Rantakuntoon kesäksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skebab
  • Aloitettu Aloitettu
Täälläkin yksi kesäkunnon tavoittelija.

Olen nyt viimesyksystä pudottanu painoa 91kg:sta 80:een kiloon. Rasvaprosentti on pudonnut 24,3:sta 18,4:ään. Jätin samalla pois 5 x 200 vatsat ja siirryin tekemään voimapyörää (tällä hetkellä 8 x 10 toistoa per vatsatreeni), jandoja ja niitä...hm, missä roikutaan tangosta ja nostetaan jalat suorina kattoa kohti ja hitaasti takaisin. Lisäsin ruokavalioon myös enemmän proteiinia ja itseasiassa nostin kalorimäärän naurettavan alhaisesta järkevään (ehkä n.500kcal miinuksella menty jo jonku aikaa).

Anyway, heräsi tässä aamupainoa katsellessa kysymys, että miten alhainen rasvaprosentin pitää keskimäärin olla, että sixpack näkyy? Kyllä nuo ylimmät murikat on jo esillä, mutta kovasti haluisin ne loputkin näkyviin. Alkutavoite mulla oli 13-15 rasvaprosentti. Mitäs täällä on porukalla kokemuksia, millaisilla prosenteilla alkaa sixpack näkyä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anyway, heräsi tässä aamupainoa katsellessa kysymys, että miten alhainen rasvaprosentin pitää keskimäärin olla, että sixpack näkyy? Kyllä nuo ylimmät murikat on jo esillä, mutta kovasti haluisin ne loputkin näkyviin. Alkutavoite mulla oli 13-15 rasvaprosentti. Mitäs täällä on porukalla kokemuksia, millaisilla prosenteilla alkaa sixpack näkyä?

Tuosta on väännetty täällä ennenkin eikä siihen ole yleispätevää vastausta.

Jos vatsapalikoissa on kokoa ja rasva kertyy tasaisesti pitkin kroppaa (eikä siis pelkästään mahan kohdalle), jonkinlaista päkkiä on odotettavissa 14-15% rasvoissa. Kaikilla tämä ei tosiaan pidä paikkaansa mutta n. 8-10% rasvoissa pitäisi olla jo melko selkeä paketti esillä.

Itselläni tuo homma menee aika jännästi. Minulla tuo rasva tuntuu kerääntyvän todella tasaisesti mm. käsiin ja selkään :D Tällä hetkellä on menossa ankara dieetti ja esim. tammikuun lopusta maaliskuun puoleenväliin pudotin rasvaprosentin 23:sta 19%:iin. Pihtimittauksessa selvisi, että kokonais-ihonpaksuus pieneni n. 20mm, josta vain 2mm oli mahasta! Selittää sen, miksi mulla näkyy vatsalihasten yläpalikat +20% rasvoissakin.

Lucky bastard! Mulla on jalat ja kädet kivikovat kun rasva kertyy vaan tuohon vatsan kohdalle ja vyötäisille. :( No, eipä sitten muuta kuin lisää tiputtelemaan, josko sais kesään mennessä edes 3% alemmas.

En kyllä koe olevani kovin onnekas, sillä kädet pysyy ärsyttävinä pullamössöinä vaikka kuinka paino putoaa. Vielä olisi kuukauden verran aikaa jatkaa suunniteltua dieettiä, joten jospa sieltä alkaisi vaikka muutama verisuoni jossain vaiheessa pilkistämään :) Myöskään minkäänlaista erottuvuutta en ole pohkeisiin saanut vaikka ne minulla kehittyvätkin kohtuullisen hyvin.

Ei auta kuin säädellä herätyskelloa vähän aikaisemmaksi ja ruveta vetämään aamulenkkiä, prkl! :evil:

No mä olenki tällanen kamppailijanarukäsi niin ei ole mitkään tukit nuo jalat/kädet, mutta rasvaa niissä ei paljoa kyllä ole, että mieluummin ottaisin käsiin ja etenkin jalkoihin jo vähän löysääkin jos ne sais vatsasta pois. :D

Mutta joo, aamulenkkiä täälläkin suunnitelmissa jahka juoksupaikka sen verta kuivuu, ettei tarvi vedessä kahlata...

Lucky bastard! Mulla on jalat ja kädet kivikovat kun rasva kertyy vaan tuohon vatsan kohdalle ja vyötäisille. :( No, eipä sitten muuta kuin lisää tiputtelemaan, josko sais kesään mennessä edes 3% alemmas.

Sama vika viddu rasvat nyt 11% mut ei näy ku 4 yläpalikkaa,
muuten kroppa alkaa oleen aika kivilihaa mut navan alla joku tympeä kerrostuma laardia :urjo:

Voisin tänne oman ongelman heittää.

Pituus: 181cm
Paino: 71kg

Olen ollut dieetillä reilun kuukauden ja painoa on tippunu joku about pari kolme kiloa. Perusruokavalio:
Aamulla: purkki rahkaa, 2dl mysliä, vitaamiinit
Lounas: koulussa, puolet ruokaa, puolet salaattia/vihanneksia, näkkileipä
Välipala: banaani, purkki rahkaa
(Treenipäivinä palkkari, 1dl hera ja 1dl malto)
Päivällinen: kotona, puolet ruokaa, puolet salaattia/kasviksia
Iltapala: purkki raejuustoa, 15ml rypsiöljy.

Jotain olen noita kaloreita yrittänyt kalorilaskurilla laskeskella mutta oon joutunu aika munkilla laittamaan niitä määriä sinne. Aerobista olen tähän asti tehnyt 130-150 sykkeillä ti, to ja su 50min kerralla ja salia ma, ke ja pe. Nyt on vain ongelma kun olen terkkarin kanssa keskustellut tästä kun laihdutin loppuvuodesta/alkuvuodesta yhteensä joku 11kg aika nopsaan ja enää ei hänen mukaansa tarttisi yhtään enää tiputtaa painoa. Häirihtee vain kun tota läskiä jonkun verran löytyy keskivartalosta mutta sitten taas kädet yms on aika laihoja ja lihasta haluisin saada. Lihaksia ei tietty vielä mitenkään paljon ole mutta vatsalihakset tuntuu jotenkin kun jännittää ne. Eli miten mun pitäs tästä eteenpäin edetä? Jatkaa dieettiä vai onko jostain kalorisyklittelystä paremmin apua vai aloittaa massakausi? Kun seison niin vatsaa mulla ei enää ole oikeastaan yhtään mutta istuessa saa hyvin tarttua kouralla siitä läskistä jihuu.. Kun siis ei sitä läskiä enää oikeastaan ole kun keskivartalossa, vyötärönympärys on n. 84cm.

181cm ja 71kg...

Lihasta tohon pitäs saada, läskiä ei pitäs olla paljon yhtään. Ja eipä se sexpackikään näy jossei lihasta kropassa muualle ole sitä ihoa "venyttämään".

Itsellänikin aikoinaan 182cm ja ~100kg painoissa "tuntu" ne vatsalihakset, ei ne vaan näy jos siinä on sitä laardia päällä vitusti. Nytten ollaan 184cm ja ~80kg ja jotain pakin näköistä alkaa jo erottumaan. Eli lihasta vaan.

181cm ja 71kg...

Lihasta tohon pitäs saada, läskiä ei pitäs olla paljon yhtään. Ja eipä se sexpackikään näy jossei lihasta kropassa muualle ole sitä ihoa "venyttämään".

Itsellänikin aikoinaan 182cm ja ~100kg painoissa "tuntu" ne vatsalihakset, ei ne vaan näy jos siinä on sitä laardia päällä vitusti. Nytten ollaan 184cm ja ~80kg ja jotain pakin näköistä alkaa jo erottumaan. Eli lihasta vaan.

Jeppis. Mä sitten alan vetämään tästä eteenpäin joku 200-500kcal plussilla päivässä.

itsellä myös samat mitat kuin sinulla aikoinaan. Pituutta noin 183cm ja painoa 104kg. Treenattu nyt n. 2vko ja syöty terveellisesti ja yritetty dietata läskiä pois. 2v sitten alko lihominen, silloin oli painoa juuri 80-85kg. Tuohon samaan painoluokkaan olisi tavoite, mutta myös lihasta olisi tarkoitus kasvattaa, joten paino saattaa olla tuossa 90kg tietämillä.

nyt on siis muutama kuukausi treeniä ja hyvä ruokavalio niin pitäisi tuloksia näkyä myös.
Ruokavaliossa nyt täysi käännös parempaan. Ennen tuli mässäiltyä vaikka mitä ja paljon, mutta nyt ollaan oltu terveellisellä linjalla ja ensi kertaa salaattia myös lautasella kahteen vuoteen!

Noh itellä ei näillä mitoilla oo ollut ongelmia painon nousussa enää suuremmin. Sen verran liikuntaa harrastan, että voin vähä mässääkin kun siltä tuntuu. Laskeminen taas piti vetää ketoosin kautta, että jotain saatii aikaseks.

Nyt on tasasesti noussu 0.6kg approx viikossa, kun syöty normaalia enemmän ja käyty puntilla 3x viikossa.

Ja kokko kaipa se tarpeeksi pienellä rasva% näkyy.

Ok! Oon jotenkin käsittäny, et harvemmin ne niin näkyy että pitää vatsan ihan "löysänä" :D Mulla näkyy aika kovillakin rasvoilla palikat kun jännittää, eli mut muuten ei kyl näy jos vaan seisoo suorassa vatsa löysänä... Eli paljon diettailua paikallaan ;)

Itsellä ongelma on päinvastainen - massaa tarvitaan ja paljon. Olen lukenut näitä foorumeita ahkerasti ja ihan hyviä vinkkejä löytyy sieltä täältä. Pituutta on 185 ja painoa 67 ja tavoite saada ainakin 5kg kahdessa kuukaudessa. Kuulostaako järjettömältä? Raa'at kananmunat,rypsiöljy ja maitorahkat kuulostivat mielenkiintoisilta ja hyviltä vaihtoehdoilta, kun ei ole oikein varaa ostaa kalliita jauheita. Ja olen todellakin aloittelija näissä hommissa.

Jos tosissaan haluut sitä massaa niin sillon tulee syödä myös runsaasti hiilareita, täysjyvä spagettia -riisiä, ruisleipää jne. Ja kyllä treenin päälle tulisi ainakin se palautusjuoma ottaa, siitäki ssa mukavasti kaloreita.

Kumpaas viisaat immeiset mulle suosittelee. Pituus 168 ja paino 70kg. Maha on typerä pömppö :itku: Pitäskös alottaa dieetti vaikos vaan lisää kovempaa vatsalihas treeniä???

Yrittäppä löytää söörtsillä infoa syvistä vatsalihaksista. Ite en jaksa:D

Kumpaas viisaat immeiset mulle suosittelee. Pituus 168 ja paino 70kg. Maha on typerä pömppö :itku: Pitäskös alottaa dieetti vaikos vaan lisää kovempaa vatsalihas treeniä???
Varmaan tarkoitat, että siinä on läskiä, eikä vain liian heikot syvät vatsat. Varmaan ainakin itse kiristelisin pois, jos ne haittaavat, vaikka sieltä alta ei mitään Mr. O -fysiikkaa paljastuisikaan. Tää oli taas IMOa, eikä tässä mitään ainoaa oikeaa vastausta ole.

Aika monella täällä on kova sixpäk -vimma...

Kannattanee ensin hankkia sinne vatsanahan ja varastorasvojen alle jotain ja vasta sitten dieettailla.
Näitä päkkimiehiä joilla on rasvat kympissä ja painoa 60 kg on kyllä, mutta eiköhän se "rantakuntokin" olisi parempi kun sitä painoa olisi edes sen 15kg enemmän... ja ne vatsalihaksetkin näyttäisivät joiltain muilta kuin kananugetti-implanteilta ;)

*subjektiivinen näkemys*

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom