Ranskalainen Punnerrus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joonaz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Elikkäs kuinka kyseinen liike tehdään, Ranskalainenpunnerrus siis?
olen jo kyllä puolisen vuotta kevyesti treenaillut mutta nyt haluan lisätä liikkeitä ja muutenkin tehdä kokonaan uudet ohjelmat.. ja tuon liikkeen ymmättettävä selitys ? -kiitos-

Juu tuo käsipainoilla tehtävä versio kannattaa myös opetella. Itselläni ainakin tuo tankoversio on ruvennut painojen kasvaessa käymään häijysti olkäpäihin.

Mä olen ranskalaista maaten tehnyt kahdella tavalla, tanko otsaan/naamaan ja siitä ylös.
Tässä niin paljon rautaa kun pystyy, kuitenkaan ei alle 6 toiston mieluummin.
Toinen missä pitää ottaa vähän painoa pois on myös hyvä, tanko lasketaan alas ja nostetaan yläviistoon, ei siis suoraan naaman eteen vaan vähän viistoon taakse.
Tässä saa hyvän tuntuman, ylhäällä voi vielä vähän jännittää niitä paksuja käsiä.
Suoralla tangolla ei kumpikaan multa oikeen luonnistu, ottaa kyynärpäistä, elikkä mä käytän vinotankoa tai käsipainoja.

Kun kerran aloittelijasta kyse niin lasketaan se tanko mieluummin vaan sinne otsan yläpuolelle, emmä ainakaan halua että kaverin seuraava posti on "tanko naamalle ranskalaisessa punnerruksessa, kellään tietoa kauanko kestää parantua?" ja on muuten kyynerpäillekin helpompaa kun ei sitä tankoa laske otsalle vaan pään taakse.

Itsellä ainaki olkapäihin käy enemmän jos tekee tonne pään yli. Parhaalta tuntuu kun tekee tohon otsan ja päälaen keskikohdan väliin.

Mä nimenomaan haluan niitä "tanko naamalle ranskalaisessa punnerruksessa, kellään tietoa kauanko kestää parantua?" kyselyitä. :)
Tolla teorialla ei voi suositella kyykkyä, koska siinä voi alottelija kaatua painot niskassa naamalleen.

ranskalainen punnerrus otsalle siten, että tanko koskettaa otsaa ja sarjan loppuun kapeaa penkkiä = paras liike mitä ojentajille on :D

ZeiZei sanoi:
ranskalainen punnerrus otsalle siten, että tanko koskettaa otsaa ja sarjan loppuun kapeaa penkkiä = paras liike mitä ojentajille on :D

satana olin just samaa sanomassa :D

Paitsi sillä erotuksella, että kannattaa vaihdella niitä oteleveyksiä ja punnerrustyyliä. Takavenytyksien avulla saan itse vielä cheatattua muutaman extran siihen loppuun, ennen kuin täräyttää kapealla otteella penkkiä siihen vielä päälle (siis sillä samalla tangolla) ==> saa hyvin viimeiset mehut pois viimeisenä liikkeenä, muutenkaan ei ole niin paha kyynärpäille kun painoja ei tartte laittaa yhtä paljon kuin pelinavausliikkeenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missähän muuten mättää, kun ranskalainen punnerrus sattuu kyynärpäihin? Minulla on ollut tuota vikaa aika. Tuntuu aina pieni napse tuolla "kuivasuonessa", mikä on kyynärpäässä kun sitä tekee.. Ihan sama teenkö käsipainolla vai tangolla. Sama napse. Pitänee kai luopua koko liikkeestä..?

ZeiZei sanoi:

Kyllä näin on. Neutraali tän joskus vinkkas aikoja sitten jossain, ja siitä lähtien ollut ojentajille vakioliikkeenä.

Maker sanoi:
Missähän muuten mättää, kun ranskalainen punnerrus sattuu kyynärpäihin? Minulla on ollut tuota vikaa aika. Tuntuu aina pieni napse tuolla "kuivasuonessa", mikä on kyynärpäässä kun sitä tekee.. Ihan sama teenkö käsipainolla vai tangolla. Sama napse. Pitänee kai luopua koko liikkeestä..?

Tähän kun osaisikin vastata, itellä on samoja ongelmia, siis että sattuu, mitään napsahduksia ei sentään kuulu. Lämmittimet auttaa jonkinverran, mutta ranskalaisessa tangolla sattuu silti aina. Olenki nyt tehnyt ranskalaiset istuen yhdellä isolla käsipainolla. Silleen ei satu yhtään ja ojentajissa saa ehkä tuntumaan paremmin mitä tangolla tehtynä. Kannattaa kokeilla. Itse käytän selkänojaa, teen itseasiassa sen scott-penkissä väärinpäin, siinä on sopivan matala selkänoja.

Timba79 sanoi:
Tähän kun osaisikin vastata, itellä on samoja ongelmia, siis että sattuu, mitään napsahduksia ei sentään kuulu. Lämmittimet auttaa jonkinverran, mutta ranskalaisessa tangolla sattuu silti aina. Olenki nyt tehnyt ranskalaiset istuen yhdellä isolla käsipainolla. Silleen ei satu yhtään ja ojentajissa saa ehkä tuntumaan paremmin mitä tangolla tehtynä. Kannattaa kokeilla. Itse käytän selkänojaa, teen itseasiassa sen scott-penkissä väärinpäin, siinä on sopivan matala selkänoja.

Täytyy testata tuota seuraavan kerran, jos vaikka toimisi. Ilkeä nimittäin tehdä, kun koskee tuonne "kuivasuonen" seutuville tuolla tangolla aika pirullisesti.

Vanha thread, löytyi searchilla. Pitäisi varmaan siirtää tuonne tekniikka-osioon. No jokatapauksessa...

Tulin lukeneeksi eräästä Bodybuilding.com artikkelista että Decline Triceps Extension eli alaviistoon tehty ranskis olisi parempi kuin regulääri ranskis tehtynä ihan vaakataso-penkillä. Lähde alhaalla quoten kera:
For triceps it's decline extensions, or skullcrushers. Once again, MRI studies show that the decline version fully lights up all three heads of the triceps for more total fiber activation. If you do these on a flat bench, only the long heads get full attention, as the medial and lateral heads get only minor stimulation. Go for the decline version for best efficiency of effort.
Source: http://www.bodybuilding.com/fun/10x10_mass_arm_workout.htm

Kokemuksia? Mielipiteitä? Sama efektihän tuo on kuin se jos pitää olkavarret n. 45 asteen kulmassa maasta, niin kuin alla olevassa kuvassa, ainakin minun mielestäni:

http://img132.imageshack.us/i/dasdasds.png/

penkkiä kädet "väärinpäin". Hyvä liike ojentajille.

:offtopic: missä asennossa olkavarsi ja kyynärvarsi on kapeanpenkin loppuasennossa? (huonosti kysytty) Ja mihin kohtaan vartaloo tanko lasketaan ja kuinka lähelle vartaloo? ja onko kyynärpäät ranteiden alla vai ulompana.

Minä lasken aina otsalle, sillee että hipaisee otsaa. Tuntuu ottavan paljon paremmin ku sillee että pään taakse.

Minä lasken aina otsalle, sillee että hipaisee otsaa. Tuntuu ottavan paljon paremmin ku sillee että pään taakse.
Tuo on nimeltään "skullcrusher", ja on ihan hyvä liike niille ketkä eivät saa siitä kyynärpääkipuja. Itselläni alkoi kyynärpää sattua kun tein tuolla tyylillä, joten minun oli pakko alkaa laskea tanko hiusrajan taakse.

Back
Ylös Bottom