Ranteen ympärys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsekin voisin mennä vertailemaan ranteita ala-asteelle, mittaustulos 17,5cm. Maitoa juotu useampi litra päivässä ensimmäiset reilu 20 vuotta, ei se ainakaan ranteita kasvattanut :D

Ihanko totta? Matala rasvaprossa ja mittanauha... Sillä selvitetään ihmisen luiden massa :) Etsikääs vähän tietoja, kuinka paljon ihmisten luiden paino vaihtelee saman pituisilla henkilöillä :) Voi elämä teidän kaa aina välillä :) :)
Kerros mullekin miten selvität sen luiden massan tarkasti matalan rasvaprosentin ja mittanauhan avulla? Ei sillä luiden tiheyttä paljoa mittailla.
Isä kävi joskus rytmihäiriöiden takia Vuokatissa testeissä, jossa mitattiin hapenottokyvyn, sydämen toiminnan ym. lisäksi kehon rasvaprosentti, luiden tiheys jne. Ja mittaus oli VÄHÄN tarkempi kuin mallia mittanauha+alhainen rasvaprosentti tai joku käsin puristettava paska. Muistaakseni veden alla tapahtui tuo kehonkoostumusmittaus. Pikkusen vajaa 100-kiloisella 40-vuotiaaksi asti todella aktiivisesti urheilua harrastaneella miehellä se luiden massa oli 3kg.
En ettiny, mut eikös se vaihtele jotaan 1-3kg samanpitusil henkilöillä?
Tuota luokkaa se taitaa olla, veikkaan että tuo 3kg vaihtelu on jo äärirajoilla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juu, eipä oo ranne lähteny kasvaan senkään jälkeen kun alotin tinttaan 3 litraa maitoo päivässä. Yhtä ruikku oon, vaikka muussa kropassa ehkä jopa näkyykin jo jotain. Tosin hyvin vähän.

Ihanko totta? Matala rasvaprossa ja mittanauha... Sillä selvitetään ihmisen luiden massa :) Etsikääs vähän tietoja, kuinka paljon ihmisten luiden paino vaihtelee saman pituisilla henkilöillä :) Voi elämä teidän kaa aina välillä :) :)
Kysyitkö alkuperässä kysymyksessä massa ja tiheyttä? paksuus ja suurus on epämääräsiä määreitä loppujen lopuks, eli paskaan kysymykseen saat varmasti paskan vastauksen.
Ja niinku alkuperäsessä viestissä totesin niin tällä voi todeta että ne luut on isot. Näsäviisastely on aina näsäviisastelua.

Olisi näköjään pitänyt Sabitsin sijasta quatata Crrc:tä, meni taas sarkasmi täysin ohi. Se että sulla on paksu ranne, nyt ei vielä kerro luiden massasta mitään. Toki se ranteen paksuus todennäköisesti antaa jotain suuntaa luiden koosta yleensäkin. Mutta tästähän ollaan aika samaa mieltä, joten edellinen viestini kävi jo melkein turhaksi..

Mulla on 16 cm (mittasin sillee et laitoin paperiin viivottimella viivat), mutta ne ei näytä mitenkään pieniltä. Veikkaan et ala-asteikäisillä tytöillä on jotai 10-13cm :D

En tiedä mikä miehellä on kapea ranne, mutta naisella se 13cm ja siitä alaspäin on siron luuston kriteeri.
omani on 14cm eli normaali ja raskasluusto on taas jotain senttejä reilusti enemmän. Joskus jostain todella paksusta vaate-alan kirjasta näitä lueskelin.

En tiedä mikä miehellä on kapea ranne, mutta naisella se 13cm ja siitä alaspäin on siron luuston kriteeri.
omani on 14cm eli normaali ja raskasluusto on taas jotain senttejä reilusti enemmän. Joskus jostain todella paksusta vaate-alan kirjasta näitä lueskelin.

Ohoh, oliko uusikin kirja? Naisethan on rotevoituneet ja koot isontuneet viimeisten kymmenien vuosien aikana... Olen tosiaan tottunut ajattelemaan, että ranteeni on kapea, sillä käytännössä kaikki rannekorut ovat mulle isoja. Esim. tuolla joku kysely naisten ranteiden paksuudesta, otos ei tieteellisesti pätevän kokoinen mutta alle 14-senttisiä oli silti vain kolmella lähes sadasta:

http://foorumi.helmetti.fi/viewtopic.php?t=995

//edit. tietty "kapea" ja "siro" voi tässä yhteydessä olla kaksi eri asiaa... En tosiaan välttis ole aidosti siroluustoinen, vaikka ranteeni tilastollisesti kapea olisikin!

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ohoh, oliko uusikin kirja? Naisethan on rotevoituneet ja koot isontuneet viimeisten kymmenien vuosien aikana... Olen tosiaan tottunut ajattelemaan, että ranteeni on kapea, sillä käytännössä kaikki rannekorut ovat mulle isoja. Esim. tuolla joku kysely naisten ranteiden paksuudesta, otos ei tieteellisesti pätevän kokoinen mutta alle 14-senttisiä oli silti vain kolmella lähes sadasta:

http://foorumi.helmetti.fi/viewtopic.php?t=995

//edit. tietty "kapea" ja "siro" voi tässä yhteydessä olla kaksi eri asiaa... En tosiaan välttis ole aidosti siroluustoinen, vaikka ranteeni tilastollisesti kapea olisikin!

Mä en kyllä edes huomannut katsoa miten vanha teos oli.
Jotenkin tuntuisi, että naisten rotevoituminen ei olisi niinkään luustosta, vaan enemmänkin läskistä johtuvaa (mutta eihän sitä koskaan tiedä) :D.

Niinkuin sanoitkin, niin voihan tuo 14cm olla aika pieni, mutta ihan normaali(ei siro) pitäisi olla silti....kirjassa oli määritelty isoluiset/rotevat, normaalit ja sirovartaloiset joista yksi (muistaakseni nopein ja luotettavin tapa tarkistaa asia) oli mittaamalla ranne.
Itse en pidä itseäni mitenkään sirona vaan lähinnä normaalina, joten ihan uskottavalta ainakin musta vaikutti.

Mun ranne oli muistaakseni jotain 13-14cm väliltä ja kyllä mun silmään se näyttää saatanan pieneltä. Rannekoruja mun on hyvin vaikea käyttää ellei ole lyhennysmahdollisuutta, myös kellon osti meni säätämiseksi, kun sitä ei alkuun saanut tarpeeksi pieneksi.

Ranne 20-21cm ja forkku tais olla 37-38cm.

Vähän ukolta periny, sillä tais forkku olla muistaakseni 40cm (50v, ei koskaan punttitreeniä, rakennusmies :D).

Mun ranne oli muistaakseni jotain 13-14cm väliltä ja kyllä mun silmään se näyttää saatanan pieneltä. Rannekoruja mun on hyvin vaikea käyttää ellei ole lyhennysmahdollisuutta, myös kellon osti meni säätämiseksi, kun sitä ei alkuun saanut tarpeeksi pieneksi.
Sama juttu ;P. Mittasin juuri omani ja se on 13 senttiä. Rannekoruja en ole voinut pitää pitkään aikaan ja kellot ja sykemittaritkin saa vääntää tosi piukkaan. Pienet ranteet ovat silti minusta ihan kivat.

sama vika

Ite oon pitkä ja lähes 100kg kaveri, käsivarren paksuus kuitenkin 40cm, mut ranteen paksuus huimat 19cm ja pitkät kädet korostaa vielä ranteitten kapeutta. :rock: eipä sille mitään oikein voi. Kyllähän se saattaa pari senttiä leveämpi vuosien treenien jälkeen kuolin vuoteella ehkä olla :hyvä:
mut forkkujahan voi treena ja sit kun ne on "valtavat", niin eipä siinä paljoa ranteita enää mieti... :worship:

hei, olen 18-vuotias mies/poika ja ranteeni ympärys on tosi pieni, en ole mitannut, mutta silti.. jään melkein kakkoseksi kun vertaan tyttöystänäni ranteenympärysmittaa omaani, pitäisikö tässä huolestua? mennä lääkäriin? en haluaisi jäädä miksikään risuranteeksi ja itseäni alkaa huolestuttaa..

Taitaapi olla ainut keino ranteen paksummaksi tulemiseen se, että isket sitä joka kulmaan sillon tällön :D Kun luu hajoaa hieman, se kasvaa suuremmaksi kuin mitä se ennen oli. Näin on käyny yhelle karate hepulle kun tiiliä ym. rikkonut. Oikean käden alakämmenosan luu oli reippaasti kasvanu suuremmaks kuin vasemman, johtuen juuri tästä... mutta en kyllä suosittele :D

Ei kannata huolestua. Toki voit lihottaa itseäsi niin eikohän ranteeseenkin rasvaa tule, tosin en todellakaan suosittele.

Hyvä vaan jos on kapeat, erottuu forkut paremmin :) Itsellänikin on semmoset himpulat että pelottaa penkatessa että menee viellä poikki jonain päivänä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom