Rasvanpolttoruoka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miltä tällainen proteiinivoittoinen ruokalaji teistä kuulostaa?

- Rasvatonta maitoa
- Proteiinijauhetta
- Ruokalusikallinen rypsiöljyä
- Runsaskuituisia kaurahiutaleita ja leseitä
- (ehkä marjoja)

Eikö olekin loistavan monipuolinen ateria? Pelkästään tällaisella ravinnollahan pystyy jo elämään vuoden päivät jos vaan muistaa ottaa vitamiinitabletit.

Meikäläinen ei laskeskele muuten kaloreita. Syödään sen verran ettei iske nälkä ja jaksaa tehdä kaikkea rasittavaakin.

Et selvästikään tiedä mitä tarkoittaa ravinteikas ruoka. :piis:

Cockton, mikä tuossa?
Näyttää itseasiassa aika hyvältä ja vedän suurinpiirtein samanlaista mömmöä joka päivä!

jukkas sanoi:
Miltä tällainen proteiinivoittoinen ruokalaji teistä kuulostaa?

- Rasvatonta maitoa
- Proteiinijauhetta
- Ruokalusikallinen rypsiöljyä
- Runsaskuituisia kaurahiutaleita ja leseitä
- (ehkä marjoja)
.
Meikäläinen käyttää tuollaista sekoitusta välipaloissa, ei aterioina...ja määrät vieläpä tarkasti punnittuina.
Välipalaksi hyvä...ateriaksi :down:

Orava sanoi:
Cockton, mikä tuossa?
Näyttää itseasiassa aika hyvältä ja vedän suurinpiirtein samanlaista mömmöä joka päivä!

Vitamiinit? Mineraalit? Hivenaineet? Suolat?

Rahka-prode-marja-rasva -mössöjä syön toki itsekin, välipalana. Kuten Pii jo totesi, siihen tarkoitukseen ihan jees. Mutta jos tuo edustaa ateriaa, kuten tuossa sanotaan, niin en pitäisi kovin hyvänä pitkän päälle.

Ja edelleen olen sitä mieltä ettei rypsi edusta hyvää rasvaa.

EDIT: ai nii sori, siis vitamiinit purkista :rolleyes:

elasto sanoi:
Mistäs tällänen väite on peräisin?

Samasta paikasta, jossa kerrotaan ettei sen syömisestä ole mitään haittaa. Netistä nyt löytää tukea hyvin monille väitteille, kyse lienee siitä mitä haluaa uskoa.

Omskakas sanoi:
Boo-hoo-hooo! :itku:

/me lataamaan URL-kanuunaa :)

Jep. Tota en ollut nähnytkään :)

Se on oikeasti helvetillistä ettei noita pitkäaikaisia seurantatutkimuksia ole - suuntaan eikä toiseen, vaikka niille olisi selkeää tarvetta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cockton sanoi:
Samasta paikasta, jossa kerrotaan ettei sen syömisestä ole mitään haittaa. Netistä nyt löytää tukea hyvin monille väitteille, kyse lienee siitä mitä haluaa uskoa.

Nyt kyllä olisi kiva saada tosiaan vähän lisävalaistusta asiaan. Siis jos todella puhutaan rypsiöljystä, eikä se ole hyvää, niin mikä sitten on?

Kyllä tämä mielestäni on sen verran hyvin tutkittu juttu, ettei tämä mikään uskonasia ole.

Valoravinto! Tollahan vois kätevästi ratkaista köyhien maiden ruokaongelman. Kenenkään ei tarvitse kuolla nälkään, kun kaikki siirtyvät käyttämään ympäröivää eetteriä ravintonaan :worship:

Heavy-rock sanoi:
Nyt kyllä olisi kiva saada tosiaan vähän lisävalaistusta asiaan. Siis jos todella puhutaan rypsiöljystä, eikä se ole hyvää, niin mikä sitten on?

Itse käytän joko sellaisenaan tai näistä valmistettuja öljyjä: oliivi, manteli ja pähkinä. Lisäksi käytän avokadoja ja kookosta, pastöroimattomasta maidosta valmistettuja juustoja, kuohukermaa, voita sekä eläinrasvoja sellaisena kun ne lihasta tulevat. Ja kaikkia näitä mahdollisimman vähän teollisesti käsiteltyinä.

Kalarasvoja pitäisi varmaan syödä enemmänkin.

Jasd sanoi:
Valoravinto! Tollahan vois kätevästi ratkaista köyhien maiden ruokaongelman. Kenenkään ei tarvitse kuolla nälkään, kun kaikki siirtyvät käyttämään ympäröivää eetteriä ravintonaan :worship:

Nih... Mitä ne siellä Afrikassakin valittaa, siellä luulis valoa piisaavan! :lol2:

Cockton sanoi:
Ja edelleen olen sitä mieltä ettei rypsi edusta hyvää rasvaa...

Itse käytän joko sellaisenaan tai näistä valmistettuja öljyjä: oliivi, manteli ja pähkinä

Luonnollisesti Cockton on oikeutettu uskomaan mihin tahtoo, mutta jos pystyisit osoittamaan vaikka yhtä kattavan/konkreettisen tutkimuksen rypsi- yms. öljyjen huonoudesta kuin Lyon Diet Heart Study osoittaa niiden hyvyydestä.

ja mitä tulee itse syömiisi öljyihin niin eikös oliiviöljykin ole useissa tutkimuksissa naulattu seinään, itse kyllä myös käytän, mutta jos jostain putkahtaa kattavampi tutkimus kuin tämä niin saattaisin itsekin uskoa.

p.s Rypsiöljy 4eva! :rock:

Xtreme sanoi:
niin eikös oliiviöljykin ole useissa tutkimuksissa naulattu seinään

Siis mitä helvettiä? Nyt on menny kyllä jauhot sekasin...

Oletkohan ensinnäkään lukenut tuota itse tutkimusta, jos et niin sen löydät tästä.

Toisekseen, tuossahan tutkittiin ns. Välimeren ruokavaliota versus perusjenkkiläistä ruokavaliota.

Välimerelliseen kuului:

This pattern emphasizes a diet that is high in fruits, vegetables, bread, other forms of cereals, potatoes, beans, nuts, and seeds. It includes olive oil as an important fat source and dairy products, fish, and poultry consumed in low to moderate amounts; eggs consumed zero to 4 times weekly; and little red meat.

Eli siis oliiviöljy, kohtuullisen luonnollisesti, mukana!

Tulokset sitten olivat, että tämä Välimeren ruokavalio on terveellisempi kuin perusjenkkiruokavalio - ylläri-pylläri.

Siis herra siunaa, en kyllä arvannut että oliiviöljyä joku pitäisi epäterveellisenä. :eek: Korjaa nyt jos ymmärsin väärin mitä tarkoitit.

Kyllä, mitenkään dissaamatta Cocktonia, saanen kuitenkin epäillä noita hänen aatoksiaan... Rypsiöljyä ei voi syödä, kun on epäterveellistä, muttä kovia eläinperäisiä rasvoja kylläkin... :jahas: :sarcastic:

Hämmer sanoi:
Kyllä, mitenkään dissaamatta Cocktonia, saanen kuitenkin epäillä noita hänen aatoksiaan... Rypsiöljyä ei voi syödä, kun on epäterveellistä, muttä kovia eläinperäisiä rasvoja kylläkin... :jahas: :sarcastic:

Mä tuossa syksyllä käytin noin kuukauden ajan 90 % vapaa-ajastani siihen, että selvitin mihin tämä nykyinen ravitsemustiede perustuu ja mihin se ei perustu. Samoin kuin siihen, että miten ihmisen aineenvaihdunta (noin suurinpiirtein) toimii. Lopputulos oli se, että vanhat käsitykset hyvistä ja huonoista asioista lensivät kutakuinkin järjestäen romukoppaan. Olen testannut asiaa itselläni, ja kun kerta hyvin voin niin minä uskon siihen enemmän kuin PaulaHuruHakaloihin ja muuhun virallisterveelliseen porukkaan.

Koska tarjoilemani linkit jo kertaalleen närää herättivät, niin totean vain että googlesta löytyy.

Back
Ylös Bottom