Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Elikäs kyselisin vähän paljonko raskas punttireeni kuluttaa kaloreita. Ei oo aikasemmin tarvinnu niitä laskea mutta kesäks pitäs saada toi vara-regas pois(10kg) pituutta 174 ja paino n.80kg käyn viis kertaa viikossa salilla.
Edit: erikoisena lisämainintana sanottakoon, että tuon laskurin mukaan 80-kiloisen ihmisen energiakulutus kilpatason jalkapallopelissä on yli 1500 kcal, eli melkein dieetillä olevan pienehkön ihmisen koko vuorokauden energiantarve :wtf:
Miksei. Jalkapallopelihän kestää reilun 90 min ja on tiukkaa intervallia. Esimerkkinä vaikka itseltä kevyt 30 min sisäpyöräily + 30 min bodypump käytännössä niin isoilla painoilla kun jaksaa vääntää, kulutus reilun 600 kcal, ja painan 64 kg. Joten tuohon peilattuna uskon tuon ihan täysin.

Terin kanssa samoilla linjoilla. 800 kcal tunnissa vaatii tosiaan jo hemmetin kovaa suoritusta, joka tuo hiihto 162 keskisykkeellä on. Väittäisin 1000 kcal kuluttamisen yhdessä tunnissa olevan yhtä tuskaa, verta, hikeä ja kyyneleitä. Enimmäkseen kyyneleitä.Ite olen kahvakuulareeneissä käyttänyt sykemittaria ja siinä on mennyt noin 500kcal/45min. Pidän tota kuulien kanssa riehumista rankempana kuin punttia. Hiihdossa olen saanut menemään 800kcal/60min, keskisykkeen ollessa 162. Painoa siis 84kg.
10min alkulämmittely crossarilla, arnoldin kutonen jossa vatsat koneessa poltti mulla 670kcal ja 183cm - 78kg 25v. Mites muilla? =)
Ratkaisevaa salitreenin ohella on varmaankin palautustaukojen pituus: monestihan raskaita sarjoja tehdessä lepoa on paljon enemmän kuin aktiivista liikunta
.....
Olen myöskin ollut siinä käsityksessä, että sykemittarit mittaavat huomattavasti tarkemmin aerobisen liikunnan kalorinkulutusta, kuin punttisalitreenien tai vastaavien.
.....
Se sykemittari ei osaa mitata kuin sykettä, joka ei esim. raskailla painoilla lyhyttä sarjaa tehdessä nouse kauheasti, vaikka energiaa kuluukin.
Lenkkipolulla toimii paremmin!Elikäs kyselisin vähän paljonko raskas punttireeni kuluttaa kaloreita. Ei oo aikasemmin tarvinnu niitä laskea mutta kesäks pitäs saada toi vara-regas pois(10kg) pituutta 174 ja paino n.80kg käyn viis kertaa viikossa salilla.
Itse olen huomannut, että raskas kyykkääminen kuluttaa älyttömästi energiaa, vaikka ei tekisikään suurella volyymillä. Tämän huomaa ihan siitä, että kun kyykkää 3x viikossa kovia vitosia, niin joutuu syömään huomattavasti enemmän tai muuten paino lähtee tippumaan.
Eihän tuo itse kyykkääminen älyttömästi niitä kaloreita kuluta, pistää vaan aineenvaihdunnan niin koville loppupäiväksi että kaloreita kuluu reilusta myös reenin jälkeenkin.
Eikös punttitreenin kulutusta oo aika vaikea laskea? Treenipainothan luonnollisesti vaikuttaa energiankulutukseen. Tarkan lukeman pelkkien punttien nostamiseen tarvittavan energian määrään saadaan laskemalla, jos joku jaksaa mennä mittailemaan nostomatkoja ja kulmia yms. ja laittaa kaavaan :D.