Ranteen ulkosyrjä "romuna"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miriami
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tänään treenasin peruspunttia ja siis vapailla, pienehköillä painoilla tein sarjoja - en mitään erikoista, ihan samaa kuin aiemminkin. Yhtäkkiä alkoi oikeaa rannetta vihloa ihan tosissaan ja nyt se on ihan törkeen kipeä. Ehkä jopa hieman turvonnut?

Mietin vain, että teenkö mä jotenkin liikkeitä väärin? Voinko mä esim. käyttää rannetta liiaksi, kohdelihasten sijaan? Vai onko se voinut tulehtua?

Kerran aiemmin särki rannetta ja kämmentä, hieman eri tavalla tosin, ja se meni yössä pois. Eikä se tuntunut kuin painoa kädelle varatessa. Tää kipu taas pahenee koko ajan.. :(

Mä teen kaiken duunin koneella? Voiks se vaikuttaa?

On kyllä suht veemäinen vaiva. Tosiaan särkee. En mä tiedä onko se turvonnu, ehkä se on avan omissa silmissä sitä. Mut alko niin yhtäkkiä, että ihmetellä täytyy.

Niinno kyllähän jos tunteja siinä työnaherruksen parissa vierähtää ilman asianmukaisia "varustuksia", voi esim. juuri hiirikädelle tulla kramppeja ja jumeja. Kannattaa kattoa onko hyvät rannettuet hiirimatossa. Kyllä se levolle menee :P

Tuntuuko toi kipu kokoajan vai esimerkiksi pelkästään ranteen kiertoliikkeessä? Mulla oli kesällä kans toi ranteen syrjä todella kipeä, ja erityisesti rannetta kiertäessä se kipu voimistui. Lääkärillä kävin ja jonkinsortin tulehdus siitä diagnosoitiin. Ranne sit kipsattiin viikon ajaksi, jotta mitään kiertoliikettä ei pääsisi tapahtumaan, lisäksi sain tulehduslääkekuurin.

Minulla oli vuosia sitten rannevaivoja jotka hoitui käyttämällä rannetukia. Nykyään en välttämättä tarvitsisi kun on ranteet vahvistuneet mutta varmuuden vuoksi tulee niitä silti pidettyä ettei tule treenitaukoa rannekipujen vuoksi taas.

Itellä meni ranne juhannuksena (tosin vahinko ei sattunu salilla), sen jälkeen en oo pystyny tekeen penkkiä kunnolla, käy niin pirun kipeetä ku laittaa painoja takas telineisiin. kävin lekurilla noin kuukausi sitte mutta ei siellä ainakaan mitään murtumaa ole.. ihmetyttää kuitenkin kun vieläkin penkkiä haittaa.

Jännä juttu tässä on se, että muissa liikkeissä se ei sitte vaivaakkaan, esimerkiksi voin tehdän penkkiä käsipainoilla ihan normaalisti. Koko ajan se paranee mutta helkutin kauan tuohon näyttää menevän

Joku siellä on vinksallaa, tämä tuli todistettua ku kokeilin tuossa muutama viikko sitte sellasta powerballia, jumankekka ku oli ranne seuraavana päivänä kipeenä, juuri samallalailla ku sillon juhannuksena ku ton ranteen törttöilin hajalle..

Joo siis kiertoliike ja kaikenlainen nostaminen, vetäminen, painon varaaminen yms. sattuu. Suoraan sanottuna en meinannu aamulla saada farkkujakaan jalkaan sen takia, koska särky on niin kova. Ei puhettakaan että lähtisin puntille, joten pakko oli silti käydä pyöräilemässä se 20km - mutta senkin ois viisaampi jättäny välistä, ja ottanu vaan lepiä. No, kävin samalla reissulla ostamassa kiristyssiteen ja se kyllä nyt jeesaa.

Toi narskunta mua vaan ihmetyttää.. Onks siellä nestettä vai miks se narskuu? Kiva lähtee terveyskeskukseen tälläsen kanssa. Argh!!

Jos tuntuu että siellä on oikeesti joku paskana niin kannattaa käydä lekurin luona.
Jos taas se tuntuu että se on vaan rasittunu niin anna sen levetä ja vedä kuuri tulehduskipulääkettä. Voi olla vain tulehtunu rasituksesta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ja sarjoja tehdessä kannattaa kiinnittää huomiota että ranteet on suorassa. Itse en aluksi katsonut yhtään miten ne ranteet on kun painoja nostelin, ja kun raskailla painoilla teki oli ranteet heti jumissa (juurikin tuosta ulkosyrjästä). Farkut sain toki jalkaan, mutta esim. farkkujen napittaminen tuotti vaikeuksia. Reppua en saanut mitenkään selkään ja ranteen kääntäminen tuntui niin pirusti. Niin ja perseen pyyhkiminen, se vasta mukavaa oli.
Ostin sitten rannetuet parin viikon tauon jälkeen ja niitä rupesin käyttämään ja pikkuhiljaa aloin tekemään sarjoja ilman tukia kiinnittäen huomiota juuri ranteisiin. Nyt ei sitten enää pahemmin kipuile, ainoastaan hauiskäännössä suoralla tangolla pari ekaa toistoa tuntuu pikkuisen mutta ei sen enempää, kunhan muistaa puristaa kunnolla ja pitää ne ranteet suorassa.
Elikkä tekniikka kannattaa olla kunnossa, jos ne paikat haluaa pitää ehjinä. Noin niin kuin yleisesti...

Joo siis kiertoliike ja kaikenlainen nostaminen, vetäminen, painon varaaminen yms. sattuu. Suoraan sanottuna en meinannu aamulla saada farkkujakaan jalkaan sen takia, koska särky on niin kova. Ei puhettakaan että lähtisin puntille, joten pakko oli silti käydä pyöräilemässä se 20km - mutta senkin ois viisaampi jättäny välistä, ja ottanu vaan lepiä. No, kävin samalla reissulla ostamassa kiristyssiteen ja se kyllä nyt jeesaa.

Toi narskunta mua vaan ihmetyttää.. Onks siellä nestettä vai miks se narskuu? Kiva lähtee terveyskeskukseen tälläsen kanssa. Argh!!

Tuo narskuminen tarkottaa todennäkösesti sitä, että sulla on jännetupintulehdus: "Jännetupen tulehduksessa jännettä ympäröivä suojaava tuppi on ärtynyt ja paksuntunut. Tällöin kivun lisäksi voi esiintyä jännettä käytettäessä narinaa...". Vaivan saa hoidettua tulehduskipulääkkeillä ja viikon parin levolla.

Mulla kanssa toi ranteen ulkosyrjä vihloo ku teen hauiskääntöä tangolla mutta muuten ei satu eikä ole paisunut eikä mitään.. Voinko tehdä liikkeen jotenkin väärin?

Mulla oli juuri samainen ongelma ranteen kanssa, kiertäminen ja vastaotteet sattuivat. Se meni niin pahaksi ettei avainta saanu lukossa käännettyä, joten siit seurasi noin 2kk täys offi salilta, 3 lääkekuuria, kortisoonipiikkejä ja rannetuki. Ranteille paljon rasitusta salilla, vähän epämukavalta aina tuntu kyykyssä, varmaa jotenki vinossa. viimenen tikki tais olla toi rummuttelu. Käyttäkää tukia ja lepuuttakaa niitä rantuleita jos on tarve, se ei todellakaa mene itekseen ohi :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom