Rasvanpolttotalkoot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Olen 19v, 180cm, 115kg. Lihasta löytyy jonkun verran, mutta suurin osa on läskiä, mahaa on aika reilusti ja jalat ovat valtavan paksut.

Nyt olen aloittanut kuntosalilla käymisen ja ruokavalion muutoksen, mutta kaipaisin niihin vielä paljon neuvoja.

Tarkoitus olisi laihtua uuteenvuoteen mennessä niin paljon kuin ihminen vaan voi laihtua!

Olen nyt tehnyt salilla 5 x viikossa, 45min kuntopyörää Fat burn "toiminnolla" ja 45min crosstrainerin Fat burn "toiminnolla".

Lueskelin eri palstoja ja menin aivan sekaisin näistä:
"Lopeta hiilareidin syönti",
"Maksimissaan 500kcal vaje muuten aineenvaihdunta pysähtyy eikä laihdu"
"Muista syödä rasvaa, muuten et voi polttaa rasvaa"

Voinko siis vetää jollain 2000kcal vajeella?
Pitääkö syödä hiilareita ja rasvaa?

Miten ja mitä kannattaa treenata (crosstrainer, munamankeli ym.) ja kuinka paljon päivässä?

Haluan siis laihtua uuteenvuoteen mennessä mahdollisimman paljon, välittämättä siitä onko se terveellistä ja lähteekö kuinka paljon lihaksia.

Kiitos neuvoista etukäteen!

Hommaa sykemittari, tai ainakaan minä en luota noiden laitteiden "fat burn" toimintoihin mitä kuvailet, syke mittarilla pystyt määrittelemään vastustasot laitteissa sellaisiksi että sykkeesi on 120-130 välillä koko ajan, älä lähde edes yrittämään ainakaan ruuan avulla mitään -2000 kcal muutenkin kuulostaa siltä että tulee paha repsahdus jos vedät liikaa.
Kauanko olet nyt tehnyt tuota 5 treeniä viikossa salilla? Ja paljon on paino muuttunut?

sanoisin että tässä 7 viikossa sen 10 kiloa saat ihan vain jos jaksat käydä siellä salilla ja tehdä sen tunnin päivässä ruokia vähän katselemalla mitä syöt ettei syö enempää kuin kuluttaa. Ehkä kannattaa kiinnittää huomiota mitä treenaat, voin kertoa että toi kuntopyörä on aika puuduttavaa pitemmänpäälle, harkitse uimista tai ihan ulkona kävelyllä käymistä välillä jos menee pakkopullaksi niin vitutus käyrä nousee nopeasti.

En myöskään suosittele mitään maailmanennätysvauhtia painonpudotuksessa, enkä ymmärrä miksi sellaista haluaisit edes tehdä? Onko tässä kyseessä joku veto vai luuletko että se on helpompaa niin että yrität olla alle 90kg kun vuosi vaihtuu? Aloitat monipuolisen liikunnan 5 kertaa viikossa vaikka aamuisin lenkki ja illalla käyt polkemassa tuota pyörää, sekä vähennät hiilareita ja lisäät proteiinia niin se paino putoaa kuin itsestään sen jälkeen, et ehkä ole uutena vuotena missin mitoissa mutta olet kuitenkin hyvää vauhtia kohti parempaa terveyttä ja vartaloa.

Sun pitää pudottaa painoa sellaisella ruokavaliolla jota voisit kuvitella käyttäväsi jatkossakin dietin jälkeen. Jos pudotat painoa "liian" nopeasti liian rankalla ruokavaliolla, niin suuri riski on (sanoisin jopa että melko varmaa) että paino (läski) tulee takaisin kun lopetat diettisi.

Hiljaa hyvä tulee, vaikka voikin alkuun tuntua masentavalta kuinka kauan hallittu laihduttaminen vie aikaa. Jos kuitenkin haluat että läskisi myös pysyvät poissa, niin turha tähdätä mihinkään epäinhimillisiin suorituksiin.

Voihan tuossa olla vaikka joku leikkaus tulossa, joka vaatii rasvohen pudottamista reippaasti.

Mut joo, terveellistä tämä ei ole, eikä mitenkään hedelmällistä jatkoa ajatellen. Noi on ihan höpöjuttuja, että aineenvaihdunta jotenkin lamaantuisi kun kulutetaan enemmän kuin syödään, se kyllä hidastuu ajan kanssa kun dieetataan, mutta aina sitä lahtuu jos kuluttaa enemmän mitä syö.

Vetäse kunnon miehekäs paasto, kahdessa kuukaudessa ei ihminen vielä mitään fataalia itselleen aikaan saa, joten syö niin vähän kuin vain voit, pitäen ateriat minimaalisina ja parin tunnin sykleissä. Ja kun puhun minimaalisesta, niin se meinaa tyyliin kahvi ja se siitä.

Vettä pitää juoda silti ja niiden minimaalisten aterioiden kera vitamiinit. Tuossa ei kauaa mene kun alkaa olemaan vähän heikot energiatasot, mutta varmana laihdut, etkä kuole kunhan nyt edes jotain naamaan mätät.

Mutta kuten tuossa sanottiin, tämä ei ole hedelmällistä jatkoa ajatellen, sillä se paino puskee takaisin kyllä kun palaat entisiin safkoihin. Jatkossa pitää liikkua ja pitää ruokavaliota hieman silmällä.

Ja 100% fakta on se, että ihminen laihtuu kun se syö vähemmän kuin kuluttaa. Ikiliikkujaa ei ole vielä keksitty, jossa rasvaa syntyisi tyhjästä.

starving_child-sudan2.jpg

Järjen toki voi pitää päässä, maltillisella liikkumisen kautta tapahtuvalla laihduttamisella on helvetisti parempi pohja mukavaan elämään, ei sillä, että elämä 115 kiloisena olisi yhtään enemmän tai vähemmän perseestä.

Jep. Se syy ja motivaatio, miksi haluat laihduttaa (kannattavaa se on varmasti joka tapauksessa tuossa painossa) määrittelee jossain määrin sitä, miten asiaa kannattaa lähestyä. Jos on tosiaan jostain leikkauksesta tai muusta pakottavasta syystä laihduttava niin paljon kuin ikinä pystyy niin sitten keinot on melko vapaat, mutta jos ihan terveyden ja pitemmän tähtäimen hyvinvoinnin takia dieettaat, niin sitten kannattaa pitää maltti hommassa.

Mitenkä salihommat, oletko suunnitellut salilla treenaavasi, kun kuitenkin punttifoorumille kirjoitat? Meinaan, salitreenillä on pirusti positiivisia vaikutuksia painonhallintaan ja muutenkin.

Hei,

Haluan siis laihtua uuteenvuoteen mennessä mahdollisimman paljon, välittämättä siitä onko se terveellistä ja lähteekö kuinka paljon lihaksia.

Kiitos neuvoista etukäteen!
Suht turvallisesti voit laihduttaa ns. vlcd:llä eli erittäin niukka energisellä dieetillä.
Suosittelen, että selvität lääkärille, miksi ja miten meinaat dieetata ja pyydät lähetteen labrakokeisiin. Käy labrassa ennen dieettiä ja parin viikon päästä ja dieetin päätteeksi.

Käytä joko valmiita tuotteita, esim. Nutrilett, Modifast jne. joista saat päivässä sen n. 500kcal tai ota osa kaloreista esim. laadukkaasta proteiinijauheesta. Lisäksi ota kalaöljyä (ehkäisee sappikiviä, joita joillekin herkästi tulee ko. dieetillä), joku oikein hyvä vitamiini/hivenainevalmiste ja juo vettä reilusta päivässä, vähintään 3 litraa.

Lisää suolaa keittoihin tai ota veden kanssa. Se korjaa oloa huomattavasti. Eli nestemäinen dieetti ja toimii varmasti.

Tee salilla esim. "kuntopiirityyppistä" harjoittelua ja pidä aerobisen määrä kohtuullisena. Päivittäinen tunnin reipas kävely riittää.

Ja mitä olen tässä tuttuja seuraillut, niin tälläkin menetelmällä se paino on pysynyt kiltisti kurissa dieetin (esim. -20/ -30kg) jälkeenkin, kun liikkumista on edelleen pidetty yllä ja ruokavaliota muutettu dieettiä edeltäviä ruokatottumuksia terveellisemmäksi ja vähähiilihydraattisemmaksi ja satunnaisesti syöty ja juotu mitä huvittaa.

Edit. Ja mikä mukavinta ja ehkä yllättävää, niin lihasta ei välttämättä häviä yhtään ko. dieetillä, vaikka sitä onkin ehkä vaikea uskoa. Itse olen ko. dieettiä testannut ja pakkohan se oli uskoa, kun peili ja InBody mittaukset niin väittivät.

Moro taasen, kiitos mahtavista vastauksista!

Veljellä on häät uudenvuoden jälkeen. Ajateltiin repästä ja laihduttaa mahdollisimman paljon ennen häitä ja jotta homma ei jäisi haaveeksi lyötiin vetoa kumpi laihduttaa enemmän ihan leikkimielinen skaba, mutta panostakin löytyy.

Päätin sitten "käyttää koodeja" ja kysellä vähän täältä :)

Aikasempaa sali kokemusta ei ole lähes ollenkaan, joten lihakset kasvaa varmasti alussa dietilläkin.

Olen nyt aloittanut treenin ja pari päivää käynyt, 1h kuntopyörä/crosstrainer ja 30min 3x10 sarjoja eri käsi ja vatsalihan härveleillä.

Olen tänäänkin syönyt:

Aamupala 12:00: Purkki tonnikalaa vedessä, 2 keitettyä kanamunaa

Salitreeni 16:00 - 17:30

Iltapala 18:00, keitetty kananmuna, 100g edam juustoa.

Nyt ajattelin vetää muutama tunti ennen nukkumaan menoa, munakkaan (3 munaa) ja 100g juustoa.

Päivän saldo olisi: 1097 kcal, 124g[P], 1,9g[H], 67g[R]

Nälkä ei ole, mutta haluttaa ruokaa ihan helvetisti tai oikeastaan vaan jotain mässättävää :)

Miltäs tuo vaikuttaa?

Mielestäni leikkimielisen kisan takia tossa ei oo mitään järkeä, mutta kukin tavallaan. Suosittelisin mieluummin, että rupeet heti huomisesta alkaen laihduttamaan fiksusti!! Siitä on tähän tainnu jo ohjeita tullakin. Ne kilot tulee takasi hyvin todennäköisesti ton jälkeen. Vähän luulen myös, että et edes jaksa noin pientä syömistä kahta kuukautta noudattaa.

No totta kai kilot tulee takaisin jos syö samalla tavalla kuin ennen dieettiä. Mutta jos jatkat syömällä noin kulutuksesi verran (tarkaa kulutusta ei voi määrittää) niin eivät ne kilot tule, riippumatta minkälainen dieetti on ollut. Se tosiseikka, että tommonen >-2000kcal dieetti kyllä hävittää vähäisetkin lihakset, kannattaa kuitenkin pitää mielessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei hävitä :) Niinkuin jo tossa aiemmin totesin.

Kyllä ihan satavarmasti hävittää.
Jos se ei hävittäis niin kisaajat eri lajeista ympäri maailman käyttäisivät luultavasti paljon enemmän kyseisestä "dieettiä".

Nyt, ihan oikeasti, et kai tosissas väitä että syömällä tommosen hiukopalan päivässä et menetä lihaskudosta?
Minkä takia sit tarviit ruokaa sen rakentamiseen ja ylläpitämiseen?
Väittäkää nyt viel että voimatasotkin kasvo..

Se että aliravitsemukselle annetaan hieno nimi kuten VLCD ei tee siitä yhtään fiksumpaa.
En pysty ymmärtämään miten tämmöset jutut saa ihmiset tekemään niitä. Ihan niinku nutrilet ekan kerran ku muistan joskus 12v sitten.

Veljellä on häät uudenvuoden jälkeen. Ajateltiin repästä ja laihduttaa mahdollisimman paljon ennen häitä ja jotta homma ei jäisi haaveeksi lyötiin vetoa kumpi laihduttaa enemmän ihan leikkimielinen skaba, mutta panostakin löytyy.

Päätin sitten "käyttää koodeja" ja kysellä vähän täältä :)

Aikasempaa sali kokemusta ei ole lähes ollenkaan, joten lihakset kasvaa varmasti alussa dietilläkin.

Olen nyt aloittanut treenin ja pari päivää käynyt, 1h kuntopyörä/crosstrainer ja 30min 3x10 sarjoja eri käsi ja vatsalihan härveleillä.

Olen tänäänkin syönyt:

Nyt ajattelin vetää muutama tunti ennen nukkumaan menoa, munakkaan (3 munaa) ja 100g juustoa.

Nälkä ei ole, mutta haluttaa ruokaa ihan helvetisti tai oikeastaan vaan jotain mässättävää :)

Miltäs tuo vaikuttaa?

Kyllä tuolla laihtuu. Varmaan lähtee jotain 1,5kg viikossa, jos et oikeasti ylitä tuota 1000kcal. Mutta syö nyt hyvä ihminen vähän kasviksia ja heitä niitä vitamiineja, kalaöljyjä yms. mukaan. Paitsi jos aiot vetää Miken ehdottamalla paastolinjalla, jolla kyllä varmasti laihtuu.

Kyllä ihan satavarmasti hävittää.
Jos se ei hävittäis niin kisaajat eri lajeista ympäri maailman käyttäisivät luultavasti paljon enemmän kyseisestä "dieettiä".

Nyt, ihan oikeasti, et kai tosissas väitä että syömällä tommosen hiukopalan päivässä et menetä lihaskudosta?
Minkä takia sit tarviit ruokaa sen rakentamiseen ja ylläpitämiseen?
Väittäkää nyt viel että voimatasotkin kasvo..

Se että aliravitsemukselle annetaan hieno nimi kuten VLCD ei tee siitä yhtään fiksumpaa.
En pysty ymmärtämään miten tämmöset jutut saa ihmiset tekemään niitä. Ihan niinku nutrilet ekan kerran ku muistan joskus 12v sitten.
Tässä on kyseessä suht "normijamppa", jonka BMI on 35.5., jonka tavoitteena ei voimatasojen lisääminen tms, vaan vain ja ainoastaan painon pudotus.

Ja kuten mielestäni ihan asiallisesti tossa ekassa viestissäni kirjoitin, niin kuntopiirityyppinen treeni ja maltilliset aerobiset tehostaa dieetin toimivuutta, mutta rasvaton massa ei silti mitenkään erityisesti vähene. Ja se rasvaton massa mikä esim. InBody mittauksessa näyttäisi vähentyneen (esim. -1kg 8 viikon dieetillä), palautuu takaisin muutamassa viikossa, kun ruokavaliota on normalisoitu.

Olen itse aina ennen tuominnut ko. dieetit täysin idioottimaisina, mutta joskus jotkut asiat on pakko kokeilla itse, että niihin uskoo. Eli olin taannoin mukana tutkimuksessa, jossa kaikki osallistujat olivat aktiivisia punttitreenaajia, joka kisaajia, tavoitteellisesti tai omaksi ilokseen harrastavia.

Jos olisin menossa esim. bf-kisaan ja sulataltavaa rasvaa olisi dieettiviikkoihin nähden reilusti, niin todennäköisesti tällä nykyisellä kokemuksella aloittaisin urakan muutaman viikon pituisella nestemäisellä vlcd:llä ja jatkaisin siitä sitten esim. tavallisella ketodieetillä.

Löytyykö tuota tutkimusta mistään luettavaksi? Kiinnostaisi kyllä jossain vaiheessa kokeilla, kuitenkin rasva% pyörii jossain 20 nurkilla vaikka dieetillä tässä jo valmiiksi ollaan. Olen kuitenkin jo dieettamisen päättänyt katkaista jouluksi, joten olisiko esim joulukuun alussa viikko- pari tuota, sitten kiinteällä ruualla maltillisimmilla miinuksilla (esim. se -500kcal) jouluun asti täysin tuhoon tuomittu idea? Mielellään tuohon vielä sotkisi HST:n mukaan, sarjapainoissa ei tietenkään edes noustaisi ihan maksimeihin ja vain 1 sarja per liike alusta loppuun..

tulipas paha mieli tosta miken postaamasta kuvasta...sori offtopic :D

Joo eipä toi oikein mikään mieltä ylentävä kuva ollut.

Olen tänäänkin syönyt:

Miltäs tuo vaikuttaa?

Vaikuttaa ihan hullulta puuhalta. Miten pitkään aiot pysyä hengissä jollain helvetin kananmunilla ja juustolla?! Näiltäkin foorumeilta löytyy varmasti järkevämpiä dieettivaihtoehtoja, kokeile vaikka sitä Jutan ja Bullin gfg-dieettiä, ilmainen kun on.

Mut jos on pakko kitkutella noin pienillä energioilla niin vaihda sitten edes niihin nutrilett-pusseihin jotta saat ainakin kaikki tarvitsemat hivenaineet. Tosin ne on aivan hanurista jos et tosiaan opi syömään oikein, kokemusta nimittäin on. Saat vielä tolla kananmunadieetilläs aikaseks jonkun vaurion kehoos.

Oon näissä vielä noviisi mutta toi kuulostaa niin sairaalta ja tyhmältä tavalta.

En kyllä usko hetkeäkään että nutrilett dietillä ei lihasta menettäisi. Paljon aerobista ja valkuaisaineiden puute huutaa jo sitä että lihasproteiinia käytetään energiaksi. Jos nyt ajatellaan hypoteettisesti että olisi viikon jollain nestedietillä niin miksi ihmeessä dietissä olisi rasvaa tai hiilareita?

T
Ja se rasvaton massa mikä esim. InBody mittauksessa näyttäisi vähentyneen (esim. -1kg 8 viikon dieetillä), palautuu takaisin muutamassa viikossa, kun ruokavaliota on normalisoitu.

Ja minäkun olen aina lukenut, että lihasmassaa saa vuodessa semmoiset 5-10 kiloa oikealla ravinnolla ja kovalla treenillä ja oikealla ohjelmalla. Mihin perustuu tuo väitteesi, että viikossa saisi kilon lihasmassaa?

Rasvaton massa = lihasmassa?:david:

Ja minäkun olen aina lukenut, että lihasmassaa saa vuodessa semmoiset 5-10 kiloa oikealla ravinnolla ja kovalla treenillä ja oikealla ohjelmalla. Mihin perustuu tuo väitteesi, että viikossa saisi kilon lihasmassaa?

Rasvaton massa = lihasmassa?:david:

Sanokoo lihasmuisti mitään? Ja tuossa puhuttiin muutamasta viikosta jos nyt oikein pilkkua nussitaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom