Raskaanpuntin kalorikulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juzu83
  • Aloitettu Aloitettu
. Mielestäni on paljon helpompaa laihtua vähentämällä syömistä kuin lisäämällä liikuntaa. Teen itse aerobista lähinnä kestävyyskuntoa kohottaakseni, ja samoin treeniä voimatasojen nostamiseksi. Syömisellä säätelen painon nousua/pudotusta.

Näin. Metsään menee se kuka laihduttaa liikuntaa lisäämällä (kiinnittämättä huomiota siihen mitä syö).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä toi treenin eikä (järkevän määrän) aerobista energiankulutus ole silti mitään verrattuna kehon peruskulutukseen. Mielestäni on paljon helpompaa laihtua vähentämällä syömistä kuin lisäämällä liikuntaa. Teen itse aerobista lähinnä kestävyyskuntoa kohottaakseni, ja samoin treeniä voimatasojen nostamiseksi. Syömisellä säätelen painon nousua/pudotusta.

Tämä on aivan totta koska ihminen pystyy helposti luomaan sen sopivan vajeen joka päivä ylimääräisellä liikunnalla mutta ihminen ei ole kone eli jossain vaiheessa ne energia tasot tippuvat jos halutaan tehdä se lähemmäs 1000kcal vaje joka päivä liikunnalla. Faktahan on että hyvällä ruokavaliolla ja huonolla liikunnalla voi laihtua mutta ei hyvällä liikunnalla ja huonolla ruokavaliolla.

Totta kai syömisen määrä on aina ratkaisevassa asemassa sen suhteen nouseeko vai laskeeko paino. Mutta mikäli painonpudotus on vaikeaa (mitä se joillekin oikeasti on), se liikunnan aiheuttama lisäkulutus saattaa hyvinkin olla ratkaiseva tekijä siinä, pysyykö kaloritase negatiivisena.

Tänään oli taas sykemittari päällä salilla niin 172cm/84kg 1h15min 850kcal
Kädet reenasin

Kyllä sitä vaan aikas paljon kuluttaa ainakin näin pikku lihaksia rasittaessa kun pystyy kovalla tahdilla tekemään.

Joo ja sen tarkemmin en oo asiaan tutustunu, mutta nii ne jotkut väittää että itse puntilla vietettyä aikaakin enemmän kaloreita palaa reenin jälkeen ns. jälkipolttona. Ja kyllä se aika järkeen luulis käyvän, sen verran kovilla kierroksilla kroppa aina reenin jälkeen käy ainakin 2-3 tuntia puntin jälkeen. Senpä takia mä en kaloritaulukoihin paljon tuijottelekaan, vaan luotan ennemmin vaakaan ja pikku hiljaa lisääntyvään kokemukseen näissä ruokailuissa. Kaloreita tarkemmin laskemalla sais vaan pään kipeeks..

Intensiivinen kuntosaliharjoittelu ja spinnig ovat tehokkaimpia rasvanpolttajia. Ne jättää jälkipolton korkeammaksi pitkäksi aikaa. Tässä asiassa kannattaa muistaa, että mitä enempi sen parempi ei päde tässä asiassa. Kuntosaliharjoittelu maksimissaan 1h ja spinnig 30min.

Jälkipolton vaikutus ei ole (useimmissa tutkimuksissa) kovinkaan suuri. Intervallityyppisissä treeneissä joku 14-15 %. Jossain tutkimuksessa jälkipoltto taisi olla peräti 32 kaloria. Ja melko turhaa kehittää mitään absoluuttisia sääntöjä treenin pituuteen tai tehokkaimpaan 'rasvanpolttajatreeniin'. Vai oletko sitä mieltä, että jos treenaa 61 minuuttia niin kortisoli pomppaa niin kattoon, että kehitys ei ole mahdollista?

Ja ei välttämättä ole järkevää vetää kovia intervallitreenejä, jos esim. treenaa puntilla jalkoja kovaa pari kolme kertaa viikossa. Palautuminen kun muutenkaan dieetillä ei ole oikein ideaalia.

Intervallitreenit eivät todellakaan ole huonoja. HIIT ja SS-treeneissä on hyvät ja huonot puolensa. Henkilökohtaiset mieltymykset ovat tässä se tärkein juttu. Tai sitten käyttää molempia.

Tänään oli taas sykemittari päällä salilla niin 172cm/84kg 1h15min 850kcal
Kädet reenasin

Kyllä sitä vaan aikas paljon kuluttaa ainakin näin pikku lihaksia rasittaessa kun pystyy kovalla tahdilla tekemään.

Veikkaisin että jos kädet treenasit, niin todellinen kalorinkulutus oli maksimissaan puolet tuosta 850 kcal:sta...

172/83kg 35v ja mulla menee treenissä 45-50 minuuttia n. 450-600 kcal riippuen mitä treenaa. Vähiten menee rinta, olkapää+hauispäivänä, eniten taas jalka+leuanvetopäivänä. Sykemittaria oon seurannut liki 2,5kk ja aikalailla aina samat lukemat, paitsi silloin kun ei mitenkään kulje.

Jälkipolton vaikutus ei ole (useimmissa tutkimuksissa) kovinkaan suuri. Intervallityyppisissä treeneissä joku 14-15 %. Jossain tutkimuksessa jälkipoltto taisi olla peräti 32 kaloria. ...

Itse kanssa muistelisin paristakin lähteestä lukeneeni, että se "jälkipolton" vaikutus on melko mitätätöntä. Yritänpä vielä jostain kaivella sen lähteenkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom