Ranteet katkee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sahaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kun mavea tekee, niin tuntuu että ranteet katkeisivat kun se tanko ei meinaa pysyä kädessä. Sarjan jälkeen sitte kyynärvarret ja ranteet ihan pirun kipeet. Sitte ku maven jälkee tekee haukkarit scotissa, niin sattuu aika kivasta. Auttaisko vetoremmit tähän ongelmaan?

se on sitä voimailua,jos oliski niin helppoa ettei sattuis,niin jääkaappipakastin-yhdistelmiähän olis joka paikassa,jos kehonrakentelee niin toki mavessa kannattaa remmejä käyttää,ainakin pitemmissä sarjoissa.
älä hauisliikkeissä koita vetoremmejä,voit kerätä katseita...

Niin, ja nyt on jo kolmatta päivää kipeet ranteet. Ei hyvällä tapaa kipeet vaan ihan ku olis luu kipee. Täytyy varmaan jättää seuraava mavetreeni väliin.

Ota ne remmit mukaan myös taljoihin siksi aikaa kunnes forkut ja ranteet rauhottuu. Itse oon joskus tehnyt niin kun on menny forkut jumiin selkätreenissä. Voi muuteskin keskittyä enemmän siihen varsinaiseen tekemiseen kun ei sarjat lopu otteen kirpoamiseen.

Etkai tee mavee ensimmäistä kertaa nyt? Alottele rauhallisesti nii kyllä se siitä. Ite en menis remmejä käytteleen.

Måpå sanoi:
Etkai tee mavee ensimmäistä kertaa nyt? Alottele rauhallisesti nii kyllä se siitä. Ite en menis remmejä käytteleen.
jep. itse käytän myös selkätreenissä lähinnä taljoissa remmejä, koska pidemmät sarjat tuova pumpin forkkuihin ja ote huononee. mavea taas en tee koskaan remmeillä.

Jos on niin, etta et ole mavea paljoa viela tehnyt, niin ei remmeja viela. annat forkkujen rauhoittua ja alat vaan totuttaa niita rasitukseen. kunnon puristusvoimaa tarvitaan aina. auttaa huomattavasti myohemmin reenatessa kun kestaa isommatkin painot kadessa. ja onhan se miehekasta kun on kourat kuin kylasepalla. remmit sitten myohemmin jos silta tuntuu.

Kokeile myös vaihtaa habaliikettä vaikkapa käsipainoliikkeeseen.

Itselläni hävisi rannekivut kun hommasin 60cm siteet enkä loppujenlopuksi käyttänytkään niitä kuin pari kertaa ja välillä mm. ojentajatreenissä käytän nykyisin niitä niin ei ole enään ollenkaan ranteet vaivanneet.
Forkuissa on voimakas hierominen auttanut paljon ja tietty hauisliikkeiden tekniikoiden vahtiminen, ettei esim tangolla haukkaa väännettäessä ranteet kääntyilisi.

Vaihtoehdothan ovat siinä, että joko vahvistat sormiasi tai sidot tangon käsiisi niillä remmeillä. Vahva ote kyllä kehittyy kun unohdat remmit raskaissa vetoliikkeissä.

Eniten mä kaipaan kunnon rannesiteitä hauiskäännössä. Varsinkin scotissa tehtynä on ranteet aika kovilla jos mitään tukia ei ole. Tämän lisäksi käytän niitä raskaimmissa punnerrussarjoissa. Noilla konsteilla on ranteet pysyneet aika hyvin kivuttomina.

Vähemmän painoja tankoon, niin kyllä se siitä.

Teetkö muuten vasta- vai normaali otteella ? Vastaote ei meinaan rasita läheskään niin paljon, kuin normaali ote.

Mavea oon tehny 6kk, välissä 2kk suorinjaloin, missä ei ollu mitään ongelmia. Riittäisköhän pelkät tommoset rannesiteet tms.?

Edit. Normaaliotteella teen, elikäs ristiotteella.

normaali = kädet samoinpäin tarraamassa tangosta. eli tangon yläpuolelta.

Tää on ehkä säväyttävimpiä otsikoita mun pakkotoistohistoriassa. Aina hymyilyttää kun "Ranteet katkee"-thredi on ruudussa. On niin hätäisen ja katkeran olinen :)

Mulla on timba samoja probleemia skotissa ja keskitetyssä kun sulla ja nuo tuet on autanu siihen jonnin verran. Mielummin teen kuitenkin seisten nykyään kun on niin paljon simppelimpää. Mulla tuo kipu tulee jopa ranteesta kyynervarren alaosan (pikkusormen puoli) puolelle asti.

Mulla ei ole mitään ongelmia jos käytän noita siteitä, enkä näe siitä todellakaan mitään haittaakaan.

Mulla taas hieman erilaisia kokemuksia noista remmeistä.
Taljoissa käytin aikoinaan remmejä ja kovilla painoilla remmit "venytti" rannetta (omistan linnunluiset ranteet :D). Tästä johtuen ranteita kolotti miltei koko ajan. Ilmeisesti nivelet ja jänteet joutuivat liian kovalle rasitukselle. Noin vuosi sitten jätin remmit pois taljoista ja vasta vajaan ½ vuoden kuluttua rannekivut alkoivat helpottamaan eivätkä sen jälkeen ole vaivanneet. Nykyään käytän remmejä todella harvoin kovissa maastavedoissa, taljoissa en ollenkaan. Hyvin saa selän treenattua ilman remmejäkin ja samalla se puristusvoimakin on parantunut.
Nyt, kun ajattelee tuota homma tarkemmin, niin saattoihan tuossa remmien sitomisessa olla semmoinen virhe, että käärin ne liian tiukalle ranteen ympäri menevän lenkin kohdalta tai sitten ranteeni ovat yksinkertaisesti vaan sen verran kynikset, että niillä ei paljon juhlita.

Back
Ylös Bottom