Ranteet paksuiksi...???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
sulla on vaan huonompi vaste siellä forkuissa. kyl ne kasvaa, kun niitä treenaa kunnolla. vaihtele treenejä ja näe, kun ne kasvaa.

pari esimerkkiä:
rannekääntö selän takana: 5*6-8 stop ylhäällä.
myötäkääntö: 3*8-12
rannekääntö istuen: 2*30-40

tangossa roikkuminen 4*15 sek.*max.
rannekääntö selän takana superina rannekääntö myötäotteella
3*12-20 maksimitoistot kummassakin.
rannekääntö taljassa 2*50-80

jos haluat paksut ranteet tee raskasta fyysistä työtä esim. vanhan ajan sepän hommia ,rakennus- tai maa hommia ilman nykykoneita n. 45vuotta niin eiköhän ala ranteet paksuuntua.

Originally posted by tommih

Tai mä lähetän mun yhen tutun joka on tän näkönen :evil: ja aika iso tulemaan sun ovelle. hehhe

Mä luulen että oon nähny ton sun tutun ennenki. Ps. Tomi lähettää ninjoja puolustamaan Mtmm:ää

mun treenikaverilla onkin niin paksut ranteet että poliisisetä ei saanu laitettua sille käsirautoja..se kokeili toisiakin mutta eipä menny..

Kannattaa nyt kuitenkin olla varovainen niiden ranteiden treenaamisen kanssa. Sitten kun sulla on krooniset jännetuppitulehdukset ranteissa niin sun treenit jalkoja lukuunottamatta on treenattu!

Mulla on tullu jonkinlainen kiputila vasempaan ranteeseen. Ollu nyt n. 3-4 viikkoa. Ei pysty tekemään hauiskääntöä suoralla tangolla, koskee aivan helvetisti. Haukkaria voi treenailla käsipainoilla, jossa nostokulma on tietysti erinlainen. Oiskohan kyseessä tulehdus? Kipua ei ole levossa. Ei oo hirveesti tehny mieli mennä lääkärillekään kun ne ei tunnu välittävän paskaakaan urheiluvammoista...

PS. Mun ranteet on tämmöiset kynän paksuiset, kiitos geenien :mad:

Mullakin oli vasemmassa ranteessa kipuja, joka johtui hauiskäännöistä suoralla tangolla... Pidin n. 2-3 viikkoa taukoa haukan treenaamisesta ja kipua ei ole ollut sen jälkeen...

Re: ajatuksia..

Originally posted by sekosammy
Minkä takia forkuille pitäis tehdä noi pitkiä sarjoja eikä lyhkäsiä kuin muillekin lihaksille:confused:
no mä vaan oon saanu sellasen käsityksen että pienille lihaksille aika paljon toistoja. en tiedä miksi

Tehokkaiksi todettuja liikkeitä: (sekalaisessa järjestyksessä)
1. Maastanosto myötäotteella.
2. sopivasti tankoon painoa ja myötäote. Nostaa tangon niin kuin maastanostossa ylös ja kannattelee niin pitkään kuin jaksaa (hyvä paino on jos jaksaa pitää 15-30sek)
3. hauiskäännöt suoralla tangolla
4. hauis taljassa seisten narulla (vasaraote)
5. vasarakäännöt käsipainoilla
6. rannekäännöt joka suuntaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Kyllä niitä kyynärvarsia voi ihan hyvin treenata vähemmilläkin toistoilla. Jotkut on sitä mieltä että pitääkin treenata raskaasti ja lyhyitä sarjoja koska ne on tottuneet pitkäkestoiseen rasitukseen
==> vrt. pohkeet.

Joku väittää että pohkeitakin pitää treenata pienillä painoilla ja megatoistoilla, joku taas että painoa niin paljon kun vehkeeseen mahtuu. Tom Platz oli edellisen kannattaja. Arska jälkimmäisen.
Minä jälkimmäisen :D

Rannekäännöissä esim 8-10 tai 12 painolla jolla saa varmasti täyden liikeradan tuntuu aivan jumalattomasti.

Myötäotteella ton kanssa saa olla tosi tarkkana että menee oikein, mutta vastaotteella voi painoa laittaa reilummin askelin.

Voihan niitä toistomääriä - ja varmaan kannattaakin - vaihdella.

Re: Re: Re: Re: Ranteet paksuiksi...???

Originally posted by metalman
kun ei todellakaan oo juuri lihasta, mutta kun koko kroppa muuttuu isompaan suuntaan niin kyllä siinä luusto jne. muuttuu mukana.

Kyllä sä helvetin lujaa treenaat jos luusto muuttuu! On varmaan arkeologi tai paleontologi vuonna 3200 ihmeissään kun löytää sun ranteesi jostain kakkimajan jäännöksistä :D

I´m back...

Pumppia saa varmaan ihan hyvin rullaamalla, mutta mä tykkäsin enemmän siitä tuskasta, minkä saa jättämällä remmit pois. Maastaveto on oikeestaan ainoa, missä oon harkinnut ottavani remmit taas käyttöön, kun käsistä loppuu papu raskaissa sarjoissa kesken, mutta esim. soudussa, kulmasoudussa käsipainolla jne. remmit on ainakin mun Barbie- painoilla ihan turhat; Puntti pysyy kyllä sarjan ajan kädessä (mä tosin teen pelkkiä "raskaita" vitosia, tiedä sitten 15+ toistoista) ja seuraavana päivänä on kädet yleensä umpipuuta.

Ja niille, jotka valitteli kiputiloja käsissä? Mulla oli joskus kanssa ranteessa sellainen vaiva, että jännitettäessä vihloi ja kun hölläsi jännityksen (esim. pisti tangon telineeseen haukkarisarjan jälkeen) niin vihlaisi ihan v#tusti. Ei auttanu ice powerit, ei kuumat ei kylmät, ei hieronnat. Ainoa mikä auttoi, oli just kyynärvarsien erillinen vahvistaminen rullailemalla etc. ja välipäivinä sellaisen "puristimen" (nomikävtu toi nyrkkivieteri nyt onkaan, tiedätte kyllä) renkuttelu pitkillä sarjoilla.

- JjP

Re: Re: Re: Re: Re: Ranteet paksuiksi...???

Originally posted by pikkupasi
Kyllä sä helvetin lujaa treenaat jos luusto muuttuu! On varmaan arkeologi tai paleontologi vuonna 3200 ihmeissään kun löytää sun ranteesi jostain kakkimajan jäännöksistä :D

I´m back...

Ei saa kirjottaa tollasia juttuja..työkaverit ihmettelee kun hörskötän täälä naama väärässä :lol1:

-K

Originally posted by Mtmm
Tommih, huumoria huumoria :) .
Mitä muuten veikkaat, kummalla meistä on isompia kavereita?

En tiiä noita Tommih:n kavereita mutta veikkaan että meikäläisellä on isompia kavereita ku sulla,et silleen.
Ja noista ranterista vielä et kyl ne kasvaa jo pelkästään esim. hauis liikkeitä tekemällä

pitkän linjan aikidoäijillä on paksut ranteet.
ne siellä aina toistensa käsiin tekee outoja lukkoja ja vääntöjä niin kaippa siinä sitte paksuuntuu ne ranteen jänteet.

ykski laiha mustavyö, joka on harrastanu 30 vuotta, pyys mua tarttumaan ranteestaan. no en saanu otetta kun oli niin helvetin paksu siitä kohtaa.. hauiksen kohalta olisin varmaa saanu otteen:D

Originally posted by cartman74
Mut eiks ohuet ranteet saa forkut näyttämään isommilta... :p
Eli mitä niitä nyt "paksuntamaan"!

Mutta kuvittele nyt mitenkä on lesoa kun kaverisi kysyy: "Saatko peukalon ja keskisormen ranteesi ympäri?", niin voit sanoa että "Kokeillaan" ja sitten kun ei mene niin saat jumalatonta respektiä. :D
BTW, kuinka moni teistä saa em. tavalla sormensa ranteensa ympäri?

Mulla menee!

Ja kyllä minulla aika "sirot" ranteet onkin! Eiks tällä foorumilla ollut joskus noista rasvaprosenteista juttua? Ja sen threadin yhteydessä joku pisti linkin jollekin sivulle josta pystyi oman rasvaprossansa määritteleen? Ja sen määrittelyn yhteydessä piti mm. ranteitten ja nilkan paksuus mitata? Voip olla et väärin muistan...:D

Originally posted by lazki
Mutta kuvittele nyt mitenkä on lesoa kun kaverisi kysyy: "Saatko peukalon ja keskisormen ranteesi ympäri?", niin voit sanoa että "Kokeillaan" ja sitten kun ei mene niin saat jumalatonta respektiä. :D
BTW, kuinka moni teistä saa em. tavalla sormensa ranteensa ympäri?

Saan vaikka peukalon ja pikkusormen ranteen ympäri, että silleen. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom