Rantakuntoon kesäksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skebab
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan siellä taistelulajiharkoissa haetaan niille lihaksille vähän muita ominaisuuksia kuin ulkonäköä? Kyllä ne vatsat tarvii joskus palautumisaikaakin, vai kannattaako sinusta lihaksia treenata joka päivä?

En todellakaan tiedä, että kannattaako ja siksi kysyn. Ymmärsin, että liikunnalla se rasva palaa ja sitähän tässä haetaan? Vatsalihakset minulla jo on (ei ole noussut kusipäähän), mutta niin on myös hieman sitä rasvaakin.

Jos teen päivittäin paljon vatsalihaksia niin eikö silloin se rasvapala? Samalla vatsalihaksetkin kehittyvät. Mutta olet kyllä oikeassa, että onhan sekin vain lihas ja tarvii palautua. Minulla vain ei ole oikein ikinä vatsalihakset kipeet, että tuntuu kuin ne palautuisivat nopeammin kuin muut lihakset. Eli siinä yön aikana.

Otan toki neuvoistanne vaarin, mutta en oikein vieläkään keksi että mikä olisi sitten osuva tapa minulle päästä kesäkuntoon? Onko se sitten, että syö normaalisti ja käy vaan salilla ihan vitusti niin ei pääse lihakset palamaan.... vai semmonen neitien diieetti >;D?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siis sinulle osuva tapa päästä kesäkuntoon on ihan samanlainen kuin kaikille muillekin: hidas ja työläs. Jos vatsalihaksien päällä on rasvaa niin luet jo aiemmin annetut vastaukset, tai sitten pidät sen paidan päällä koko kesän.

Tässä nyt vielä yksi hyvä threadi jonka suosittelen lukemaan (ainakin aloituspostaus ajatuksella):
Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

Minkäköhän tyyppisellä dieetillä, jengi on saanut parhaiten tulosta kun pyritään pitämään paino melkein samana, mutta poltellaan vaan niitä rasvoja tosta päältä pois?

173,5cm pituutta, ja nyt kuitenkin vielä hieman "laihaläski"-olo, 100 kilosta ollaan tultu, mutta en kyllä uskaltaisi tonne 60:n puolelle mennä, hyi neuvolakokoa. :D

No siis sinulle osuva tapa päästä kesäkuntoon on ihan samanlainen kuin kaikille muillekin: hidas ja työläs. Jos vatsalihaksien päällä on rasvaa niin luet jo aiemmin annetut vastaukset, tai sitten pidät sen paidan päällä koko kesän.

Tässä nyt vielä yksi hyvä threadi jonka suosittelen lukemaan (ainakin aloituspostaus ajatuksella):
Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

Jep! No mut kiitti neuvoista. On ollut ehkä vähän ristiriitaisia väitteitä johtuen myös siitä, että porukka ei ole ollut aivan varma mistä on kysymys. Mutta otan toki neuvoista vaarin.

Tuosta oppaasta ymmärsin sen, että perus ajatus on kuluttaa enemmän mitä syö! No tämä ei ole vaikeaa, mutta onnistuuko se sitten niin, että syön monipuolisesti ja terveellisesti että myös jaksan puntilla treenata. Mutta silti kulutan enemmän mitä syön eli aerobista liikuntaa myös kuten aamuaerobinen liikunta. Proteiinit vielä treenipäivisin jne.... Mutta jos sitten kulutan enemmän kuin syön niin eikö silloin lihakset myös poltu siinä samalla? Vai!?

Tuon kalorilaskuri.fi mukaan kulutan jonkun 2500 - 2600 kcal

"KULUTUS
Voit syödä tänään 2587 kcal (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)

2587 kcal vastaa 43 pojoa (yksi pojo on 60 kcal)

Arvioitu PERUSKULUTUS 2010 kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)

Mies 17-vuotias mies (179 cm / 68 kg)"

Ruokapäiväkrijan mukaan söin/tulen syömään tänään about 1600 - 1850Kcal eli about -500 kcal. Missä siis mennään? Palaako tässä lihakset vai onko tervettä vauhtia kohti kesäkuntoa? Kyselen asioita vain varmuuden vuoksi, osaan kyllä maalaisjärjelläkin asioita ajatella >;)

No siis periaatteessahan sä voit syödä ihan kuinka paljon vain, vaikka 6000kcal päivässä. Mutta jos haluat laihtua, sun pitää kuluttaa 6500kcal päivässä.

Kokeile tuota nykyistä vauhtia (~500kcal) nyt vaikka muutama viikko, ja punnitse se aamupaino. Jos tuntuu että oikeasti lihat katoavat, mikä nyt lähinnä on enemmänkin psyykkinen illuusio, niin palaa plussakaloreille. Lihat kyllä kasvavat nopeasti takaisin entisiin mittoihinsa jos ne oikeasti kutistuvat, joten ei siitä kannata liikaa huolestua.

Kyllä se siitä, älä stressaa liikoja :) Vaikea kuvitella että tuossa painossa sitä rasvaa nyt niin paljoa olisi että mikään mahdoton urakka olisi edessä.

oon nyt tässä viime maanantaista asti vedellyä dieettiä tyyliin -500kcal päivässä. Alkupaino oli sen 78 kiloo ja nyt viikossa se on pudonnut jo 74kg..tämä siis aamupaino. Proteiinia on syöty sen vähintään 2g per rasvaton kilo ja treenattu massatreeni ohjelmalla lihojen pois kuihtumisen välttämiseksi. Lisäksi uintia ja lenkkiä.Ihmettelenkiin että miten paino on pudonnut jo noin paljon viikossa? kuitenkin nesteitä paljon..mutta koska rasvan vuoro?

Todella tiukalla dieetillä tosta neljästäkin kilosta on se 1kg rasvaa. Se 1kg viikossa on aika perusvauhti.

Sehän tässä metyttää että miten on jo viikossa lähteny reilu 4 kiloo pois..alkaa mietityttää että lihat lähtee samalla ku paino putoaa noin nopeaan tahtiin.. mutta ei nyt luulis jos prodee tulee tarpeeks ja treeni on massatreeniä 4krt viikko plus uintia,,

Sehän tässä metyttää että miten on jo viikossa lähteny reilu 4 kiloo pois..alkaa mietityttää että lihat lähtee samalla ku paino putoaa noin nopeaan tahtiin.. mutta ei nyt luulis jos prodee tulee tarpeeks ja treeni on massatreeniä 4krt viikko plus uintia,,
No kohta pitäisi tuollaisen vauhdin loppua ja painon putoamisen hidastua -> nesteet lähteneet. Varmaan hyvä tarkkailla, että paljon niitä kaloreita tulee päivälle, etteivät kalorit ole 1300kcal tjsp. Sarjapainotkin voi olla hyvä mittari dieetillä, kun yrittää seurata lihojen säilymistä, tai ainakin jos kuukaudessa kyykky tippuu 20kg, niin varmasti ei ole kaikki okei. Täyttä imoa kaikki.

No kohta pitäisi tuollaisen vauhdin loppua ja painon putoamisen hidastua -> nesteet lähteneet. Varmaan hyvä tarkkailla, että paljon niitä kaloreita tulee päivälle, etteivät kalorit ole 1300kcal tjsp. Sarjapainotkin voi olla hyvä mittari dieetillä, kun yrittää seurata lihojen säilymistä, tai ainakin jos kuukaudessa kyykky tippuu 20kg, niin varmasti ei ole kaikki okei. Täyttä imoa kaikki.

käytän kalorilaskuria ja kaiken sinne lisään mitää ääntä kohti meneekin.. tavoitekalorit näin 2100kcal pintaan...tietty salipäivät nyt lisää sitä mutta -500 kcal mennään per päivä. Painot pysyny toistaseks ainakin samana kuin enne dieettiä joskin teho tuntuu loppuvan nopeammin..Toivotaan että kyseessä on nyt sit ollu nesteet ja tosta lähtee sit rasvan osalta käyntiin toi painon putoaminen.. Eka dieetti siis menossa ja siksi vähän hukassa tämän suhteen. Joten kokemuksena täysin uusi tämä kauhea nälän tunne ja kuihtuminen :D

Nälkäähän ei vissiin sais tuntea hirveesti vaikka onkin dieetillä? Eikös silloin just lihakset ala palamaan. Nopeet hiilarit pois kokonaan ja välipaloja runsaasti niin ei pitäis nälän yllättää. Ainakin näin mulla ja on toi -500 kaloria päivässä dieetti menossa 40/30/30 suhteilla.

Nälkäähän ei vissiin sais tuntea hirveesti vaikka onkin dieetillä? Eikös silloin just lihakset ala palamaan. Nopeet hiilarit pois kokonaan ja välipaloja runsaasti niin ei pitäis nälän yllättää. Ainakin näin mulla ja on toi -500 kaloria päivässä dieetti menossa 40/30/30 suhteilla.

Ei se nälän tunne liity kuin siihen että mahalaukku on tyhjä. Ne lihakset palaa liiallisen energia vajeen ja liian vähäisen proteiinin takia.

Ja hormooneihin. Vatsalaukku voi olla tyhjä ja edellisestä ruokailusta useampi tunti eikä siltikään ole nälkä.

Minkäköhän tyyppisellä dieetillä, jengi on saanut parhaiten tulosta kun pyritään pitämään paino melkein samana, mutta poltellaan vaan niitä rasvoja tosta päältä pois?

173,5cm pituutta, ja nyt kuitenkin vielä hieman "laihaläski"-olo, 100 kilosta ollaan tultu, mutta en kyllä uskaltaisi tonne 60:n puolelle mennä, hyi neuvolakokoa. :D

Kun ei tullut vastauksia vähän itse etsiskelin infoa, ja tulin siihen ratkaisuun että on tainnut meikäläinen mennä vähän liian niukilla hiilareilla, kun ei kuitenkaan ketoosi-tilaa ole, mutta kuitenkin joka päivä melkein jäänyt alle 100gr hiilarit.

Ja onko se nyt totta, että kun mennään tossa VHH:n ja Keton rajamailla, niin elimistö ei oikein osaa päättää mistä se ne ylimääräiset ottaa?

Nyt on vaan tärkeintä, että saa homman kulkemaan ja rasvaa tiputettua, jotta pääsee tältä ikuisuuden tuntuvalta dieetiltä pois ja reenaan kunnolla. :whip:

Itse olen ollut vuodenvaihteesta dietillä. En ole ottanut yhtään aerobista liikuntaa mukaan. Olen syönyt n.7-8 kertaa päivässä. Eikä taatusti ole ollut hetkeäkään nälkä.
Painoa on lähtenyt 12,5kg ja vyötäröltä 13cm. Vaihdoin treenit 15 toistoon ja ilmeisesti 15 toiston pitkästä treenitauosta johtuen tulokset nousevat yhä, vaikka olen dietillä.
Eli neuvoni on: Kalorilaskuri.fi aamulla ruisleipää ja kanaa, välipaloina esim maitorahka, ruokana esim.riisiä,pakastevihanneksia,tonnikalaa.(pari kertaa päivässä) ja illalla vielä kanaa. Ruoan kanssa maitoa.
Eli ruokavalio on kaiken a ja o. Syömällä sitä laihtuu ja kasvaa.

Ite oon sen 180+cm pitkä saman ikäne ja 73-76kg.
ite poltan nyt kaiken ylimääräsen rasvan pois ruumiista, loppuu mässyt jne.

vatsalihastreeneistä ei kantsi sitä vatsalihas penkkii jynssää. 2 kertaa viikossa on paljon parempi koska sitteku sul on vatsalihakset ns. kunnossa niin 1x viikossakin riittää ylläpitämään niitä. treenaat vatsoja iha samalailla kun muitaki lihaksii vai treenaatko rintaakin esim joka päivä..

treenaat paljo eri liikkeitä ja isoimmat liikesarjat 15. esim jotai liikettä 3x10 sit 1x12 1x15 1x15 ja pari muutaki siihe, liikkeinä kokeilet erilaisia liikkeitä. esim jalkojen nostoissa muista nostaa lantiota jos haluut sinne vatsalihaksii jotai :) , ite en mikää expertti oo mut oon helvetisti ottanu tietoo :P biitsillä tavataan typyt tietty kainaloissa ::: d

Itellä on vissii ihan hyvässä mallissa projekti kesäkuntoon 2009, vaikka aloitinkin kuukauden suunniteltua myöhässä =D Nyt on n. 5 viikkoo takana ja tänään aamulla vaaka näytti 3,5kg vähemmän kuin alussa. Salilla painot on pysyny yhtä suurina, jopa lievää kehitystäkin saanu dieetistä huolimatta. Peilistäkin ku kattoo niin pientä kehitystä tapahtunut. Olen 181cm pitkä ja painoo nyt 78,4kg. Tavote olis saada se niin kuuluisa päkki esiin ja turhat soossit pois. Taannoin pari vuotta sitten pudotin 20kg painoa, jonka jälkeen tuli pääosin lihaksen muodossa 10kg takaisin, jota tässä nyt kiristellään. Ihan hyvällä fiiliksellä tässä vielä jaksaa jatkaa tavotetta kohti, vaikka nyt muuten elämä ei oo ihan niin raiteilla. Mites teillä muilla; tuleeko rannoilla olemaan kilpailua naaraista? :david:

Olen ymmärtänyt että ''helppo'' ja tehokas tapa päästä eroon nimenomaan laardista, on aamuinen aerobinen urheilu, l. lenkkiä ennen aamupalaa. (Itsellä ainakin on toiminut, vaikken juoksekkaan vaan kävelen reippaasti nelisen kilometriä töihin) Varsinkaan arkiaamuisin ei aleta tunkemaan ruokaa kiduksiin ennen kuin on saatu rasvanpoltto käynnistymään - vain puolisen litraa vettä ja vitamiinit.

Olen ymmärtänyt että ''helppo'' ja tehokas tapa päästä eroon nimenomaan laardista, on aamuinen aerobinen urheilu, l. lenkkiä ennen aamupalaa. (Itsellä ainakin on toiminut, vaikken juoksekkaan vaan kävelen reippaasti nelisen kilometriä töihin) Varsinkaan arkiaamuisin ei aleta tunkemaan ruokaa kiduksiin ennen kuin on saatu rasvanpoltto käynnistymään - vain puolisen litraa vettä ja vitamiinit.

Nykytiedon mukaan tyhjällä vatsalla juossut aamulenkit ovat pikemminkin lihasta kuin läskikerrosta purkavaa harjoittelua. Se mikä on totuus on itselleni mysteeri. Tietysti jos lihaksia ei ole, niinkuin itselläni, niin se on ihan sama miten juoksee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom