Rasvan tärkeys ja proteiinin imeytyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xrami80
  • Aloitettu Aloitettu
Olen aloittanut treenauksen n.3kk sitten, painoa oli silloin 107kg. penkki tulos nousi 85kg 100kg parissa kuukaudessa. laihdutuksen aloitin reilu 2 viikkoa sitten ja puntari näytti 100kg eli -7kg. penkki tulos tipahtanut sinne 90kg tienoille. Syön kyllä todella niukasti sellainen 1500 kaloria, prosentit voisi olla lähinne 20prot- 70 hiilarit - 10 rasvat. Tarkoitus olisi käyttää proteiinilisäravinnetta jatkossa proteiinien saamiseksi ja kaloreiden määrää sinne päälle 2000. Mutta, onko rasvoja pakko syödä ja mikä merkitys sillä ylipäätänsä on? Lisänä täällä oli keskustelua proteiinien imeytymisestä. Kannattaako proteiini sekoittaa aamu-iltäpäivä veteen ja yötä vasten maitoon, että imeytyminen olisi hitaampaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen lisäämään proteiinia ja vähentämään hiilareita koita vaikka 40hh/40p/30r
Rasva toimii elimistön sisuskalujen voiteluaineena eli sitä ei saa jättää pois. muuta en osaa neuvoa :P

Todellakin kaloreita ylös. Meikäläisellä paino tippunut ~88kgsta (rasvat ~15%) lähes pari kiloa (alkuun luonnollisesti nesteitä paljon) kahdessa viikossa kun olen popsinut jotain 2500-2700kcal. Ja päivittäin on tullut jotain liikuntaa harrastettua. Kolmesti viikossa punttia 2-jakoisella ja muina päivinä salilla kuntopyörällä HIIT tai ulkona auringossa :) pieni lenkki pyörällä (pituudesta en tiedä, täysillä vetäessä aikaa menee 18min). Aika pitkälti tuolla 40/40/30 jaolla suunnileen menty. En mitään grammoja ole ruennut laskemaan. Alussa muutaman päivän safkoja kalorilaskurin kautta kierrätin. Sellaista olen myös tehny että hiilareita pääasiassa aamulla & treenin jälkeen. Iltaa kohden sitten rasvaa + proteiinia ja täyteeksi vihanneksia niin helvetisti. Mutta sulle lisää vaan ruokaa naamariin. Sanoisin että 2000kcal on todellakin liian vähän.

Rasva toimii elimistön sisuskalujen voiteluaineena eli sitä ei saa jättää pois. muuta en osaa neuvoa :P
:confused: Rasvaa tarvitaan elimistössä esim. solukalvoihin & erilaisten hormonien rakennusaineeksi.

Todellakin kaloreita ylös. Meikäläisellä paino tippunut ~88kgsta (rasvat ~15%) lähes pari kiloa (alkuun luonnollisesti nesteitä paljon) kahdessa viikossa kun olen popsinut jotain 2500-2700kcal. Ja päivittäin on tullut jotain liikuntaa harrastettua. Kolmesti viikossa punttia 2-jakoisella ja muina päivinä salilla kuntopyörällä HIIT tai ulkona auringossa :) pieni lenkki pyörällä (pituudesta en tiedä, täysillä vetäessä aikaa menee 18min). Aika pitkälti tuolla 40/40/30 jaolla suunnileen menty. En mitään grammoja ole ruennut laskemaan. Alussa muutaman päivän safkoja kalorilaskurin kautta kierrätin. Sellaista olen myös tehny että hiilareita pääasiassa aamulla & treenin jälkeen. Iltaa kohden sitten rasvaa + proteiinia ja täyteeksi vihanneksia niin helvetisti. Mutta sulle lisää vaan ruokaa naamariin. Sanoisin että 2000kcal on todellakin liian vähän.

:confused: Rasvaa tarvitaan elimistössä esim. solukalvoihin & erilaisten hormonien rakennusaineeksi.

Aijoo, no läheltä meni kuhan muistelin mitä oon body lehdestä lukennu.

Niin, kyllähän se paino tippuu jos järkyttävää nälkäkuuria vedetään, mutta niin tippuu ne lihaksetkin jos kovin vähän syö? 100-kiloiselle kaverille joka harrastaa punttia ja toivonmukaan muutakin liikuntaa niin 2000kcal? Kyllä siellä läskin alla varmaan jotain energiaa kuluttavaa lihasta sentäs on...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom