raskas treeni -> flunssa?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Taas iski flunssa perkele, jo viikko pois salilta.:(

Mulle tuli mieleen sellainen juttu, että kun parin viime vuoden aikana mä oon sairastellut aika paljon ja juuri viimeiset pari vuotta mä oon vetänyt aika raskasta treeniä niin mahtaakohan tällä olla jotain tekemistä asian kanssa? Ajattelin vaan että jos keho joutuu vuodesta toiseen kovalle fyysiselle rasitukselle niin vähentääkö se puolustuskykyä niin että kaikki pöpöt pääsee iskemään helpommin?

No eikös ylikunto yleensä huononna elimistön omaa luonnollista puolustuskykyä jolloin helpommin sairastukin?
Voisiko olla niin, että kun treenaa kroppaansa kovaa koko ajan, niin elimistö/kroppa joutuu käyttämään lähes kaiken kykynsä noista treeneistä palautumiseen ja silloin pöpöillä on helpompi jyllätä? Tiedä häntä... Ehkä joku muu osaa sanoa lisää?

Olen täysin vakuuttunut että pitkään jatkuva kova treeni lisää sairastumisalttiutta.Eihän tämä nyt mikään uusi asia ole,kysymys on kai ylikuntoon menemisestä.Pitäisi malttaa ottaa kevyitä viikkoja välillä,mutta sehän on vaikeaa sillon kun treeni kulkee hyvin.
Itselläni se alkaa yleensä(siis flunssa)yleisellä väsyneisyydellä ja varsinkin treenien jälkeen on pakko ottaa pienet nokoset,ruokahalu selvästi heikkenee ja on semmonen voimaton olo,no kohta alkaakin se perinteinen kurkkukipu ja parin päivän päästä nokkakin vuotaa,vitutus päällä ja viikko tai kaksi treenitaukoa.

entisvanhaan flunssa yllätti aina treenitauolta palatessa: ensimmäinen treeni ja parin päivän kuluttua olin sitten jo flunssan kourissa. Sitten taas viikon viikon päästä uusi ultrakevyt treeni; yleensä onnistui sitten toisella yrityksellä.
**Lisäravinnemainos**
Eikös hyvänlaatuisella heraproteiinilla ja glutamiinilla pitäisi olla joitain vastustuskykyä lisääviä ominaisuuksia? Itsellä on ainakin flunssa pysytellyt karkuteillä viimeaikoina (n. vuosi), kun olen noita palautumisdrinksuja ja protskumömmöjä syönyt. öö. Taitaa vaikuttaa paljolti muutkin asiat.
Oletko käynyt lääkärissä? (jonkin aineen puutostila)

Originally posted by eexi
Olen täysin vakuuttunut että pitkään jatkuva kova treeni lisää sairastumisalttiutta.Eihän tämä nyt mikään uusi asia ole,kysymys on kai ylikuntoon menemisestä.Pitäisi malttaa ottaa kevyitä viikkoja välillä,mutta sehän on vaikeaa sillon kun treeni kulkee hyvin.

Itse treenasin ennen aina superkovia treenejä. Sitten olikin aina "sopivin" väliaijoin flunssa, tai muuten kipeä olo.

Nykyään kun teen 2 kiertoa superkovaa (tätä KP:n megadutyä :hmmm: ) ja 1 kevyen väliin (70% max, sellaista pumppausta), niin ei enää ole flunssaa tms. ollut. Lisäksi tuo kevyt treeni on pääkopalle ja nivelille rentouttavaa.

Nyt kun vielä ollaan täällä ravintopuolellakin, niin kysymystä:

Itse käytän seuraavia lisäravinteita: yleisprotskuna Whey3, palautumiseen Reco2, Wrangen kreatiini, magnesium, c-vitamiini, valkosipulipuriste, kalsium. Mitä muuta olisi hyvä ottaa mukaan? Tietysti sellaista hinta/laatusuhteeltaan hyvää kamaa. Treenailen natuna, joskus efeä kokeillut.

Ekana tulee mielee joku multivitamiini/hivenainetabletti ja lisäksi b-vitsku esim Beko strong tai vastaava.

Joskus pidettiin treenikaverin kanssa jalkapäivän jälkeisen aamun 38 asteen kuumetta sen merkkinä,että meni hyvin perille.

Hola,

"mukavaa", että muillakin näitä vi*un lenssuja..
eli parin frendini kanssa sairastettu koko viikko. Päähän tässä hajoaa pahiten..no kaipa tämä tauko tekee todellakin hyvää?
Vi**u.

Käväsin tuossa pari päivää sitten hakemassa pienen pöntön l-glutamiinia, koska lukasin jonkun artikkelin tai mainoksen :) jossa kehuttiin glutamiinin vastustuskykyä nostavaa vaikutusta.
No toivotaan, että auttaa. Olen kyllä ennenkin syönyt tuota, enkä kyllä ko. etuja ole huomannut..
Toivotaan, että edes plasebo-vaikutus toimisi..

Kieltämättä tämä snadikin flunssa pistää pään koville, mitäköhän kävisi jos sairastuisi niiku oikeestaan ja joutuisi pitämään vaikka parin kuukauden treenitauon..huh-huh.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ylikunto... tarttis ehkä vähän miettiä treeniohjelman keventämistä tai ainakin lisätä kevyempi jakso väliin... Kun mä harrastin kaikkea mahdollista salilla käymisen ohessa, tuloksia tuli hitaasti ja aina olin sairaana...nykyään se on sali x2/viikko ja dieetillä kävelyä, ei muuta. Tuloksia tulee, enkä enää niin sairastele.

Joo, mä en ole pitänyt mitään kevyempiä viikkoja. Tekee mieli aina treenata kunnolla ja kovaa eikä tee kauheesti mieli tiputtaa jollekin viikolle painoja. Mutta nyt se on kai korkee aika muuttaa tottumuksia. Mä olin viimeksi noin kuukausi sitten kans viikon kipee, ei tää voi tällain jatkua!

Mites porukat vetää kevyemmän viikon. Tiputtaa vähän sarja painoja eikä vedä joka sarjaa ihan piippuun asti vai?

Osta immunoglobuliini tabuja, niitä ei kyllä saa mistään luontaistuotekaupasta vielä, mutta aine on ternimaito kapseleita jota lehmä syöttää vasikoilleen juuri synnyttyä, siinä on ihan helvetinmoinen määr immunoglobuliineja jota esim. äidinmaidossakin on, mutta tässä tavarasa 100 kertaa enemmän.
Hinta on todella korkee 2kk annos 40€ mutta eioo tullu sairasteltua ainakaan vuoteen, ja vatsan toimintakin paranee....

Netistä siitä saa lisätietoja hakusanalla ternimaitokpselit...:kippis1:

Originally posted by Paukkurauta
Joo, mä en ole pitänyt mitään kevyempiä viikkoja. Tekee mieli aina treenata kunnolla ja kovaa eikä tee kauheesti mieli tiputtaa jollekin viikolle painoja. Mutta nyt se on kai korkee aika muuttaa tottumuksia. Mä olin viimeksi noin kuukausi sitten kans viikon kipee, ei tää voi tällain jatkua!

Mites porukat vetää kevyemmän viikon. Tiputtaa vähän sarja painoja eikä vedä joka sarjaa ihan piippuun asti vai?

Kato sööörtsillä... "Kevyt viikko"
esim. Pakkotoisto > treeni/ravinto > Palauttavat jaksot

No onhan toi aikas paskan hailee kuinka ton kevyen viikon vetelee, kunhan vaan kevyemmin kuin normaalisti.

Mä ajattelin kumminkin kokeilla sellaista että pitää silloin tällöin viikon ihan totaalisen tauon. Sen viikon aikana lepää kunolla, syö kunnolla ja venyttelee paikat läpi niin eiköhän se tee hyvää kropalle.

Originally posted by Paukkurauta
No onhan toi aikas paskan hailee kuinka ton kevyen viikon vetelee, kunhan vaan kevyemmin kuin normaalisti.

Mä ajattelin kumminkin kokeilla sellaista että pitää silloin tällöin viikon ihan totaalisen tauon. Sen viikon aikana lepää kunolla, syö kunnolla ja venyttelee paikat läpi niin eiköhän se tee hyvää kropalle.

Se tekee oikeasti hyvää ja voi joskus jopa olla just se mitä kroppa tarvii, jos kehitys jumii...

Heinänuhakausi alkanut myös eikai kyseessä heinänuha flunssan sijasta? Joka tapauksessa kyllä flunssassa voi puskea salille ihan iisisti tekee vaan vähän rennommin ja pidemmillä palautusajoilla, että ei hengästy liikaa. Jos flunssapäivinä vähänkin ollut kuumetta ei kannata salille lähteä, vaikka sinä päivänä ei kuumetta olisikaan.

Noniin, tulihan se ylikunto mullekkin, ja nyt ollaan vielä kaikenlisäks kuumeessa. Mikähän tuohon oikeen vaikuttaa ku vähän väliä oon flunssassa tai kuumeessa? tänä vuonna taitaa olla kolmas tai neljäs kerta sairaana. :curs:

Itellä ei varmaa ylikuntoa vielä oo, mutta perjantaina otin kovan treenin ja eiköhän heti lauantaiaamuna ollut kauhia flunssa! Nyt on jo parannuttu suurinpiirtein, mutta ei vielä oikeen uskalla ottaa ku kevyempää treeniä.

Itse olen varmasti epäonnistunut tissiposki, kun en ole ollut kunnon flunssassa/kuumeessa niin pitkään aikaan, että jaksaisin sen muistaa. Jos reenataan kovaa, niin ruokailu on kyllä sen mukaista, ja vesiliukoista vitamiinia tulee nappailtua ihan reilusti. Eipä tule taukoa reeniin minkään flunssan takia. Tai sitten en vaan osaa treenata kovaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom