ranteiden vahvistus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MJS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terveydenhoitaja sanoi sen olevan "ganglia" (?), ja siinä on kuulemma nestettä sisällä. Patti kasvaa etenkin punnerrettaessa ja punnertaminen aiheuttaa inhottavaa kipua. Onko jollakin kokemusta samanlaisesta ongelmasta?

Leikattu joskus nilkasta vastaava, nimittivät muistaakseni ganglioksi. Sisällä sellaista hyytelöä. Muistaakseni itsellä kyseinen "patti ei aiheuttanut mitään kipua, se vaan oli :rolleyes: Ilmeisesti oli seurausta toistuneista nilkkavammoista ja jänteeseenhän tuo piru oli kasvanut. Oli silloin myös puhetta että "patin olisi voinut tyhjentää neulalla imemällä, mutta silloin uusii helposti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla oli tollanen alemmassa nilkkanivelessä pari vuotta. Ei aiheuttanut muuta kuin naksumista, ja oli inhan näkönen. Mä en suostunut neulalla tyhjennykseen, koska mä inhoan neuloja yli kaiken. Musta tulis varmaan maailman huonoin nisti... No joo, mutta aiheeseen.
Siinä se siis kökötti pari vuotta ja lähti itsestään pois. Ihan tosta noin vaan, huomasin vaan yhtenä päivänä että se oli lähteny kävelemään... :thumbs:

Powerhousu sanoi:
Mitäköhän sä ymmärrät ranteilla? Sormia liikuttavat lihaksetkin nimittäin sijaitsevat kyynärvarressa, eikä ranteessa. Jos puristusvoimaa pitää saada, niin rannekäännötkin kyllä toimii. Ja jos kokoa halutaan, niin rannekääntöjä on aivan pakko tehdä. Tollaset staattiset liikkeet ei pahemmin lihaksia kasvata.
Ranteet taitaapi minun käsityksen mukaan olla ne kohdat jossa kämmen yhtyy kyynärvarteen. Mietippähän tuota rannekääntöä. Milloin sinun on pitänyt oikeassa elämässä nostaa painavia esineitä pelkästään ranteita kääntämällä? Ei milloinkaan, eikö totta? Liike menee samaan kastiin reiden ojennuksen kanssa, mikä on myös luonnoton liike ja kuluttaa polvia.(mutta ei sentään niin paljon kuin rannekäännöt ranteita) Ja tuo rannekääntöjen pakollisuus on kyllä semmosta paskapuhetta, että oksat pois. Lee Priestkinhän sanoi jollain treenivideollaan, että hankin tekee näitä rannekääntöjä nyt sen takia koska kamerat ovat kuvaamassa ja niitä tekee ainostaan nuoret miehet jotka luulevat saavansa isot forkut niin. Eikä sillä Priestillä kovin pienet forkut ole.

Elikkä tiivistettynä rannekäännöt ovat IMO ns. kissansuihinotto liike.

Wall sanoi:
Leikattu joskus nilkasta vastaava, nimittivät muistaakseni ganglioksi. Sisällä sellaista hyytelöä. Muistaakseni itsellä kyseinen "patti ei aiheuttanut mitään kipua, se vaan oli :rolleyes: Ilmeisesti oli seurausta toistuneista nilkkavammoista ja jänteeseenhän tuo piru oli kasvanut. Oli silloin myös puhetta että "patin olisi voinut tyhjentää neulalla imemällä, mutta silloin uusii helposti.

Joo minullekin terveydenhoitaja sanoi, että se voitaisiin tyhjentää neulalla :eek: ja että voisin näyttää sitä lääkärille, kun olin jo muutenkin varannut ajan. No tietysti lääkärillä käydessäni unohdin patin siinä paniikissa, kun se ei sillä hetkellä enää vaivannutkaan. :) Itselläni patin päältä kulkee verisuoni, mikä saattaa olla syynä sen arkuuteen näin maallikon veikkauksena.

Jarna-Petteri:
... nousin ylös ja tempaisin suht kovaa viereiseen betoniseinään kämmenselällä. Tunsin kuinka rasvapatin nesteet levisivät käteen ja patti oli samantien poissa. Tämä tekniikka tosin on hivenen hankala jos patti sijaitsee esim. niskassa tai muuten hankalasti moukaroitavissa olevassa paikassa.

Pitäisiköhän kokeilla. :D Nimittäin kerran punnertaessa, yritin olla välittämättä kivusta ja jälkeenpäin näytti kuin patti olisi näyttänyt pienemmältä ja siihen sattui vähemmän. Pistin sen silloin vainoharhaisuuden piikkiin. :)

Net Virgin sanoi:
Noista vaan kun vois päästä pienellä leikkauksella eroon. kannattas hyödyntää. :thumbs:

Vaimolla ganglia leikattiin yksityisellä, leikkaus meni hyvin ja jokunen viikko meni siitä että pysty taas elään normaalisti, kuten yleensä leikkausten jälkeen. Mutta jotain 3 kk leikkauksesta meni ja kaatu duunipaikan pihassa ja tietenkin se käsi jäi alle joka leikattiin ja tää kanglia pamahti uusiks. On kuulemma herkkiä uusimaan jos ei oo menny vähintään 6kk siitä leikkauksesta. uudelleen sitä ei oo leikattu ja ei nyt oo pahemmin vaivannutkaan.

Mulla on forkkuihin tullu voimaa aika kivasti, kun oon jättäny vetoremmit vallan pois. Aluks oli vaikee pitää tankoo käsissä ainakin mavetreenissä. No muutamien kuukausien jälkeen pääsi forkut mukaan ja nyt ei oo selkätreenin kovuus ikinä puristuksesta kiinni! :)

kuinka monesti noita ranteita kannattais tehä viikossa, käyn kolmesti salilla niin onko järkeä tehä joka kerta treenin jälkeen?

Jusse__ sanoi:
kuinka monesti noita ranteita kannattais tehä viikossa, käyn kolmesti salilla niin onko järkeä tehä joka kerta treenin jälkeen?

Tuskin kannattaa sentään joka kerta tehdä, voi tulla palautumisessa ongelmia kun niitä kuitenkin joka treenissä joutuu väkisinkin rasittamaan enemmän tai vähemmän. Itse teen hauiksen jälkeen ja 3-4 hyvää sarjaa riittää siihen että ei tahdo juomapullo kädessä hetkeen pysyä ja ihan hyvin tuntuu forkut kasvavan. painoa vaan riittävästi, mutta kuitenkin niin että saat sen +10 toistoa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joubronx sanoi:
Mietippähän tuota rannekääntöä. Milloin sinun on pitänyt oikeassa elämässä nostaa painavia esineitä pelkästään ranteita kääntämällä? Ei milloinkaan, eikö totta? Liike menee samaan kastiin reiden ojennuksen kanssa, mikä on myös luonnoton liike ja kuluttaa polvia.(mutta ei sentään niin paljon kuin rannekäännöt ranteita) Ja tuo rannekääntöjen pakollisuus on kyllä semmosta paskapuhetta, että oksat pois. Lee Priestkinhän sanoi jollain treenivideollaan, että hankin tekee näitä rannekääntöjä nyt sen takia koska kamerat ovat kuvaamassa ja niitä tekee ainostaan nuoret miehet jotka luulevat saavansa isot forkut niin. Eikä sillä Priestillä kovin pienet forkut ole.

Elikkä tiivistettynä rannekäännöt ovat IMO ns. kissansuihinotto liike.

Ei vittu sun kanssas. Milloin sun on oikeassa elämässä pitänyt nostaa jotain pelkillä hauiksilla? Ei varmaan ikinä. Eikös hauiskääntö scotissa olekin paska ja turha liike? Sama pätee ojentajiin. Kyllä nää rannekäännöt on ihan must liikkeitä jos haluaa ranteita kasvattaa.

On kuitenkin vähän eri asia jos on roinaaja, kuten Priest. Niillä kasvaa forkutkin katsos vähän helpommin kuin natuilla. Tiedän yhden kaverin joka tunnustaa roinaavansa, ei oo jumalauta ikinä tehny jalkoja, ja sen yks jalka on isompi kun mun kaks yhteensä. On se niin väärin. Sinäkin voisit samantien unohtaa kaikki tällaiset isojen miehien neuvot ja miettiä omalla järjellä.

Tai liitypä vipiks ja pistä vähän kuvia. Katotaan millasella kokemuksella sä täällä jakelet loistavia neuvojas. Jos nimimerkkiin voi yhtään luottaa, niin sä oot sellanen säälittävä joujou-keppi jonka on pakko alkaa käymään salilla että jaksaa kantaa sitä volkkarin merkkiä kaulassa 10 kg ketjun päässä.

Powerhousu sanoi:
Kyllä nää rannekäännöt on ihan must liikkeitä jos haluaa ranteita kasvattaa.

Väitätkö tosissasi että rannekäännöt kasvattavat forkkuja paremmin kuin esim. raskaat mavet ja kulmasoudut?

Ja tuo sinun kokemus kommenttisi oli kyllä aivan mahtava!!!11!! Ekaksi haukut minua kokemuksen puutteesta koska nimimerkkini viittaa johonkin joujou-juttuun ja sitten alat selittää että Lee Priest ei tiedä mitään treenaamisesta koska hän käyttää aineita. Ei ne aineet autuaaksi tee.

Joubronx sanoi:
Väitätkö tosissasi että rannekäännöt kasvattavat forkkuja paremmin kuin esim. raskaat mavet ja kulmasoudut?

Ja tuo sinun kokemus kommenttisi oli kyllä aivan mahtava!!!11!! Ekaksi haukut minua kokemuksen puutteesta koska nimimerkkini viittaa johonkin joujou-juttuun ja sitten alat selittää että Lee Priest ei tiedä mitään treenaamisesta koska hän käyttää aineita. Ei ne aineet autuaaksi tee.

Sä tosiaan taidat olla henkisesti ikäistäsi alemmalla tasolla... Väitinkö minä että Lee Priest ei tiedä treenaamisesta mitään? Voi helvetti. Ja tosiaan väitän että mave ei kasvata forkkuja. Staattinen lihastyö ei juurikaan kasvata lihaksia. On se saatana kumma kun jotkut 17v jampat hyppii silmille ja luulee tietävänsä treenaamisesta aivan kaiken. Mä lopetan tähän, alkaa vaan verenpaine nouseen tollasien kanssa.

Powerhousu sanoi:
Jos nimimerkkiin voi yhtään luottaa, niin sä oot sellanen säälittävä joujou-keppi jonka on pakko alkaa käymään salilla että jaksaa kantaa sitä volkkarin merkkiä kaulassa 10 kg ketjun päässä.

:lol2:

Powerhousu sanoi:
Sä tosiaan taidat olla henkisesti ikäistäsi alemmalla tasolla... Väitinkö minä että Lee Priest ei tiedä treenaamisesta mitään? Voi helvetti. Ja tosiaan väitän että mave ei kasvata forkkuja. Staattinen lihastyö ei juurikaan kasvata lihaksia. On se saatana kumma kun jotkut 17v jampat hyppii silmille ja luulee tietävänsä treenaamisesta aivan kaiken. Mä lopetan tähän, alkaa vaan verenpaine nouseen tollasien kanssa.

En tiedä olenko henkisesti ikäisiäni alemmalla tasolla, mutta ei sillä vissiin ole väliä kun treenaamisestasi puhutaan. Staattinen lihastyö kasvattaa lihaksia siinä missä muukin. Kumpikohan kasvattaa enemmän forkkuja?: Vetää maasta 250 kiloa 5 kertaa vai hinkkaamalla pinkeillä 15 kilon käsipainoilla rannetta edestakas.

Joubronx sanoi:
En tiedä olenko henkisesti ikäisiäni alemmalla tasolla, mutta ei sillä vissiin ole väliä kun treenaamisestasi puhutaan. Staattinen lihastyö kasvattaa lihaksia siinä missä muukin. Kumpikohan kasvattaa enemmän forkkuja?: Vetää maasta 250 kiloa 5 kertaa vai hinkkaamalla pinkeillä 15 kilon käsipainoilla rannetta edestakas.

Kumpikohan kasvattaa vitutusta enemmän, lukea sun juttujas vai mennä kattoon telkkaria... Taidan mennä kattoon telkkaria. Joku saa jatkaa tästä.

Ite teen yleensä hauisten jälkeen rannekääntöjä tangolla joku kolme sarjaa. Saa kyllä forkut hyvään pumppiin, kaveri kerran rannekääntöjen jälkeen sano "mitä helvettii sun forkuille on tapahtunu??" ku oli ilmapallot :D

MJS sanoi:
Oon käynyt nyt salilla vuoden alusta (tauon jälkeen) ja kysyisin jotain hyviä vinkkejä ranteiden vahvistamiseen. Mä oon nähnyt joidenkin tekevän liikettä, jossa käsivarret ovat tuettuina penkille siten että kämmenet jäävät penkin ulkopuolelle, josta on sitten käännetty ranteita ylös-ja-alas puntti/tanko käsissä. Ottaako tämä liike ranteeseen vai enemmänkin kyynärvarteen?

Mites nuo rannetuet? Aikaisemmista viesteistä en saanut aivan selvää käsitystä, olisiko niistä hyötyä vai haittaa. Siinä taitaapi mielipiteet vähän jakautua.

Mulla on aikaisemmin tulleet ranteet kipeäksi rasituksesta ja etenkin vasen ranne. Siinä on tälläkin hetkellä jonkinlainen patti (ranteen sisäpuolella sykkeenmittauskohdan vieressä). Terveydenhoitaja sanoi sen olevan "ganglia" (?), ja siinä on kuulemma nestettä sisällä. Patti kasvaa etenkin punnerrettaessa ja punnertaminen aiheuttaa inhottavaa kipua. Onko jollakin kokemusta samanlaisesta ongelmasta?

Jos joku tietää keinoja miten ranteet saisi vahvemmiksi, niin kertoisitteko. Kiitos :)

Mene ihan tavallisen penkin "niin just sen penan" luo, laita 15.kg kiekot päihin,
pakita tangon luo, ota tanko selkäsi taakse, ja ala rullata edestakaisin.
Laske tanko alhaalla aivan sormien viimeisten nivelien varaan, ja ala puristaa niin ylös kuin menee.
Tuota kuin teet pari sarjaa, ja samoin pari tiukkaa sarjaa vasarakääntöä, niin jo on kumma ellei ala ranteet vahvistua, ainakin forkut kasvaa, se on saletti.

Jusse__ sanoi:

Teet kerran viikossa kunnolla loppuun asti niin ei tarvi. esim. Vasaraa hauispäivänä ja rannekääntöjä vaikka tollaset 3x12 siihe päälle. Muinakin päivinä saat niille epäsuoraa rasitusta niin tuo kohdistettu kerran viikossa riittää. Ja varovasti niitten ranteiden kanssa. Ku menee paskaksi niin kestää toi parantuminen vähä helvetin kauan ja menee paskaks helposti... :thumbs:

Kimmo sanoi:
Mene ihan tavallisen penkin "niin just sen penan" luo, laita 15.kg kiekot päihin,
pakita tangon luo, ota tanko selkäsi taakse, ja ala rullata edestakaisin.
Laske tanko alhaalla aivan sormien viimeisten nivelien varaan, ja ala puristaa niin ylös kuin menee.
Tuota kuin teet pari sarjaa, ja samoin pari tiukkaa sarjaa vasarakääntöä, niin jo on kumma ellei ala ranteet vahvistua, ainakin forkut kasvaa, se on saletti.

Toi on niin makea liike. Poltto on taattu!! :5:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom