Ranteet kyykätessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelevana saliharrastajana minulla on ollut ongelmaa kyykätessä ranteiden kanssa. Ranteet kipeytyvät kämmenselän puolelta aina kyykätessä. Mikä tekniikassani on mahdollisesti vialla?

Kokeile jos apinaote helpottaisi. Itsellä ei ainakaan tunnu ranteissa niin pahasti kuin normaalilla otteella.

Joo, apinaote ja ranteet suorassa, ei kääntyneinä. Kyykyssä tangon kuuluu olla hartioiden varassa, ei ranteiden. Kädet vain pitävät tankoa paikallaan.

Ellei sitten olla voimanostokisoissa.

Aloittelevana saliharrastajana minulla on ollut ongelmaa kyykätessä ranteiden kanssa. Ranteet kipeytyvät kämmenselän puolelta aina kyykätessä. Mikä tekniikassani on mahdollisesti vialla?

Sulla luultavasti kääntyy kyynärpäät liikaa taakse... ne siis osoittaa takaviistoon - minne níiden ei pitäisi suuntautua. Tuolloin ranne kääntyy väärään asentoon. Tuo kyynärpäät eteenpäin, niin että olkavarret+kyynärvarret on muun yläkropan vierellä sen suuntaisesti.

Ja tosiaan apinaote käyttöön... ei se tanko mihinkään ole tippumassa kun pää on edessä :) Ja jos et tiennyt (??) niin apinaote on se jossa peukalo on kämmenen vieressä ja menee tangon ympäri samalta puolen kuin muutkin sormet... eikä tule muita sormenpäitä vastaan kuten normaalisti tangosta kiinni otettaessa.

Itse harjottelen apinaotteen käyttöä, tällä hetkellä peukalollisella otteella tuntuu paljon tasapainoisemmalta. Tosin lämmittelyt otan apinaotteella ja täten koitan totuttaa itseäni siihen.

mulla alkaa sattumaan tohon niskaan kun laitan sen tangon sen päälle, johtuu varmaan siitä että pidän sitä väärin, en pysty tekemään kuin max 5 vetoa niin selkä on hiton kipeä:s'

olisko jollain jotain videota tai kuvia miten liike tehään, en taho ottaa tekstistä selvää.?

@jugiih

Luo yläselkään tangolle pehmuste eli tyynyks trapsit-->pidä lapaluut yhdessä niin tyyny syntyy (:
Sitten otat tangon sinne, ei pitäs sattuu kun se on "sopivassa kohdassa". Joo ei sen niiden nikamien päällä kuulu maata. Kämmenet kannattaa pitää tangon päällä, otat sen levyisen otteen käsillä mikä tuntuu hyvältä.

Kannattaa ensimmäisenä opetella se yleishyödyllisin takakyykky eli kyykky takapuolelle -- sen saat toteutettua ottamalla leveän asennon jaloilla. Sillä nostat eniten rautaa.

Jalat, perse ja lonkankoukistajat kannattaa sitten välipäivinä venytellä hyvin, muuten toi tekniikka failaa.

Back
Ylös Bottom