Ranskalainenpunnerrusmaaten 140kg!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sissi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minkälaisia tuloksia yleensä on mahdollista saada suht. puhtaalla tyylillä ranskalaisessa punnerruksessa tangolla maaten??? Mainitsin oman 70kg puhtaan kympin sarjan otsalta suoralla tangolla eräälle alle 90kg sarjan SM kisaajalle niin siellä kuulemma sarjapaino on 140kg!!! Kuulostaa aika kovalle...oon aatellu että ehkä joku 100-120kg jos puhtaasti tekee mutta että 140kg.
Eihän siinä mitään...tavoitetta riittää mutta kyllä tuli vähän heikko olo!

Ted Arcidi teki muistaakseni kuuden toiston sarjoja 160 kilolla otsalle. Ja mies penkkasi muistaakseni 320 joskus 80-luvun puolivälissä. Että siinä jotain vertailukohtaa.

ja puhtautta ei tuollaiset suoritukset edes nähneetkään.

joutuisi lastaamaan paljon painoa ruumiin päälle ettei painopiste vedä jätkää tangon mukana maahan.

Ranskalainen punnerrus on otsalle liikkumattomilla kyynärpäillä tehty liike. Yli sata kiloa tässä vaatii valtavat hanskat ja uskon ettei puhtaasti moni sitä saa. 50 kg painaa jo pirusti jos tekee ihan puhtaasti...

Kippis vaan jos palstaveljilläkin maistuu!!
:kippis1:

Ravenilla taitaa olla sanansa sanottavana tähän threadiin :worship:

Originally posted by araldinho
Ravenilla taitaa olla sanansa sanottavana tähän threadiin :worship:

Kuinkas niin? :)

No joo.. Tyylejähän on monia ja liikkeen raskauteen vaikuttaa myös se, että mihin se tanko lasketaan.
Mä en pysty tekemään pään taakse tai otsaan, koska kyynärpäät ei oikein tykkää. Mutta sitten tuosta leuan/kurkun kohtaa tehtynä pystyn jo ihan normaalisti tekemään. Ja kyllä siitä nyt muutaman kilon saa punnerrettua.

Pitää myös ottaa huomioon miten usein on liikettä tehnyt. Joku kestä on vasta muutamia kertoja tehnyt, niin eihän hän millään saa samoja rautoja liikuteltua kuin vuosia liikettä tehnyt..

No nii, sitähän minäkin...140kg ja pah! Ranskalainen on kyllä kyynärpäiden tappoliike aluksi. Seitsemän vuotta pidin ton liikkeen vakituisesti ohjelmassa ja nyt sitä ei taas meinaa kärsiä tehdä kahden vuoden lähes totaalisen treenitauon jälkeen.

Originally posted by sissi
No nii, sitähän minäkin...140kg ja pah!

En nyt noinkaan ehkä sanoisi. Mikä sitten on puhdas suoritustekniikka ja mikä on se ainut ja oikea. Liike on mun mielestä puhdas, kunhan ei vemputa itseään joka suuntaan ja käytä kroppaa vipuvartena. Sama sitten tekeekö sen pään taakse, otsalle vai leualle.

Mutta sitten tuosta leuan/kurkun kohtaa tehtynä pystyn jo ihan normaalisti tekemään.
onko sormista-kyynerpäähän lyhyempi osa kuin kyynerpäästä-olkapäähän sinulla?

jos minä laskisin ranskiksen kurkulle, tanko ottaisi kurkkuun kiinni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by vitvall
onko sormista-kyynerpäähän lyhyempi osa kuin kyynerpäästä-olkapäähän sinulla?

jos minä laskisin ranskiksen kurkulle, tanko ottaisi kurkkuun kiinni.

Joko mä olen todella väsynyt tai muuten vain tyhmä, mut :confused:

Ei aukene mulle. Tottakai se tanko ottaa kurkkuun kiinni, jos sen kurkulle lasket. :rolleyes:

Edit: Vai hämäsikö se sana normaalisti siinä? Tarkoitin, että pystyn normaalisti tekemään ilman kyynärpään kipuja, kun vien tangon "korkeintaan" leualle, en taaemmaksi.

Originally posted by sissi
Minkälaisia tuloksia yleensä on mahdollista saada suht. puhtaalla tyylillä ranskalaisessa punnerruksessa tangolla maaten??? Mainitsin oman 70kg puhtaan kympin sarjan otsalta suoralla tangolla eräälle alle 90kg sarjan SM kisaajalle niin siellä kuulemma sarjapaino on 140kg!!! Kuulostaa aika kovalle...oon aatellu että ehkä joku 100-120kg jos puhtaasti tekee mutta että 140kg.
Eihän siinä mitään...tavoitetta riittää mutta kyllä tuli vähän heikko olo!
Puhtaasti tehtynä, ja niin että ojentajissa säilyy koko ajan kunnon tuntuma, tuo 10*70kg on jo mielestäni helvetin hyvä. 140kg sitten... hmmm, isot on ojentajat, jos siis nimenomaan niillä tämä sarja on tehty. :worship:

Re: Re: Ranskalainenpunnerrusmaaten 140kg!

Originally posted by v2v
140kg sitten... hmmm, isot on ojentajat, jos siis nimenomaan niillä tämä sarja on tehty. :worship:

Isot ja ennenkaikkea vahvat.

Raven kun mietiskeli liikkeiden oikeaa suoritustapaa tuli mieleen jonkun lausahdus...olikohan Arnold, että kokenut treenaaja osaa "huijata" liikkeessä oikeaoppisesti, niin että tuntuma kuitenkin koko ajan säilyy lihaksessa ja pystyy siten käyttämään suurempia painoja. Aika hyvä näkökanta mun mielestä. Ja oikeaoppisen huijaamisen hyöty on mun mielestä ehkä se että vaikka se nostovaihe onkin hieman "autettu" niin kun kontrolloi sitä lasku eli negatiivista vaihetta liikkeessä kunnolla ja siinä on suuremmat raudat käytössä kuin ilman "huijaamista" olisi mahdollista, saa sen takia paremman ärsykkeen lihaskasvulle. Onhan noita artikkeleita ollut missä väitetään että negatiivinen vaihe liikkeessä on tärkeämpi kuin positiivinen vaihe.

Voimanostaja kaverille on "valmentaja" neuvonut, että ranskalaisessa annetaan kyynärpäiden liikkua samallailla kun kapeassapenkissä. Siis silloin kun treenataan jerkkua ei kehonrakennus mielessä. Jos huippupunnertajat tekee tällä tyylillä niin on helpompi uskoa. Itse teen 8:sin sarjaa 52,5kg:lla. Epäilemättä moni/suurinosa tekee isoimmilla painoilla, mutta 3*isommilla niin:worship:

Viime kuun MD:ssä Dexter Jackson sanoi parhaimmillaa tehneensä ranskalaisessa 285lbs. tais olla 8.sarjoja jos nyt oikein muistan? :offtopic:

Originally posted by Tomppa*76*
Voimanostaja kaverille on "valmentaja" neuvonut, että ranskalaisessa annetaan kyynärpäiden liikkua samallailla kun kapeassapenkissä. Siis silloin kun treenataan jerkkua ei kehonrakennus mielessä. Jos huippupunnertajat tekee tällä tyylillä niin on helpompi uskoa. Itse teen 8:sin sarjaa 52,5kg:lla. Epäilemättä moni/suurinosa tekee isoimmilla painoilla, mutta 3*isommilla niin:worship:

Eikös tuolloin ole kyseessä J.M. press? Tämähän on ilmeisesti juuri voimailijoiden suosima liike.

Kuulostaa kieltämättä melko astronomiselta toi 140kg... onkohan mennyt ranskalainen ja kapea penkki sekaisin??

No, toisaalta. Onhan noita fenomenaalisen vahvoja/teknisiä/taitavia tyyppejäkin olemassa joten mene ja tiedä!

Oma näkökantani kuitenkin on että jokainen tekee omilla painoillaan omalla ohjelmallaan juuri niin puhtaasti kuin haluaa. Jos sitten on pakko keskustella siitä kumpi on vahvempi niin ei muuta kuin kilpailupöytäkirja kauniiseen käteen. Sen takiahan niitä penkki- ja voimanostokisoja järkätään!

Lisäisin vielä ravenin kommenttiin että myöskin oteleveys voi joillakin vaikuttaa aivan julmetun paljon niihin ranskalaisiin.

PS. Huolimatta aikaisemmin kirjoittamastani niin: Ranskalainen tulee tehdä PUHTAASTI! :D

Itse luin aikoinaan jostain jenkkilehdestä kuin eräs tummaihoinen mies sai tehtyä muutaman toiston 220-kilolla ranskalaista. Kuinka totta se sitten oli niin en tiedä, aika uskomattomalta se tuntuu. Ranskalaista voi tehdä monella tapaa. Eräs ja ehkä raskain tapa on tehdä se punnertamisen ja perinteisen ranskalaisen välimuotona ja köyttää itsensä penkkiin kiinni esim treenivyöllä.

Varmaan puhtaalla tehtynä vähän reilut satakiloa sarjapainona on monelle vahvalle kehonrakentajalle tai voimailijalle melko maksimi.

Vertailun vuoksi:

paras ranskalainen punnerrus pään takaa 8x70+lukot

-verrokkina penkki 8x150

Kyllä siinä pitää olla jermua ihan kivasti jos 140kg liikkuu ranskalaisessa sarjapainona

Suositut

Back
Ylös Bottom