Ranteisiin paksuutta/jämäkkyyttä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä olisi paras keino saada ranteisiin hieman ns. ruista. Olen ollut aina ns. mallia kynäniska (190cm/74kg) ja tässä parin vuoden satunnaisen haukkarireenin jälkeen alkaa olla ranteet aika eriparia kuin muu käsi. Eli puhun nyt kämmenen ja kyynerpään välisestä alueesta.

Ja ei kannata tarjota vinkkiä malliin "syö enemmän", safka kun ei pahemmin muhun tartu ja kiireisen elämäntilanteen takia ei ole aikaa valmistella uskomattomia lihapatoja. Syön kuitenkin mielestäni aivan normaalisti ja vedän muutaman kerran viikossa proteiinijuomia.

Eli toimivatko nuo "kämmenpuristimer/sormipuristimet" tähän tarkoitukseen? Jos toimivat, onko kellään suositella semialoittelijalle sopivan tiukkaa vehjettä. Onko tälläisestä Powerpallosta tähän tarkoitukseen hyötyä?

http://www.powerpallot.info/powerball/

EDIT: Tässä maahantuojan ja valmistajan vastaus kysymykseen ONKO TUOTTEESTA FYSIOLOGISTA APUA?

Tuotteen rennosta käytöstä on valmistaja todennut olevan apua esim. jännetuppitulehduksen ja tenniskyynärpään hoidossa. Pyöritä palloa pienellä nopeudella aluksi lyhenkin aikaa. Lisäksi päivittäinen jo viiden minuutin käyttö vahvistaa käsien lihaksia sekä mm. sormien puristusvoimaa. Fysioterapeutin arvio valmistajan sivuilla (engl.).

http://www.powerballs.com/medical.html

Periaatteessa vaikuttaa aika lelulta, mutta olen kuullut muutamilta tutuilta että jeesaa jonkin verran. Kiitoksia jälleen etukäteen! =)

Iteltä löytyy powerballia ja sormipuristinta merkkiä Captain of Crush. Powerballia en oo jaksanu aikoihin vispata, muta CoCia tule pari kertaa viikossa puristeltua ja sitten sen lisäksi tehtyä tämmöstä . Kyllä ne ranteet paksunee ku tarpeeksi rääkkää...

Kyllä itellä ainakin CoC:ista ja muista sormipuristimista on ollu hyötyä, powerballista en sano mitään ku on käyttö jääny niin vähälle...

Tee "rannekääntöjä". Eli penkille samaan asentoon kun vessanpöntöllä istuisit, ranteet jonkin verran penkin reunan yli ja suoralla tangolla kohtalaisen kapealla otteella vääntämään, itsellä toimii ainakin pirun hyvin. Tämän treenin ansiosta pystyn nykyään tekemään hauiskääntöä suoralla tangollakin ilman ongelmia.

Puristimista en tiedä, mutta epäilen niiden positiivista vaikutusta juuri ranteeseen.

nevahood, jos viittasit minun viestiini niin olen kyllä tietoinen tuosta, ja myös siitä että liike rasittaa kyynärvarsia :)

Kyllähän ne ranteet ja forkut vahvistuu ihan mukavasti silläkin, kun tekee treenejä ilman vetoremmejä. Siinä kasvaa puristusvoimakin samalla.

cji sanoi:
Tee "rannekääntöjä". Eli penkille samaan asentoon kun vessanpöntöllä istuisit, ranteet jonkin verran penkin reunan yli ja suoralla tangolla kohtalaisen kapealla otteella vääntämään, itsellä toimii ainakin pirun hyvin. Tämän treenin ansiosta pystyn nykyään tekemään hauiskääntöä suoralla tangollakin ilman ongelmia.
Ranneystävällisempi versio (ei väännätä niin paljoa) on tehdä sama seisaaltaan ja käsipainoja käyttäen.

training_day sanoi:
Kyllähän ne ranteet ja forkut vahvistuu ihan mukavasti silläkin, kun tekee treenejä ilman vetoremmejä. Siinä kasvaa puristusvoimakin samalla.
Juuri näin. Mavee vaan vääntämään. Itse en erityisesti tee mitään ranne/forkku liikkeitä, sillä ne vahvistuu muissa liikkeissä tarpeeksi hyvin kun ei käytä mitään ylimääräisiä remmejä.

Hippinakki sanoi:
Juuri näin. Mavee vaan vääntämään. Itse en erityisesti tee mitään ranne/forkku liikkeitä, sillä ne vahvistuu muissa liikkeissä tarpeeksi hyvin kun ei käytä mitään ylimääräisiä remmejä.
Totta toikin,mutta enemän tossa saa staattista voimaa.Ite teen rannekääntöjä käsipainoilla molempiin suuntiin lisäksi.Ja heikomman käden ehdoilla.

haba78 sanoi:
Totta toikin,mutta enemän tossa saa staattista voimaa.Ite teen rannekääntöjä käsipainoilla molempiin suuntiin lisäksi.Ja heikomman käden ehdoilla.
No kyllä minäkin tekisin varmaankin erillaisia rannekääntöjä, mutta kun ne ei mahdu ohjelmaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hippinakki sanoi:
No kyllä minäkin tekisin varmaankin erillaisia rannekääntöjä, mutta kun ne ei mahdu ohjelmaan.
On se ny saatana jos ei tommosta liikettä ehdi tekemään :rolleyes:
Itekin hyvin pieniranteisena oon noita forkkuja kasvatellut ja "tulos" on se että forkkujen kasvamisen jälkeen ranteet näyttävät vielä ohuemmilta :D

Minä Itse sanoi:
On se ny saatana jos ei tommosta liikettä ehdi tekemään :rolleyes:
Itekin hyvin pieniranteisena oon noita forkkuja kasvatellut ja "tulos" on se että forkkujen kasvamisen jälkeen ranteet näyttävät vielä ohuemmilta :D
No jos käy neljä kertaa viikossa salilla ja joka kerta noin 2 - 2.5h, niin ei sen jälkeen oikein enään jaksa/huvita alkaa tuollaisia tekemään. Sitäpaitsi kyllä ne forkut on kasvanut vaikka en niitä oikeastaan ole tehnytkään, paitsi kotona joskus semmosta puristinta puristellut.

eikai itse ranteisiin saa millään paksuutta? forkut on kyl kasvaneet ilman rannekääntöjäkin, selkätreenis esim kulmasoutu ja ylä- ja alataljavedot vetää ne aika hyvin tukkoon. itseä kyllä vähän häiritsee kans tuo älytön ranteen kapeus..ranne on about 16,5cm kapeimmasta kohastaa. forkku paksuimmasta kohasta 29cm. jonkun mielestä voi olla iloinen asia että sillon näyttää forkut vielä isommalta mutta mietityttää että miten tällaset kaposet ranteet mahtanee kestää myöhemmin oikein raskaisiin painoihin siirryttäessä?

No jos käy neljä kertaa viikossa salilla ja joka kerta noin 2 - 2.5h, niin ei sen jälkeen oikein enään jaksa/huvita alkaa tuollaisia tekemään.

Mitä helvettiä sä siellä teet jos 2,5 tuntia oot ja et kerkee uhraamaan 15 minuuttia rannekääntöjen tekemiseen? Eihän hauiksiakaan tartte sit treenata, nehän rasittuu selkätreenissä? :david:

Hippinakki sanoi:
No jos käy neljä kertaa viikossa salilla ja joka kerta noin 2 - 2.5h, niin ei sen jälkeen oikein enään jaksa/huvita alkaa tuollaisia tekemään. Sitäpaitsi kyllä ne forkut on kasvanut vaikka en niitä oikeastaan ole tehnytkään, paitsi kotona joskus semmosta puristinta puristellut.

Sulla on kyllä jotain pielessä ohjelmassa tai treenitahdissa, jos vedät neljä kertaa viikossa yli kahden tunnin treenit. Siinä ei suoraan sanottuna ole mitään järkeä. 30min - 1h 30min on sellainen sopiva haarukka, jonka välissä treenien kesto kannattaisi pitää. Näin ainakin minun mielestäni.

training_day sanoi:
Sulla on kyllä jotain pielessä ohjelmassa tai treenitahdissa, jos vedät neljä kertaa viikossa yli kahden tunnin treenit. Siinä ei suoraan sanottuna ole mitään järkeä. 30min - 1h 30min on sellainen sopiva haarukka, jonka välissä treenien kesto kannattaisi pitää. Näin ainakin minun mielestäni.
Joo,ton puolentoistatunnin yli ei kannata mennä.

nikrei sanoi:
Mitä helvettiä sä siellä teet jos 2,5 tuntia oot ja et kerkee uhraamaan 15 minuuttia rannekääntöjen tekemiseen? Eihän hauiksiakaan tartte sit treenata, nehän rasittuu selkätreenissä? :david:

Niinpä, kyllähän se 90 minuuttia alkaa järkevään treeniin aikalailla maksimi olla. Mutta sitä mä ihmettelen, että miten joku saa vartin tuhlattua forkkutreeniin. ;)

No ensinnäkin aikaa menee siihen kun välillä saa odotella pääsee tekemään esimerkiksi prässiä tai jotain muita laitteita, koska ne ovat aika usein varattuja. Tietysti jos salilla ei ole ketään tuttuja niin sitten aikaa kuluu vähemmän, kun ei tule puhuttua paskaa koko aikaa.

edit: Vois kyllä harkita tuon salilla olo ajan lyhentämistä. Täytyy pitää lyhyempiä taukoja sarjojen välissä.

Hippinakki sanoi:
No ensinnäkin aikaa menee siihen kun välillä saa odotella pääsee tekemään esimerkiksi prässiä tai jotain muita laitteita, koska ne ovat aika usein varattuja. Tietysti jos salilla ei ole ketään tuttuja niin sitten aikaa kuluu vähemmän, kun ei tule puhuttua paskaa koko aikaa.
no eikös ne rannekäännöt voisi tehdä sitä prässiä odotellessa :jahas: muutenkin jos salilta ei alle kahteen tuntiin joudu pois laitteisiin jonottamisen takia voisi vaihdos tehdä gutaa..

Back
Ylös Bottom