Raskasta vatsalihastreeniä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Okei, eli mulla on nyt se ongelma että kun kotonakin treenaa vatsalihaksia niin ei löydy semmoista sopivaa liikettä johon sais painot mukaan, nytten yleensä vedän normaali tyylistä vatsalihasliikettä sohvalta, kädet suorana taaksepäin ja siellä sopiva paino (10-20 kiloa) mutta painot ottaa vain selkään ja pohkeisiin kun vedän vatsalihasliikettä eikä tunnu yhtään eroa vatsalihaksissa.

Miten sais raskaan liikkeen kehiteltyä jolla saisi kestävyyden ja kiinteyden sijaan kokoa?
Olen ettiny vaikkas mitä eikä mikään sillain toimi, dragon flagia aika huono tehä eikä se tunnu sekään niin paljon pelkkiin vatsoihin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos on joku tanko missä roikkua, nii tee jalannostoi roikkuen tangosta, jalat suorina ja nostat nii korkeel ku menee.

Yks kysymys. Miksi vitussa haluat tehdä 100% isolaatioliikkeitä vatsalle?

Mun two cents worth:
- V-up (staattinen, ei dynaaminen): Istut jalat suorana, selkä suorana ja nostat polvet (pitäen jalat suorana) naamaan kiinni. Yksinkertaista. 6x10s. Ja joo, pitää krampata. Kädet tukee about reisien puolivälissä sun asentoa.

Bonuskierros: L-sit = sama homma mutta nostat vaan ittes L-asennon istunnasta (jalat suorana edessä, selkä suorana) ylös. Ei, sulla ei oo liian lyhyet kädet vaan liian vähän voimaa/liikkuvuutta.

Final round: Jandarutistuksia. Nää vaatii niin hulluna härväämistä, ja nämä on tosiaan 100% vatsaliike, joten jättäisin nämä omaan arvoonsa vaikka erinomaisia tarkoitukseen ovatkin.

Tietääkseni tämä vain auttaa alavatsalihaksiin lähinnä?

Mitkä perhanan alavatsalihakset.

Itse saan vatsalihaksiin hyvin osumaa L-leuanvedolla, staattisilla kuten etuvaaka ja kulmanoja, seisovaltten voimapyörällä sekä crankeilla. Myös päänpäälliset pistoolikyykyt ottavat hyvin vatsoihin.

Jaa ettei Dragon flagit tunnu vatsoissa :O

Joo :D Ei taas vissiin ihan oikein olla tehty liikkeitä, toi on kuitenkin eräs parhaista vatsalihasliikkeistä mitä olen vuosien varrella löytänyt, teen sitä ainakin joka toisessa vatsalihastreenissäni :)

Rushfit Abdominal Strength and Core Conditioning Dvd!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietääkseni tämä vain auttaa alavatsalihaksiin lähinnä?

Ei oo olemassa erikseen ala- ja ylävatsalihaksia. On vain yksi lihas, suora vatsalihas. Se on kyllä totta että liike saattaa tuntua enempi tietyssä kohdassa lihasta, mutta kyllä siellä aktivoituu koko lihas eikä vain ylä- tai alaosa.

Lähinnä se on ongelmana että jokainen muu paikka kerkeää väsyä ennenkuin saa vatsat tuhottua :D

Tota pitää kokeilla viikonloppuna B)

Miten dragon flagissä voi mikään muu paikka väsyä jos et jaloilla ja käsillä potki vauhtia. :D Teen noita kolme sarjaa aina kympin tai yli toistoilla ja vatsat on ainoat mitkä sen jälkeen huutaa. Päälle syviä vatsoja ja staattisia pitoja niin se on siinä. ;)

Zone-sarja -42%
Windshieldwipers, dragonflags, ab wheel, decline weighted crunches/sit-ups & bicycle situps. Kirjotin ekana suomeksi ja nauroin nimityksiäni :D

Miten dragon flagissä voi mikään muu paikka väsyä jos et jaloilla ja käsillä potki vauhtia. :D Teen noita kolme sarjaa aina kympin tai yli toistoilla ja vatsat on ainoat mitkä sen jälkeen huutaa. Päälle syviä vatsoja ja staattisia pitoja niin se on siinä. ;)

Mites sitten noiden staattisten pitojen suhteen että kuinka hyödyllisiä ne ovat?

Itellä dragon flageissa heikot kädet siinä lähinnä väsyy, vatsoissa en tunne paljoa mitään. Ehkä käsikulma on väärä.

Merkillistä, joko täällä on suhteettoman riskivatsaisia sällejä tai vaihtoehtoisesti heikko käsisiä ym., jos kerta ensin väsyy muut paikat kuin vatsat nuita tehdessä.

edit. ja suoritus tekniikkahan on aikalailla tämä?

http://www.youtube.com/watch?v=mjCMq2zkbOo

Mites sitten noiden staattisten pitojen suhteen että kuinka hyödyllisiä ne ovat?

Staattiset pidot ja palleahengitys syviä vatsoja aktivoidessa ovat mielestäni ainakin hyödyllisiä siinä että oppii lihaskoordinaatiota ja oppii tuntemaan vatsalihaksensa, tämä auttaa myös siinä että oppii tekemään liikkeet vatsalihaksilla, monilla aloittelijoilla on just ongelmaa lihaskontrollissa kun syvät vatsat ei ole kehittyneet vielä niin liikkeet ei tunnu oikein. :)

Mikä olisi paras tapa siirtyä ab-wheeleissä polvilta suorille jaloille? Olen pitänyt tuota aina parhaana keskivartaloliikkeenä ja kun kehitys on junnannut pidempään paikallaan polviltaan niin pitäisi saada lisää vastusta.

Mikä olisi paras tapa siirtyä ab-wheeleissä polvilta suorille jaloille? Olen pitänyt tuota aina parhaana keskivartaloliikkeenä ja kun kehitys on junnannut pidempään paikallaan polviltaan niin pitäisi saada lisää vastusta.
Seinästä sopiva etäisyys niin että siinä kohtaa kun jaksat vielä vetää itsesi ylös niin pyörä stoppaa seinään, siitä sitten pikkuhiljaa hivuttaa kauemmaksi itteään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom