Rasvaprosentti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joonaz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Mitenkäs saisin kätevästi selville oman rasvaprosenttini tai ainakin jotenkin suuntaa antavan? tästä asiasta itselläni ei oikein ole tietoa..

:) thanks -

Osta ne pihdit..Maksaa jonkun 10e..Ja yleensä aika tarkat tulokset saa niillä..

ZaGaTo sanoi:
Osta ne pihdit..Maksaa jonkun 10e..Ja yleensä aika tarkat tulokset saa niillä..

Eikä absoluuttinen tarkkuus edes ole niin oleellista, vaan rasvaprosentin muutos eli lisääntyykö vai väheneekö rasvaprosentti, ja sen pihdit kertovat hyvinkin tarkasti (eli hienommin sanottuna: pihtien suhteellinen tarkkuus on huomattavasti parempi kuin absoluuttinen tarkkuus).

Kehityksen suunnan tosin näkee kohtuu hyvin jo mittanauhallakin, jos ylimääräistä rasvaa on riittävästi: mittaat vain vyötärön ympärysmitan suurimmasta kohtaa ja vertailet sitten arvoa päivittäin. Ympärysmitan voi mitata vaikkapa kolme kertaa ja laskea keskiarvon, niin saa hiukan vertailukelpoisemman tuloksen.

EDIT: Lisätään nyt vielä rasvaprosentin peiliarviointiin vinkkejä:

<10% : vatsalihakset näkyvät hyvin
10-15% : vatsalihaksen näkyvät hikisesti
>15% : vatsalihakset eivät näy

Nakkaa :kuvia: tänne, äkkiäkös täällä yksi rasvaprosentti arvioidaan. Tomi on pakkiksen kävelemä rasvaprosenttimittari, se kertoo sulle tarkat tulokset. ;)

Tähän ei tietenkään saa kirjoittaa mistä niitä pihtejä saa.. itse en oo löytäny mistään..

Pekkaniska sanoi:
Tähän ei tietenkään saa kirjoittaa mistä niitä pihtejä saa.. itse en oo löytäny mistään..

Kai niitä jostain Helsingin Stockalta saa, mutta eipä paljon lämmitä kun Jyväskylässä asun. Eipä ole mullakaan vastaan tullut pihtejä. Jos vastaan tulisi ja 10 eurolla saisin, niin ostaisin ne heti.

Stockalla siis kympin pintaan hinta?! Itse olen kuullut että pihdit maksaa ~50e, ja kunnon pihdit taas vastaavasti 500e

Pekkaniska sanoi:
Stockalla siis kympin pintaan hinta?! Itse olen kuullut että pihdit maksaa ~50e, ja kunnon pihdit taas vastaavasti 500e

Kympillä saa muoviset, metalliset(siis ne oikeat) oli jotakin tähtitieteellistä, saatto jopa olla tuon 500 instrussa.

Pekkaniska sanoi:

Jotain tuon suuntaista olen kuullut täällä joskus, mutta varmasti ovat ne muoviset lelut olleet. Ja itelläki on se käsitys, että kunnolliset metalliset maksaa ihan törkeesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noh, mulle riittää tuo arvio, että omani on alle 10% ;) Muutaman kerran harkinnut pihtejä ja muita mittareita, mutta mitä helkuttia niillä loppujen lopuksi tekisin? Turhalta tuntuu huonompia, muovisia vastikkeitakaan hankkia. Homma on ymmärtääkseni kuitenkin niin epätarkkaa, että minun rasvoillani ei paljon muutosta muovisilla seurailla, uskoisin näin.

mun rasvaprosentti on ehkä 10-25%.. tarkemmin en osaa sanoa, kun en ole perehtynyt :D vatsalihakset eivät kyllä juurikaan näy :D :)

Joku pari kk sitten tein ton mybodycomp mittauksen ja taas joku viikko sitten tein. Ton mukaan rasvat on mennyt 15->19. Noh, voihan olla että mittauksissakin on ollu vikaa, vaikka koitin mitata tarkasti. Rasvat oikeasti laskenu johonki 13-14% (peilimittauksella :))..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom