SUPERCARB 1kg -40%

Rasvaprosentin mittaus

Käyttekö usienkin mittailemassa rasvaprosenttia?
Erehdyin tänään mittauttamaan sen ja sain sellasen raivarin että... Ei kai tässä saa enää kattookkaa ruokaan päin. Ei tietysti saa ottaa tota asiaa liian vakavasti, mutta tuntuu turhauttavalta kun ruokavalio on kunnossa ja treenit niin aerobinen kuin punttikin on kohdallaan, mutta rasvaa lähtee niin perkeleen hitaasti! :mad:

Nyt kävi niin että paino mulla ei ole tippunut, mutta rasvan osuus kokonaispainosta oli vähentyny peräti 1kg, että kyllä sielä jotain tapahtuu, mutta niin kiduttavan hitaasti!
Jatkan samaan malliin ja menen kuukauden päästä taas "piinapenkkiin" niin nähdään ollaanko menossa oikeaan suuntaan. Heh ja kiva ku samaan aikaan prosenttejaan oli mittailemassa rasvaton hieman yli 160cm ja 52kg pimu, tsiisus!

Yritän päästä äkkiä tämän asian yli ja saada hymyä huuleen :p

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hymy pysyy aina huulilla kun ei käy mittauttelemassa. Tai kyllähän sitä omien sormien välissä välillä mittailee, ja ainahan sitä tulee ajatelleeksi että voisi olla vähän kireämpikin... Ajattelen asian niin päin, että olen tyytyväinen jos pysyn suurin piirtein näissä kuoseissa (kasvaahan aina voi, kunhan ei löysty:D ), ja jos joskus innostun paneutumaan asiaan, niin sitä parempi jos pikkasen pystyy karistamaan.

Mulla on kuitenkin tuossa treenissä loppujen lopuksi sen verran erilaiset ja ehkä kovatkin tavoitteet, etten ainakaan raudan nousemista halua uhrata rasvojen polttelulle. Jos kisaamaan lähden, mulla on onneksi sellainen painoluokka odottamassa, ettei tarvitse pelätä punnituksia ja silti olla sieltä keveimmästä päästä :)

Mä en alkaa olemaan millään nälkädietillä kun tietää et sitten ei reenit kulje! Nykyisellä syömisellä tuntuu reenit menevän hyvin ja siitä en tingi kun en aio kisatakaan.
Eilen hymyilytti niin vietävästi ja vielä tänä aamunakin kun kyykkäsin ennätyspainoilla kevyen kutosen, ihmeellinen päivä kyllä kertakaikkiaan kun kaikki meni niin kevyesti vaikka edellinenkin viikko oli "kova" viikko. No kerrankin tais palautua kunnolla edellisistä koitoksista. Painot jääköön toistaiseksi salaisuudeksi ;)

Mulla mitattiin just sillä omronin masiinalla.... Kiinnostaa kans se pihtimittaus, täytynee ottaa selvää missä sillä menetelmällä mitataan.

Entäs se ainoa takuuvarma menetelmä (kuulemani mukaan), se mikälie veteenupotusmittaus, missä kai jotenkin lasketaan kehon tilavuus ja tiheys jne. Missäs NIITÄ tehdään, vai pitääkö ottaa lukion laajan fysiikan kirja käteen ja täyttää kylpyamme?

Täällä Hesassa voi ainakin City Gymillä saada rasvat mitattua sellaisilla elektronisilla pihdeillä, joiden pitäis olla kai vähemmän herkkiä sille miten mittaaja toimii. Toisaalta taas mulla ne tulokset poikkesi aika rankasti muista mittauksista, että en tiedä miten luotettavaa se on. Mutta paikkoja missä mitattais ihan vanhanaikaisesti pihdeillä en tiedä. Ne Omronit ym. on kyllä ihan toivottomia, mullakin niitten mukaan rasvaa vaan 11%

Pihtimittauksessa saan paljon pienemmän lukeman kuin Omronilla. Syy on se, että mulla ei ole rasvaa niissä kohdissa, joista poimut otetaan eli lapa, kylki ja ojentaja ja mitä niitä nyt onkaan. Jos otettaisiin poimut mahasta ja perseestä, tulisi ihan erilainen tulos.

Omronissa mietityttää se, että se näyttää laskevan prosentin lähinnä painon, pituuden ja iän mukaan. Saman painoiselle ja pituiselle mutta eri ikäiselle se antaa automaattisesti eri tuloksen, vanhemmalle tietysti suuremman rasvaprosentin. Ja tuo ikä kun on kaikilla lisääntymään päin.

Siksi olenkin tyytyväinen siitä, että vaikka ikää onkin tullut, Omronin tulos on pienentynyt. Eli on sen rasvaprosentin täytynyt ihan oikeastikin pienentyä, ja näkeehän sen peilistäkin.

Onkohan tuosta pihtimittauksesta olemassa jokin enemmän naisille soveltuva versio? Joskus muistan kuulleeni, että sitä tehdään useammankin mittauspisteen menetelmällä. Ja otetaanko prosentin laskemisessa jotenkin huomioon onko mitattava nainen vai mies? Naisilla kun taitaa tosiaan tuo rasva kerääntyä luonnostaan vähän eri paikkoihin kuin miehillä.

Minä kävin vajaa vuosi sitten ensimmäistä kertaa pihtimittauksessa ja tulos oli kuulemma toiseksi alhaisin, minkä tämä mittaaja oli koskaan mitannut naiselta (alhaisin oli kisakunnossa ollut kehonrakentaja, jonka prosentti olikin kyllä sitten todella alhainen). En oiken jaksa uskoa, että tuolloin rasvani olisivat oikeasti olleet aivan niin alhaiset vaikka hoikka olinkin. Mittaaja oli kyllä kokenut ja pitäisi olla homma hallussa, mutta... Minullakin tosiaan ne rasvat tuppaavat kertymään tuonne alavatsaan, pakaroihin ja reisiin. Nyt kyllä tekisi mieli käydä uusintamittauksessa kun painoa on varmaan 6 kg enemmän. Jos siitä edes osa olisi lihaksia niin olisin ihan tyytyväinen...

Rasvaprosenteista myös

Minkälaisia % lukuja olette tytöt saaneet kesän aikana kun dieetti menossa?Minä harrastan punttisalia 3-4 kert/vk + aerobiset joka ilta.Ikää on jo 37, loput mitat 160/55.Päivisin "konttorityö" josta suoraan salille ja sitten kotiin laittaan pojalle ja ukolle ruokaa.En ole mikään fittnessurheilija mutta voimanostoa on tullut harrastettua kilpailumielessä aiemmin.Nykyään vain omaksi iloksi treenaan, kylläkin edelleen maastanosto/penkki/jalkakyykky perusliikkeet joita harjoitan.
Viime vuonna sain rasvat 17,4 %.Onko se edes mitään?:cool:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kyllä täälläpäin ainakin pihtimittauksia tehdään monilla saleilla ja varmaan jotkut fysioterapeutit tms. tekevät myös.

Ramona kysyi naisten pihtimittaustuloksia: mulla oli vuosi sitten 13,4 prosenttia, mutta tuolla ylempänä esitin kyllä jo epäilykseni mittauksen luotettavuudesta. Ei silti, olin sellainen ruipelo että voi tuo olla lähellä oikeaakin... Tuollainen rasvaprossa on kyllä liian alhainen ja onhan se noista ajoista varmaan turhankin ansiokkaasti noussutkin. Ramona, sun prosentti on tosi hyvä, älä ainakaan yritä enää sitä saada alaspäin! Meidän ei-kilpailijoiden on aika turhaa laskea rasvoja tosi alas, sillä pysyvästi se on epäterveellistä ja sieltä voi olla aika vaikeaa tehdä paluuta "massakaudelle" eli normaaliin elämään.

Oletteko kokeilleet muuten fitness-lehden sivuilla olevaa rasvaprosenttilaskuria? Siinä vasta huuhaamenetelmä :o Osoite: http://www.city.fi/fitness2/laskurit/rasvaprosentti/index.shtml

Missä te ootte käyny tuossa pihtimittauksessa? Ei varmaan onnistu missään arvauskeskuksessa... Silloin kun aktiivisesti hiihdin, niin tuo mittaus tehtiin harjoitusleirillä Vuokatissa.

rasvat

moi
minun mielipiteeni on omronista seuraava.
se mittaa rasvat lyhintä tietä eli kädestä käteen,
ja rasva/neste nopeuttaa sähkön kulkua,
jos on tiukka kehonrakentaja on lihakset kuitenkin
täynnä nestettä mikä antaa väärän kuvan,
siis ei omron erota nesteitä ja läskiä

tv.tottis:rolleyes:

Ajattelin tässä jonkun ajan päästä mennä huvikseen koittamaan tuota ihopoimumittausta läheiselle salille.

Tiedättekö, liittyykö tuohon mittaukseen mitään asioita joita ei saa tai pitäisi tehdä ennen mittausta. Esim miten edellinen vuorokausi tulee juoda ja syödä ja saako reenata normaalisti?

Vai onko näillä mitään merkitystä tuossa? Vaikuttaako esim siis kropan nesteisyys ollenkaan tuohon mittaustulokseen?

Ihopoimumittauksessa ei kovin paljon vaikuta. No ehkä joku järkyttävä krapulamättöjen jälkeinen nestepöhö voisi vähän vaikuttaa - ja vastaavasti kuivattamalla voisi hieman vaikuttaa toiseen suuntaan. Vaikutus ei ole kuitenkaan lainkaan sitä luokkaa kuin sähköisessä mittauksessa, jossa juomalla ison lasin vettä saa rasvaprosentin heittämään monta prosenttiyksikköä :jahas:. Mutta sis... ...ihan normaalin treeni / ruokailupäivän jälkeen voi mennä mittaukseen, eikä mitään ihmeellisiä esivalmisteluita tarvita.

Pihtimittauksessa on tärkeintä valita sellainen mittaustapa, joka ei ole oman kehon rasvakertymän näkökulmasta epätasapainoinen. Oma mielipiteeni on, että näistä perusmetodeista ei monikaan anna naisille kovin realistista tulosta, kun perä ja takareisi ovat tyypillisesti melko rasvaisia... ...nuo mittauspaikat ja myös laskurit löytyy täältä: http://www.linear-software.com/online.html

Mm. siksi olen käynyt Biosignaturessa... ...jossa myös takareisi mitataan.

Itse olen menossa ihan perussalille tosiaan mittauttamaan tuon, ja siellä muistaakseni sanottiin, että mittauspaikat ovat hauis, ojentaja, alaselkä ja solisluun paikkeilla joku kohta.

Noi kohdat sanotaan myös aika monessa eri lähteessä netissä. Se vissiin on se yleisen menetelmä?

Kaippa se sit miehelle sillä tarpeeks tarkat lukemat antaa...

Ihopoimumittauksessa ei kovin paljon vaikuta. No ehkä joku järkyttävä krapulamättöjen jälkeinen nestepöhö voisi vähän vaikuttaa - ja vastaavasti kuivattamalla voisi hieman vaikuttaa toiseen suuntaan. Vaikutus ei ole kuitenkaan lainkaan sitä luokkaa kuin sähköisessä mittauksessa, jossa juomalla ison lasin vettä saa rasvaprosentin heittämään monta prosenttiyksikköä :jahas:. Mutta sis... ...ihan normaalin treeni / ruokailupäivän jälkeen voi mennä mittaukseen, eikä mitään ihmeellisiä esivalmisteluita tarvita.

Pihtimittauksessa on tärkeintä valita sellainen mittaustapa, joka ei ole oman kehon rasvakertymän näkökulmasta epätasapainoinen. Oma mielipiteeni on, että näistä perusmetodeista ei monikaan anna naisille kovin realistista tulosta, kun perä ja takareisi ovat tyypillisesti melko rasvaisia... ...nuo mittauspaikat ja myös laskurit löytyy täältä: http://www.linear-software.com/online.html

Mm. siksi olen käynyt Biosignaturessa... ...jossa myös takareisi mitataan.

Varmaankin suoliluun - Dumin/Womersley on varmaankin yleisin - ja tosiaan miehille usein ihan hyvä. Seurantaa ajatellen kannattaa käydä samalla mittaajalla.

Hmm - tämähän on mimmien puoli...;)

Suositut

Back
Ylös Bottom