Mitä mä olen kanssa noita tietoja lueskellut, niin vähän vaihtelee esim. toi sykesuositus sun muut eri jutuissa. Mutta olen ajatellut, että se kun tosiaan ei hengästy päätään punaiseksi ja niin, että esim. punttitreenissä tarttee pinnistellä henkeä pidätellen tai silleen, niin se on ihan ok.
Kiitos Bizz linkistä, kiinnostava juttu. Yksi kohta hymyilytti:
"Harjoittelujaksot tutkimuksissa ovat vaihdelleet 8-28 viikkoon. Jotkut äideistä ovat jatkaneet liikunnan säännöllistä harrastamista jopa aivan viimeisille raskausviikoille saakka."
Hm. Mä olen nyt 28+ viikolla, eli tutkimusten mukaan nyt se loppui? Niin siis eihän tuossa varmasti niin tarkoitettu, mutta jännä, että sitten on tuosta eteenpäin vaan mainintaa, että
jotkut liikkuu sinne hamaan synnytykseen asti...
Sen huomaa nyt näillä viikoilla, että hengästyminen tulee ihan pienistä jutuista. Tuntuu, ettei samalla lailla jaksakaan kuin ei-raskaana. Mulla tuo kohdunkorkeus on vielä iso näiksi viikoiksi, menee käyrien yläpuolella, niin alkaa jo varmaan painaa kohtu keuhkoja sun muuta. Sitä alkaa tuntea itsensä hiukka kömpelöksi höyryveturiksi, kun puuskuttaa rattaiden kanssa menemään. Viimeksi tällä viikolla oli kauppareissulla, kun ostin useamman kassillisen ruokaa, loppua veto puolessavälillä rinnettä isommalta tieltä meidän pihaan. Työnsin siis rattaissa tuota reilun vuoden ikäistä poitsua ja niitä kauppakasseja. Ajattelin, että tähänkö tää nyt jää. :D
Mulla kyllä yksi väsymyksen syy on hemoglobiini, tällä viikolla mitattiin sadan kieppeille. Jotta lisäraudan popsinta alkoi nyt. Kunhan sais vähän kohoamaan niin jaksaminenkin paranee. Vaikkei edes harrasteliikuntaa ajattelis, niin noiden kahden, 1v ja 4v lapsen kanssa joutuu kumminkin aika paljon liikkumaan...
Niin ja
Jääleidi , se syömishinku mikä alkoi mulla tuossa vko 14-15 paikkeilla kun pahoinvointi ja tauoton :urjo: loppui, se ei ole vähentynyt yhtään. Mä voisin syödä kuin pieni porsas (tai vähän isompikin), eikä mitään tolkkua onko sapuska terveellistä vai ei. Mä en edes kehtaa kertoa...
Tai no... Tänään kun tarjottiin kaffet äidilleni äitienpäivän kunniaksi, laitoin pöytää vähän koreaksi. Söin itse kolme (3) vadelmaviineriä yhdeltä istumalta. Siis yhteen menoon ja hyvä kun henkeä vedin välillä. Eikä puhuta niistä irtokarkeista, mitkä olen syönyt. Ai kamala. Mutta onneksi edes jossain määrin saan pidettyä itseäni kurissa. Tarpeeksi pitää tietty syödä, mutta että se olis sitten kunnon ruokaa eikä mässyä, mihin tuntuu välillä hinku olevan.