Raskasta vatsalihastreeniä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kiitti vinkistä! Simppeli ja toimivalta kuulostava. Olen tahkonnut polvi-rolleja jo pitkään mutta suorille jaloille siirtyminen vaatii näköjään niin paljon enemmän voimaa että se pitää tehdä vaiheittain.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiitti vinkistä! Simppeli ja toimivalta kuulostava. Olen tahkonnut polvi-rolleja jo pitkään mutta suorille jaloille siirtyminen vaatii näköjään niin paljon enemmän voimaa että se pitää tehdä vaiheittain.
Kannattaa toki tehdä myös erilaisia muitakin coreliikkeitä jotka tukee tuota, yksi mitä kannattaa kokeilla on turkkilainen ylösnousemus jolla saa lannelihaksiin pitoa.
Jos en väärin muista niin tuo voimapyörä juttu saattoi olla bisleyn vinkki, jokatapauksessa itsekkin sen täältä pakkikselta joskus bongannut.

Lisäystä:
Kannattaa joskus koittaa medball:in kanssa tehdä samaa kuin voimapyörän mutta niin että pitää kädet sen pallon päällä ja siitä pyörittää sitä palloa eteen ja takaisin, on paljon raskaampi kuin voimapyörä.

Viimeksi muokattu:
Hyvää vinkkiä tulee täällä. Voimapyörästä ei itselläni ole ollut mitään aiempaa kokemusta. Sattumalta pari päivää sitten hoksasin, että uutta käsipainotankoani voi käyttää myös voimapyöränä. Olin kuullut liikkeen olevan raskas, joten ilahduin kun huomasin pystyväni tekemään sitä polviltani kohtuullisen helposti. Seisaaltanikin sain rullattua jonkin matkaa eestaas. Olin saavutuksiini kohtuullisen tyytyväinen. Vaan sittenpä törmäsin juutuupissa videoon, jossa ikäiseni suomalainen kaveri veti liikkeen seisaaltaan lattian tasalle ja takaisin. Eihän siinä mitään, mutta kun tyypillä oli vielä 15 kilon painoreppu selässä :rock:

Mitkä asiat tos on muuten voimapyörässä tärkeintä? Ns. oikea tekniikka, esim videota?

Zone-sarja -42%
Pitää kehua taas jto-valmennusta, että ei-niin-hauskoja vatsamuuveja löytyy moneen lähtöön ja sellasia, että kukaan muu keskivertokävijä salilla ei oo tehny/nähny ja tuskin tulee tekemäänkään ainakaan toista kertaa kun ei oo erityisen hauskoja settejä :D

Kyllä sitä jotain satuvatsoja ennenki tuli tehtyä, mut nyt voidaan puhuu jo vatsalihasten huomattavasta voimatasojen kehittymisestä ja kunnon vatsareenistä.

Pitää kehua taas jto-valmennusta, että ei-niin-hauskoja vatsamuuveja löytyy moneen lähtöön ja sellasia, että kukaan muu keskivertokävijä salilla ei oo tehny/nähny ja tuskin tulee tekemäänkään ainakaan toista kertaa kun ei oo erityisen hauskoja settejä :D

Kyllä sitä jotain satuvatsoja ennenki tuli tehtyä, mut nyt voidaan puhuu jo vatsalihasten huomattavasta voimatasojen kehittymisestä ja kunnon vatsareenistä.

Okei, mulla on vatsatreenifetissi, joten kiihotuin välittömästi tän lukemisesta.. Mutta oikeasti, kuulostaa aika mystiseltä liikkeet, joita perussalillakävijä ei osaa/tee. Siis mitkä ovat ne liikkeet/setit, jotka ovat jotain muuta kuin voimapyörää seisten, jalkojen nostoa roikunnasta, dragon flageja tai istumaannousuja jyrkältä alavinopenkiltä, jotka ovat tehokkaita nimenomaan vatsojen voimatreeninä?

Siis tottakai myös erilaisilla kiertoharjoituksilla ja vatsarutistuskomboilla saa vatsat erittäin hapoille ja kipukynnystä nostettua aivan uusille tasoille, mutta omasta kokemuksesta ne eivät välttämättä tuo voimaa samalla tavalla, kuin em. liikkeet. Tietty ymmärrän, että valmentajan salaisuuksia ei voi paljastaa netissä, mutta olen vaan aika utelias.

Vatsan suhteen tärkein funktio taitaa olla kuitenkin keskikropan stabilointi, joten jollain ihmisellä voi keskivartalo olla luonnostaan sellainen "tynnyri", että suoraa vatsatreeniä ei plajon tarvi. Itseasiassa aika moni menestyksekäs voimannostaja/voimamies näyttäisi omaavan juuri tällaisen nkehontyypin.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei, mulla on vatsatreenifetissi, joten kiihotuin välittömästi tän lukemisesta.. Mutta oikeasti, kuulostaa aika mystiseltä liikkeet, joita perussalillakävijä ei osaa/tee. Siis mitkä ovat ne liikkeet/setit, jotka ovat jotain muuta kuin voimapyörää seisten, jalkojen nostoa roikunnasta, dragon flageja tai istumaannousuja jyrkältä alavinopenkiltä, jotka ovat tehokkaita nimenomaan vatsojen voimatreeninä?

Siis tottakai myös erilaisilla kiertoharjoituksilla ja vatsarutistuskomboilla saa vatsat erittäin hapoille ja kipukynnystä nostettua aivan uusille tasoille, mutta omasta kokemuksesta ne eivät välttämättä tuo voimaa samalla tavalla, kuin em. liikkeet. Tietty ymmärrän, että valmentajan salaisuuksia ei voi paljastaa netissä, mutta olen vaan aika utelias.

Vatsan suhteen tärkein funktio taitaa olla kuitenkin keskikropan stabilointi, joten jollain ihmisellä voi keskivartalo olla luonnostaan sellainen "tynnyri", että suoraa vatsatreeniä ei plajon tarvi. Itseasiassa aika moni menestyksekäs voimannostaja/voimamies näyttäisi omaavan juuri tällaisen nkehontyypin.

Tuossapa muutamia "oikeiden urheilijoiden" keskivartalo-/voimakeskusharjoitteita:

View: https://www.youtube.com/watch?v=_kz17oc-rOU

Mä luulin aikaisemmin, että vatsat ovat itsellä kunnossa, mutta eipä.. Kokeilin helpotettua Janda-istumaanousua, eli kun "oikeassa" Jandassa maataan lattialla jalat koukussa ja keppi niskan takana, mä laitoin jalat suoraksi lattaille. Silti, keppi niskassa meni hikiset 3 toistoa, ja nekin olivat kunnon rykimistä. En edes tiedä, mikä tekee liikkeestä niin raskaan, voimapyörää suorin jaloinkin menee enemmän toistoja.

Btw, kopion liikkeen Jan Jalutsin kirjasta "Linnakundin treeni" ( tai jotain sinnepäin, en muista ) . Kannattaa lukea, hauska kirja! Löytyy myös erittäin suoraa ja avointa puhetta horkasta, mihin en ainakaan mä ole missään muussa treenaus aiheisessa kirjassa törmännyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom