Ranteet kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bracer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Forkut on siis OK kunossa, mutta ranteet ei. En pysty edes nyrkkeilysäkkiä paljain käsin hakkaamaan kovaa kun ranteet vääntyilee ja sattuu :itku:
Ja tenniksessä sama juttu ja penkkiä ja haukkojakin tehdessä pitää keskittyä pitämään se ranne paikoillaan.
Nyt oon käyny salilla jo muutaman kuukauden ja tehny rannevääntöjä/kohautuksia pari kertaa viikossa treeniin päätteeksi ja ei niistä ole mitään apua mulle ollut.
Mitä liikkeitä mun pitäisi tehdä(voisitteko laittaa jotkut mallikuvat jatai selkeät selitykset)? Ja millasilla toistoilla ja kuinka usein?
Kiitoksia.

otat jonku esim. 2.5 kg levyn alkuun käteen ja sit ranteella teet sellasta pientä liikettä ylös alas, tai siis sellasta liikettä mitä nyt pystyy tekee. :

joo pitää totaki testaa. kiits. Lueskelin täällä noita threadeja ja bongasin sellasen ku *rannerullaukset* mitäs ne on?

joo pitää totaki testaa. kiits. Lueskelin täällä noita threadeja ja bongasin sellasen ku *rannerullaukset* mitäs ne on?

Rannerullaus on sama ku rannekääntö eli liike forkuille.

Enpä usko, että saat mitenkään vitkuttelemalla niitä ranteita kuntoon. Ranteissahan ei ole lihasta, joten niitä on mahdoton treenata. Itelläni on myös heikot ranteet ja vissiin hieman yliliikkuvat nivelet niissä. Ettei sulla olis sama vika? Mulla on myös ranteet murtunu monta kertaa, jonka takia ne ei taivu ihan normaalisti. Rannetuet on ainaki itelläni auttanu asiaan.

Rannerullaus on sama ku rannekääntö eli liike forkuille.

Enpä usko, että saat mitenkään vitkuttelemalla niitä ranteita kuntoon. Ranteissahan ei ole lihasta, joten niitä on mahdoton treenata. Itelläni on myös heikot ranteet ja vissiin hieman yliliikkuvat nivelet niissä. Ettei sulla olis sama vika? Mulla on myös ranteet murtunu monta kertaa, jonka takia ne ei taivu ihan normaalisti. Rannetuet on ainaki itelläni auttanu asiaan.

Taitaa olla. Ei oo kyllä murtunut koskaan ranteet. Rannetuet auttaisi mutta en halua kiertää sitä ongelmaa sillä tavalla. Pistää kyllä vihaksi nämä ranteet välillä.. :curs: Pakko tähän nyt jonku on auttaa, meen ostaa vaikka kaikki rannepuristimet ja muut hilavitkutus powerballit :curs:

Itellä on/oli samoja ongelmia, kun ranteen koko on mitä on, mut kyl ne siit ajan myötä kyl vahvistuu, ite teen rannekääntöä kämmenet kattoon päin ja sit myös kämmenet lattiaan päin, et tulee vaihtelua.

Edit: nii ja välillä myös seisten tangolla ja kannattaa varmaan lämmitellä parilla kevyehköllä sarjalla niit ranteita ennen kuin tekeen noita hauiksia ja penkkiä.

Itsellä sama juttu ranteet ei kestä jos yrittää penkata tai muuta. Pitää varmaan rannepuristin tai powerball hommata. :(

Enpä usko, että saat mitenkään vitkuttelemalla niitä ranteita kuntoon. Ranteissahan ei ole lihasta, joten niitä on mahdoton treenata...

Ei ole kyynärpäissäkään lihaksia, vaan taitaa silti aika moni treenata mm. hauiksia ja ojentajia...

Ei niitä ranteita vahvisteta päivässä, mutta pikkuhiljaa sen onnistuu. Kommentoin, kun vaiva on ollut tuttu. Minulla on aina ollut erittäin hyvä käden puristusvoima, mutta silti epävakaat ja heikot ranteet, joiden kanssa on pitänyt tehdä työtä. Säkkiä jos kerta hakkaat, niin ranteet tuettuina (kädet sidottuna) se auttaa. Myös kaikki kyynärvarren liikkeet, hauikset vastaotteella vinotangossa, jne. rakentavat hiljalleen voimia niihin ranteisiin. Muista myös venytellä ko. lihaksia, eikä näitkään pidä yliharjoitella. Hieman kärsivällisyyttä ja hyvä tulee!

niin... kannattanee puhua sormien ja kämmenen ojennuksen ja koukistuksen treenaamisesta, eikä ranteen vahvistamisesta. kyynärvarren lihasten treeniä edessä siis. rannekäännöt penkillä, selän takana, myötäotteella, erilaiset roikkumiset, puristelut jne... siinäpä niitä rasittamisen tyylejä. toistot dynaamisissa liikkeissä 5-20 ja staattisissa pidot välillä 5-20 sekkaa. noissa lyöntijutuissa tietenkin kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että ranne on suorana eli kämmenselkä on suoraa jatkoa kyynärvarrelle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos vinkeistä. Koitin paljon erilaisia liikkeitä ja kyllä polttelee. Juu ja vois vähän nyt hillitä tota ranteiden(ranteet oli kait väärä ilmasu...mut antaa mennä) treenamista ja treenata niitä ku muitaki lihaksia.
Pitäs kyl päästä seinäkiipeilee ni tulis sitä poweria.. :)
Nii ja vois sen powerballin ostaa, saa siitä ainaki lelun kotiin mitä voi tässä datatessa pyöritellä

Kannattaa ostaa sellaiset erilliset rannetuet. Joissain hanskoissa on sellainen, että se "remmi" pyöritetään tiukkaan ranteen ymrärille, jonka pitäisi estää ranteen "vääntyilyt" maksaa about 20e (hanskat)

Forkut on siis OK kunossa, mutta ranteet ei. En pysty edes nyrkkeilysäkkiä paljain käsin hakkaamaan kovaa kun ranteet vääntyilee ja sattuu :itku:

Kiitoksia.

Ei kenenkaan kadet kesta tollasta, jos kestavat et osaa lyoda. (Kadet voidaan tassa lukea lahinna rystyset ja ranteet)

Sakkia lyodessa sakkihanskat ja siteet. lyodessa purista katta nyrkkiin.

Ei kenenkaan kadet kesta tollasta, jos kestavat et osaa lyoda. (Kadet voidaan tassa lukea lahinna rystyset ja ranteet)

Sakkia lyodessa sakkihanskat ja siteet. lyodessa purista katta nyrkkiin.

Kyllä minä lyödä osaan. Tuli tossa talvella sellasta thainyrkkeilyäki harrastettua.

MUTTA! Nyt on POWERBALL hankittu ja tässä sitä pyöritellään! KYLLÄ TUNTUU :whip: :rock: Suosittelen :thumbs:

Mä en nyt ihan ymmärtäny sun pointtia tässä. Jos voisit vähän selventää?

Vastataan nyt toisen puolesta...

Eli, tarkoitti sitä että vaikka ranteissa itsessään ei ole juuri lihasta, niiden voimaa voi treenata (siis ranteiden). Ranteita vahvistavat/tukevat lihakset sijaitsevat kyynärvarressa, eivät siis ranteessa.

Paitsi että kyynärvarren lihaksia treenataan erikseen (typerää ajanhukkaa minun mielestä...), tulee ranteita eritoten vahvistaa niissä asennoissa ja liikkeissä joissa eniten voimaa tarvitaan. Eli säkkiä lyödessä, punnerruksissa jne.

Säkki:
Aloita pienistä lyönneistä. Huolehdi ranteen kontrollista, tee VAIN PUHTAITA OSUMIA, nopeus saa kärsiä tässä kohtaa vähän aikaa. Lisää lyöntien voimaa/nopeutta HILJALLEEN (tarkoittaa noin 3-4 kk:n jaksoa, eli kehitys on hidasta).

Penkki:
Sama juttu aloita pienemmistä painoista, huolehdi että ranteet ovat ok. Lisää painoja ranteiden ehdoilla.

Punnerrukset:
Punnerra mahdollisiman paljon/useasti. Pidä koko ajan HUOMIO RANTEISSA. PIDÄ NE SUORASSA! Kun ranteet väsyy, lopeta punnerrus.
Vaihtele käsien leveyttä. Punnerra rystysillä, sormilla, kämmenet eteen, kämmenet sivuille, kämmenet alaspäin.

Heikoista ranteista saa vahvat, ainakin vahvemmat!

Minä allekirjoitan tuon fysion vinkin et punneruksia rystysillä...
aika legendaarinen liike. siinä tulee tosi hyvin kyl kontrolloitua ranteita...

Hmm. Kertokaapa ihan huviksenne kuinka paksut ranteet omistatte? Itse olen kärsinyt hemmetin ohuista ranteista jo pitkään (ympärys 16 cm). Kaveritkin ovat niitä ihmetelleet, joka tietysti on pistänyt hatuttamaan. Forkutkin ovat olleet todella ohuet, mutta niihin olen saanut lisää paksuutta rannekäännöillä. Ranteisiin taitaa sen sijaan olla olla aika vaikeaa saada lisäpaksuutta, kun niissä ei nyt niitä lihaksia oikein ole.

Mutta ei noista ranteista ole muuten haittaa ollut, voima niihin tulee kuitenkin ilmeisesti ylempää forkuista.

Suositut

Back
Ylös Bottom