksessa käy laatuun). Eli kärjistettynä esimerkkinä ole vain reippaasti se koulun jätkä joka lastaa lautasen täyteen tavaraa.

Btw minäki haluan aikusten Hoplopin missä voi kiipeillä sun muuta!

Jos ikää on alle 14v ni kannattaako oikeesti ruveta kiristelee rasvoja pois tai massaa hakemaan. Tuossa iässä pitäs vetää siel futiskentällä tai uimarannalla sellasena ku on, hakee sitä peruskuntoa tulevaisuutta varten ja kehittää motoriikkaa. Salihommat vakavammassa mielessä mukaa vasta sit murrosiän jälkee/lopulla ettei turhaan mene sotkemaa hommia. Tuossa vaiheessa jos vedät rasvat alas ni helposti sit jäätki kääpiöks ku aineenvaihdunta hidastuu ja sekoilee. Jos taas bulkkaat ni kohta saatatki huomata et oot ylipainonen pallo ja sit kiinnostaa viel vähemmä näyttäytyä ihmisten ilmoilla!

Kateellisten paskapuhetta. Tuossa iässä sitä pitää sitä rautaa ruveta tahkomaan ja ottaa kaikki irti ja kun sen tekee viisaasti niin kerkeää vielä sinne biitseillekkin esitteleen itteään ennen kuin se ikä alkaa oleen ohi. Jos minä olisin voinut valita toisin, olisin alottanut saliharrastuksen niin aikaisin kuin vaan oisin tiennyt koko hommasta. Monta vuotta jäi hyvää kehitysaikaa pois, mutta onhan niitä tietysti monia edessäkin päin. :)

Kovaa järkevää treeniä, syömistä, lepoa ja panostaen samalla arkipäivän asioihin niin hyvä tulee ajan kanssa. Mitään dieettejä et tarvitse, vaan perus salillakäyntiä maltillisesti painoa vaan nostaen ja sitten kun jotain on tapahtunutkin siellä kropassa, niin voi harkita jotain pientä dieettiä. Puolessa vuodessa kerkeää hyvin alottelijana tekemään muutosta kroppaan kun vaan tekee asiat kunnolla alusta pitäen.

Liekö tuosta nyt haittaakaan, jos jo lenkkeilevä 14-vuotias ostaa vaikka voimapyörän eli vatsarullan ja tekee sitä lisäksi? Varsinkaan jos samalla saa niiden vatsalihasten lisäksi ahaa-elämyksen siitä, että lihaksia ylipäänsä voi kasvattaa jos haluaa? Ehkä joku rantakuntoon 2011 on pinnallinen tavoite, mutta entä sitten. Sen ansiosta tämä nyt 14-vuotias voi aikanaan vielä 55-vuotiaana tehdä töitä ja maksaa veroja, joilla silloin ehkä vielä hengissä olevan allekirjoittaneen vanhainkotiin voidaan palkata hoitaja vaihtamaan vaipat useammin...

14-vuotiaasta eteenpäin pitäisi pituuskasvun vielä jatkua. Ei kuulosta hyvältä ajatukselta laihduttaa senkään takia. Ei sillä, että kasvu mihinkään pysähtyisi jos paino tippuu välillä kilon tai kaksi; ei siitäkään siis stressata tarvitse.

Turhan moni kumminkin on joko liian lihava tai sitten liian laiha ja kuvittelee olevansa liian lihava. Toivotaan että Matamou ei päädy kumpaankaan joukkoon. Lihasharjoittelu voi olla hyväkin vastalääke, jos kehon ihanne on enemmän lihaksikas kuin langanlaiha.

Rasvaa muuten ei voi polttaa paikallisesti, vaan se on ilmeisesti geeniloton tulos minne rasva päätyy. Tyypillisesti miehillä enemmän vararenkaaksi ja naisilla useammin reisiin, mutta ei tuokaan kaikkia koske. Tässä on käsittääkseni syynä se, että vaikka lihas polttaisi varastorasvaa, sitä ei oteta mitenkään suoraan lähialueelta. Rasva vapautetaan verenkiertoon sieltä missä sitä on, ja poltetaan siellä missä on tarvetta.

Liekö tuosta nyt haittaakaan, jos jo lenkkeilevä 14-vuotias ostaa vaikka voimapyörän eli vatsarullan ja tekee sitä lisäksi?

Mitäs sää veikkaat et 14-vee salil käymätön kaveri tekee voimapyörällä muutaku rikkoo selkänsä?

Mitäs sää veikkaat et 14-vee salil käymätön kaveri tekee voimapyörällä muutaku rikkoo selkänsä?

Kääk. Itselläni on tuollainen, missä riski? Ei se polviltaan tunnu mahdottoman raskaalta, kun vie vain siihen mihin saakka voima riittää. Onko tuossa sitten joku helppo mutta väärä tapa käyttää?

Itse asiassa jos painaa 60kg niin sun pitäis hypätä selkä edellä sen voimapyörän päälle että saisit selkäs rikottua sillä. Ei voimapyörän käyttö nyt mitään kyykkäämistä vastaa tekniikassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom