Ranteet kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bracer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vastataan nyt toisen puolesta...

Ehkä se sit esitti ton asian huonolla tavalla, mutta ite sain tosta sellasen käsityksen, ku joku treenaisi hauista ja ojentajaa vahvistaakseen kyynärpäätä. Siis eihän se itse kyynärpää siinä vahvistu, eikä vahvistu ranteetkaan forkkua treenaamalla.

Alun perinhän oli siis pointtina itse ranteen vahvistus/kasvattaminen.

Kiitoksia fysio ja muut! Tuli aika tyhjentävästi.
Palailen asiaan myöhemmin jos ei kehitystä näy! :)

Powerball on myös kova juttu, tiedä sitte onko siitä apua :D

Esim. jotkut OMT fyssarit ja naprapaatit suosittelee PowerBallia, eli kyllä siitä todennäköisesti on hyötyä. Pitäisi olla oikein käytettynä aika terapeuttinen ranteille.

Edit: Niin ja kyseiset henkilöt eivät omista PowerBallin osakkeita tai hyödy muuten ko. vempeleestä taloudellisesti ;)

Mites fysio jos ranteet tai oikeastaan minun tapauksessa aina oikea ranne kippee ja nyt oon muutaman päivän punneruksia tehnyt eriote leveyksillä yms kuten postissasi neuvoit, tosin ranne on kipeä juuri tuommoiset ranteen ysikymppi asteen kulmat ja muut vääntelyt aiheuttaa kipua esim punnertaminen.

Pystyn kivuilta jotenkin tekemään, mutta haittaako tämä sitten parantumista jotenkin. Powerball on myös ollut tuossa pyödällä pari viikkoa jota pyörittelen lähes päivittäin kevyesti. Olisi kiva päästä tämän ranteen vaivoista lopullisesti eroon kun tahtoo olla vähintään kerran kuussa kunnolla kipeä ja saattaa kestää viikkotolkulla. Tekniikat on kunnossa kyllä punneruksissa ja muissa liikkeissä. Murtumia tai muita turha epäillä kun en ole tässä kaatuillut tai muuten joutunut ranteella ottamaan vastaan missään.

Onko minulla joku krooninen vamma vai mikä? Välillä on kuukausia jolloin ei mitään kipuja. Ylirasituksenkin voisi kuitata pois kun olen kokeillut 2vk totaalilepoa salista ja rasittanut rannetta mahd. vähän.

Edit: venyttelypuolikin on kunnossa teen semmoisia 20-30sek venytyksiä forkkujen molemmille puolille ennen nukkumaanmenoa ja välillä pitkin päivääkin. Kaikenlaisia voiteita ja muita on kokeiltu joista apua saa korkeintaan väliaikaisesti. Buranaa ja vastaavia olen syönyt parhaillaan 2000mg/pvä, viikon ajan ilman mitään tuloksia.

On varmaan oma taiteenlajinsa aloittaa palstalle kirjoittelu osittaisella offtopicilla, mutta tuosta Powerballista, itse hankin eilen ns. karvalakkimallin, eli tuon 19.90 euroa maksavan 250 Hz Amberin. Olen kärsinyt joskus lievästä "hiirikyynerpäästä" pitkien konesessioiden jälkeen ja aloitin kesäkuussa sulkapallon pelaamisen, joten ajattelin kokeilla kyseistä laitetta. Kikkailin koko eilisillan pyöritystekniikan kanssa, mutta kun sen kerran oppi, niin on älytön himo pyöritellä palloa. En voi vielä sanoa näin lyhyellä ajalla sen tarkempia mielipiteitä, mutta kun käsittääkseni ranteessa ei ole juurikaan lihasta, vaan sen voimaan vaikuttavat forkut, niin tuo pallo ottaa mukavasti niihin. Tuolla voi treenata hauista ja muita lihasryhmiäkin pyöritystekniikkaa vaihtelemalla, mutta kunnon pyörityssession jälkeen ainakin omat vähäpätöiset forkkuni huutavat kirjaimellisesti leipää. Luulisi, että tuolla voisi sitten vahvistaa kunnolla rannetta säännöllisesti käytettynä, mene ja tiedä.

Ja ps, en ole mistään Suomen Powerball-jälleenmyyjien RY:stä, oli vaan pakko hypettää tätä edes johonkin suuntaan. :)

Nojoo kyllä tuo powerball on ihan järkevä kapistus ja kyllä sillä saa forkut tukkoon yhtä hyvin mitä salilla, mutta jos palaan omaan ongelmaani eli tuohon ranteiden kipuiluun niin ei ainakaan ole vielä reilun kahden viikon pyörittely siihen auttanut :(

Etunojapunnerruksia olen nyt ruvennut tekemään niin kipu tuntuu hieman laantuvan, mutta joka kerta kun alottaa uutta settiä niin ei ranteet tykkää tosta etunojapunnerruksien kulmasta jossa ranteet on :( Siinäpä sitten väännän vaikka sattuukin prkl :curs:

Salilla pahimmat liikkeet on kyykky, penkit ja yleisesti tangolla tehtävät liikkeet, hauista pystyy jotenkin tekemään kun varmistaa 100% että ranne on suorana, pienikin vääntö tai kallistus niin kyllä vihloo :curs:

Hmm, Powerballillahan on kaksi käyttötarkoitusta, pienillä nopeuksilla tehtäessä kapistus rentouttaa ja isommilla soveltuu voimankasvatukseen. Eli oletko pyöritellyt rauhallisesti pienemmillä nopeuksilla? Ainakin olen kuullut, että olisi hyvä apu jännetupentulehduksesta kärsiville jne.

EDIT: Typo.
EDIT2: Niin, olinpas typerä, luin nyt aiemman postisi tarkemmin, jossa totesit: "... jota pyörittelen lähes päivittäin kevyesti."

Jeps, ekan viikon totuttelin lähinnä eli aika hitailla kierrosnopeuksilla ja laajalla ranteen kaarella, aikani siinä pyörittelin hitaasti ja hartaasti mutta eipä tuntunut vaikuttavan tuohon kipuun niin pyörittelen nyt jo paljon reippaammin.

Näppivoimat on kyllä kasvanut ja silleen mutta jossain kyl mättää tän ranteen kans :jahas:

Alottelin tekee tota SJMV:ta ja se tuntuu kovaa ranteissa. Tein eilen 5x10 40kg tangol, poltteli niin perkeleesti!! Katotaan mitä ranteet tykkää jos lisään ens treeneissä viel kympit molempiin päihin.. Lisäks teen powerballil about 3 kertaa viikos sellasia tunnin pyörittelysessioita, punnerruksia oon tehny jo pitkään, eli siitäki vielä tulee poweria.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom