Rasvaprosentti ja lihaksen kasvatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän on suurinpiirtein alin mahdollinen rasvaprosentti, jota voisi ylläpitää ja kuitenkin onnistua kasvattamaan salilla lihasta.

Kysymys on hassumpi kuin luuletkaan.

Kannattaisi ehkä kysyä voiko kasvattaa lihasta saamatta yhtään läskiä, ja jos niin millä keinoin.

Se kuinka alhaalla rasvaprosentin voi pitää terveenä on taas ihan yksilöllinen perimästä ja elintavoista riippuva seikka.

Itseasiassa lihaksen kasvatus samalla rasvaprosentin nousematta on mahdollista ;) Rasvaa kyllä tulee mutta kun sitä tulee samassa suhteessa kuin lihaa niin r% ei nouse. Tosin helpompi vedellä selviä bulkkeja ja selviä dieettejä kuin semmosta tarkkaa nysväystä ruokien kanssa :)

Mulla ainakin tuntuu lähes mahdottomalta kasvattaa lihasta ilman rasvaprosentin nousua. Eli nousee sitten minkä nousee ja dietaan ne pois. Tosin mulla kun tulee helposti rasvaa, niin se myös palaa helposti pois.

Timba79 sanoi:
Mulla ainakin tuntuu lähes mahdottomalta kasvattaa lihasta ilman rasvaprosentin nousua. Eli nousee sitten minkä nousee ja dietaan ne pois. Tosin mulla kun tulee helposti rasvaa, niin se myös palaa helposti pois.

Tämä nyt ihmeellinen myytti täällä Pakkotoistolla ja sen seurauksena salit täynnä bulkkaavia jokinorsuja - totta kai se lihas voi kasvaa, ilman rasva% nousua, ehkä hitaammin - mutta lopputulos voi olla ihan sama kuin järjetön bulkki + dietti.

nimimerkki
"20 kg painoa lisää, rasva % edelleen sama" (Joo ja tiedän absoluuttisesti onrasvaa enemmän vaikka rasva % sama..)

Minkä verran olisi syytä syödä yli kulutuksen jos haluaa pitää rasvaprosentin abouttirallaa samoissa lukemissa? Siis silloin kun on lihasmassan kasva
atus tavoitteena. Mulla käy nimittäin luonnon päälle ajatella ittelleni läskiä pitkin kroppaa ja kunnon kuolapussia leuan alle, lihasmassan kasvu tosin olisi kovin suotavaa.

muzzi sanoi:
Tämä nyt ihmeellinen myytti täällä Pakkotoistolla ja sen seurauksena salit täynnä bulkkaavia jokinorsuja - totta kai se lihas voi kasvaa, ilman rasva% nousua, ehkä hitaammin - mutta lopputulos voi olla ihan sama kuin järjetön bulkki + dietti.

nimimerkki
"20 kg painoa lisää, rasva % edelleen sama" (Joo ja tiedän absoluuttisesti onrasvaa enemmän vaikka rasva % sama..)

:itku:

Varmaan on aineenvaihdunnalla ja monella muulla yksilöllisellä asialla merkitystä tähän.
Väitän siltikin että aika harvassa on ne ketkä pystyy kasvattamaan lihasta ilman rasvan kertymistä :rolleyes:
Järkevintä on varmasti monelle silti syödä maltillisesti (esim. +500 kcal) päivässä puhtaasta ja oikeanlaisesta ravinnosta.
Ja myöhemmin sitten kiristellä ohessa kertynyt rasva pois.

Kauhea läskikammo joillain :hyper: Kaipa sitä aluksi voi saada lihasta vaikkei rasvaa tulisikaan, ainakin jos on alussa lähinnä alipainoinen, mutta epäilempä että kukaan edistyneempi saisi lisää lihaa ilman jonkinasteista rasvaprosentin nousua. Kireäksi päästäkseen pitää kuitenkin aina dieetata enempi tai vähempi niin miksei sitten bulkkaisi ihan reilusti eikä silleen "mä niinq yritän pitää rasvaprossan alle viiden et chicksit niinq tykkäis tiäxä??+" :confused: Enkä nyt tarkoita mitään sikabulkkia.

muzzi sanoi:

nimimerkki

Joopajoo, pitkä matka tästä vielä jokinorsuksi on. Pakosta tulee sitä rasvaa jos meinaa oikeasti lihastakin kasvattaa. Ei tässä kuitenkaan mitään sikabulkkeja ole tarkotus vetää. Screedriverilta tuli mun ajatukset aika hyvin.

Rin Tin Tin sanoi:
Kauhea läskikammo joillain :hyper: Kaipa sitä aluksi voi saada lihasta vaikkei rasvaa tulisikaan, ainakin jos on alussa lähinnä alipainoinen, mutta epäilempä että kukaan edistyneempi saisi lisää lihaa ilman jonkinasteista rasvaprosentin nousua. Kireäksi päästäkseen pitää kuitenkin aina dieetata enempi tai vähempi niin miksei sitten bulkkaisi ihan reilusti eikä silleen "mä niinq yritän pitää rasvaprossan alle viiden et chicksit niinq tykkäis tiäxä??+" :confused: Enkä nyt tarkoita mitään sikabulkkia.

Ei oikein tuo jokinorsu-look iske...no makuja on monenlaisia...oma paino lähes 100 kg tällä hetkellä

Jos ruokavalio runsaasti proteiinpitoinen, roskakalorit karsittu, mukana jonkun verran aerobista, + kalorimäärä maltillinen (joka käytetään vain lihaskasvuun) ei sitä rasvaa paljonkaan kerry

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
muzzi sanoi:
Ei oikein tuo jokinorsu-look iske...no makuja on monenlaisia...oma paino lähes 100 kg tällä hetkellä

Jos ruokavalio runsaasti proteiinpitoinen, roskakalorit karsittu, mukana jonkun verran aerobista, + kalorimäärä maltillinen (joka käytetään vain lihaskasvuun) ei sitä rasvaa paljonkaan kerry

:kuvia:

Ei täällä palstalla musta ketään pahemmin ole neuvottu sikabulkkia vetämään. Päinvastoin on neuvottu syömään oikein, ja oikeita ravintoaineita maltillisilla kaloreilla kehitystä samalla silmällä pitäen.

muzzi sanoi:

Paljos sulla sitten oli pituutta?

Ja kyllä sitä aika huolella saa syödä paskasti ja olla liikkumatta ennen kuin näyttää jokinorsulta, tai mistä minä tiedän mikä sun määritelmä sille jokinorsuudulle (outo sana) on.

Eh minä vetelen ainakin ihan selvää bulkkia, atm syön vaan varsin siististi mutta paljon, fläsää ei ole kerennyt tulemaan pahemmin ja jos tulee niin se tietää dieettiä. Dieetti on taito ja se on minulle helpompaa kuin bulkkaus :D Ainakin pyrin ottamaan nyt tästä alkubuustista mahdollisimman paljon irti, +15kg on paino nyt tullut puolessa vuodessa r% +2
edit: nesteitä parikolmekiloa tuosta viidestätoista :)

Syö juuri sen verran nitä lihas tarvii kasvaniseen ? Eihän sillon pitäis rasvaa kertyä
Sepäse olisikin helppoa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom