Rasvanpoltosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nate
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hiit

Hei!
En muista onko tästä ollut joskus puhetta. Etsin searchilla mutta en jaksanut montaa kertaa yrittää koska olen h-i-t-a-a-l-l-a työkoneella.
Eli:
Luin uusimmasta B&K-Fitness-lehdestä tällaisesta rasvanpoltto-treenistä kuin High Intensity Interval Training. Onko kukaan kokeillut sitä rasvanpolttomielessä? Tekstin mukaan jo lyhyt harjoitus, erityisesti treenin jälkeen, tuottaisi tulosta. Minulla kun ei ole aikaa jäädä yli puoleksi tunniksi hinkkaamaan kuntopyörää salille treenin jälkeen, niin tuollainen n. 15 minuutin pikajuttu sopisi minulle hyvin. Tekstissä oli esitelty juoksutreeni tyyliin 30 s verryttelyä, 30 s täysillä juoksua. Mitenköhän tuo toimisi kuntopyörällä, onko kukaan kokeillut? Ja kannattaisiko tuollaista treeniä tehdä muulloin kuin juuri treenin jälkeen? Meiltä kun löytyy kuntopyörä kotoakin, tosin on kesän aikana jäänyt enemmän vaatehuoneen koristukseksi :rolleyes: ...
Kertokaapa kokemuksia/tietoa asiasta!

Oon kokeillu...

Aamulenkkinä toimii aika hyvin (tyhjällä vatsalla tottakai).
Tsekkaa EAS:n sivuilta tai Body-For-Life -kirjasta ohjeita.

Re: Hiit

Originally posted by Nate
Mitenköhän tuo toimisi kuntopyörällä, onko kukaan kokeillut? Ja kannattaisiko tuollaista treeniä tehdä muulloin kuin juuri treenin jälkeen? Kertokaapa kokemuksia/tietoa asiasta!

Testasin lauantai-aamuna eka kerran, tyhjällä mahalla, ja kuntopyörällä. Aikaahan siinä säästää verrattuna normaaliin aamulenkkiin, mutta ei siinä ainakaan helpommalla pääse. Aerobinen kunto ei oo kyllä kovinkaan hyvä, mutta vittumaiselle se varmaan tuntuu parempikuntosellekkin kun täysillä vetää. Noh, aion kuitenkin jatkaa HIIT-treenjä, ei se niin pahalle tuntunut. :p

Onko kukaan testannu tota HIIT:tä esim.. koulu- tai työpäivän jälkeen, että onko minkäänlaista hyötyä vetää toi treeni koulun jälkeen? Aattelin testata, kun näyttää aika sopivalta ja hyvältä ohjelmalta puntti treenien lisäks.. mielipiteitä??

mä aattelin kanssa ihan samaa ku toi koulumatka menee fillarilla muutenkin. Ideana olis kumminkin vetää treeni tyhjällä vatsalla ja olla syömättä yli tuntiin treenin jälkeen. Ilmasta safkaa tule koulussa vedettyä sen verran että kun sieltä pääse pois niin on varmaan vielä hiilareita varastossa toisin ku aamulla.

Tietääkös kukaan kuinka kauan aterian jälkeen keho käyttää hiilareita ts. kuinka pitkään glykogeeni varastot kestävät?

ite oon ruvennut nyt treenien jälkeen polkemaan joko kuntofillaria tai stepperiä (hyvä vekotin), n. 10-30min (melkeen aina toi 10min :hmmm: ), mutta sanompa että on tästäkin
ruhosta fläsää lähtenyt todella hyvin pois..

aerobinen toimii mielestäni todella hyvin juuri treenien jälkeen liioista(?) rasvoista eroon pääsyä silmälläpitäen.

ja vielä kun on kreatiinikuurikin näin joulun alla piällänsä niin niin rasvan katoamisen lisäksi lihaksetkin (mitä ne on) turpoo ja avot kun tulee peilailtua taas 24/7 :lol1:

edelleen oon kyllä syönyt samaan malliin kun ennenkin, eli enemmän kun laki sallii.

Originally posted by astro
mä aattelin kanssa ihan samaa ku toi koulumatka menee fillarilla muutenkin. Ideana olis kumminkin vetää treeni tyhjällä vatsalla ja olla syömättä yli tuntiin treenin jälkeen. Ilmasta safkaa tule koulussa vedettyä sen verran että kun sieltä pääse pois niin on varmaan vielä hiilareita varastossa toisin ku aamulla.

Joo, no mä aattelin testaa kuitenkin tätä silleen, et vedän sitä koulun jälkeen.. Ei millään pysty/ehdi/viitsi kouluaamuna vetään tota treeniä :D

Täytyypä testaa millasta vaikutusta tolla reenil sit on. Kyllähän se on tietenkin eri asia ottaa se tyhjällä vatsalla, mut no.. Toi hiit vaan toimis mulla ehkä paremmin kuin muut ohjelmat, koska se on lyhyt ja intensiivinen treeni.

Luin muistaakseni ufs:n sivuilta, että rasvanpolton kannalta aerobisen suorituksen tulisi kestää yli tunnin. Kuulemma 30min kuntoilun jälkeen elimistö käyttää energialähteenä vain 20% rasvoja, ja vasta tunnin jälkeen 80% energiasta tulee rasvoista.

Miten tää yhtälö toimii ton HIIT-systeemin kanssa, jossa aerobinen kestää maksimissaan 15min.

Johtuuko tää siitä, et toi hiitti on tarkoitettu tehtäväksi aamulla, vai mitä häh?

Originally posted by Jones
Luin muistaakseni ufs:n sivuilta, että rasvanpolton kannalta aerobisen suorituksen tulisi kestää yli tunnin. Kuulemma 30min kuntoilun jälkeen elimistö käyttää energialähteenä vain 20% rasvoja, ja vasta tunnin jälkeen 80% energiasta tulee rasvoista.

No tässä on just se idea että elimistö polttaa ekaks hiilihydraatteja, ja kun ne on loppu, polttaa se rasvoja. Siksi aerobinen kannattaa tehdä tyhjällä vatsalla (ei poltettavia hiilareita). Salitreenissähän kulutat hiilarivarastot loppuun, ja kun sen jälkeen teet aerobista, polttaa se heti rasvoja!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm... Kiitoksia vinkeistä. Taidanpa tästä eteenpäin polkea kuntopyörää ja hypätä narua treenin jälkeen jonkin aikaa. Jos helmikuulle aikoisi tähdätä omaan painoluokkaansa, olisi joutavat laardit ja nesteet (n.10kg) saatava pikkuhiljaa pois. Siinä kuntopyörässähän onkin muistaakseni sellainen rasvanpoltto-ohjelma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom