ranskalainen punnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Icetool
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nonniiiiiii... elikkäs neitsyyttä viedää pojalta tällä sivustolla:kippis1: ... voisiko joku siis heti ensi alkuu kertoo mulle sellasesta liikkeestä, kun ranskalainen punnerrus:confused: ...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
elikkä kyseessä on erittäin hyvä liike ojentajille..jonka voi tehdä maaten tai sitte istuen..joku vois heittää tähän jonkun linkin missä näkyy ranskiksen suoritustapa..

siis ajattelin varmistaa, että olisko kyseessä kenties liike jossa työnnetään esim. maatessa tuolta päänyli tanko tai käsipainot?!!?! tulikohan nyt mahollisimman vaikeesti selitettyy..

Ei pään yli. Makaat penkillä selälläsi kädet suorana kohti kattoa (käsissä jonkinlainen tanko sopivilla painoilla varustettuna. moni tekee mutkalla, itse pidän suorasta) niin että rystyset ovat otsan puolella. Tästä lasket tankoa käsien liikkuessa vain kyynärpäistä "alaspäin" niin että se lähes koskettaa hiusrajaa jonka jälkeen punnerrat kädet suoriksi. Et siis laske tankoa pään taakse tai yli, vaan suorilta käsiltä tanko otsalle ja takaisin. Se on sitten hieman eri liike (jonka nimeä en tiedä) jossa tanko lasketaan pään taakse/alle. Korjatkoon joku selitystä jos katsoo tarpeelliseksi.

kiitokset!!! olen siis tehnyt oikeaa liikettä, kun on puhuttu ranskalaisista:thumbs: . ottaa mun mielestä pirusti paremmin liike, kun tekee sen tohon otsaan, eikä vedä tuolta yli niinkun tossa "videossa"! mulla tulee jo siitä kun teen tuon liikkeen 4x8x25kg ojentajat kipeeksi. kun taas hauis ei tule millään kipeäksi...

oon kokeillut paljon ojentaja-liikkeitä ja ranskalainen istualteen on yksi parhaita...kun laskee kädet mahdollisimman alas (lähes epäkkäisiin asti) niin saa kovan poltteen...käyrätanko lienee paras vaihtoehto.

Zone-sarja -42%
Originally posted by supafly
No eipä tuossa jarkon linkissäkään (ransk. maaten) tankoa otsalle lasketa vaan ronskisti yli.

Pullover on sitten rinta (ja selkä)liike mihin joku saattoi sekottaahttp://www.ast-ss.com/training/exercises/chest/dumbbell_pull_overs.asp

Se mitä dogi tarkotti on muistaakseni skullcrusher nimeltään tms. Periaattees melkein sama liike, paitsi et se tanko just lasketaan otsan kohalle, eikä pään taakse. Ja siis itse ainakin oon saanu parempii tuloksii laskemalla tangon otsan kohalle. Pienempii painoi pitää todennäköisesti käyttää, mutta huomaatte kyllä seuraavana päivänä miks :thumbs:

Ja ite suosittelen kans et teette ton liikkeen riittävän hitaasti ja liikerata puhtaasti, eikä mitään helvetinmoista rykimistä. Ja kyynerpäiden pitäis olla kylkien vieres eikä levällään jos joku ei tienny.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minäkin lasken otsalle. Jotenkin tulee parempi tuntuma tuossa, ja rasitus pysyy ojentajilla. Tullut pikkuhiljaa omaksi suosikkiliikkeeksi ojentajille ja teenkin tosi usein. :haart:

Jos haluat säilyttää jännityksen ojentajassa kokoajan, laske otsalle. Jos haluat ala asennossa venytystä ojentajalle, laske hieman pään yli, ei kuitenkaan paljon silloinkaan.

Itse teen ranskalaista useimmiten istuen. Mutta myös vinopenkissä tehtynä toimii. Mulla ei meinaan tasapenkiltä väännetty ranskalainen tunnu missään muualla kuin helvetinmoisena kipuna kyynärpäissä ja ranteissa. Vinopenkissä siis parempi mulle, mutta silti istuen tehtynä ehkäpä paras ojentajaliike dipin ja kapean penkin jälkeen :D :D

Originally posted by Mige
Itse teen ranskalaista useimmiten istuen. Mutta myös vinopenkissä tehtynä toimii. Mulla ei meinaan tasapenkiltä väännetty ranskalainen tunnu missään muualla kuin helvetinmoisena kipuna kyynärpäissä ja ranteissa. Vinopenkissä siis parempi mulle, mutta silti istuen tehtynä ehkäpä paras ojentajaliike dipin ja kapean penkin jälkeen :D :D

Sama homma mulla. Ei pysty makuulta tekemään, kun sattuu kyynerpäihin ja muutekin se liike on sellanen outo. Tavallisesti teen istuen käsipainolla ja välillä tangolla. Olisiko noissa pyrittävä pitämänä kyynerpäät lähellä päätä vai saako ne levitä sivuille?

Miksei kukaan oo taljaa maininnu :curs: mä teen pelkässä taljassa, vois ehkä kokeilla jotain muutaki välillä. Montas sarjaa ojentajia pitäis olla viikossa about?

noh... mulla nyt on tos maanantaina kovan penkin lisäks noi ranskalaiset otsalta, ja perjantaina teen käsipainopenkin jälkee taljassa... taljasta ei saa lähellekkään niin paljoa irti, kun tosta otsalta... viime viikolla torstai oli eka päivä ku ei enää tuntunu "kipua" maanantain jälkee:D

Täällä tehdään myös ranskalaista vinopenkillä, iiiiisoilla romuilla ja raivolla :curs: Sen oon huomannu parhaaksi tavaksi. Varsinkin vinopenkillä tehtynä se tekniikka ei oikein pääse kovin huonoks millään vaikka olis tonni painoo.

Originally posted by Daug
. Montas sarjaa ojentajia pitäis olla viikossa about?

itse teen maanantaina rinnan ja olkapäät..ja sit keskiviikkona tahkotaan ojentajia..itsellä tulee tehtyä ojentajiin 6 sarjaa ja varmaan on ihan riittävä määrä kun ojentajat rasittuvat melkoisen paljon rinta päivänä.

Originally posted by Powerhousu
Täällä tehdään myös ranskalaista vinopenkillä, iiiiisoilla romuilla ja raivolla :curs: Sen oon huomannu parhaaksi tavaksi. Varsinkin vinopenkillä tehtynä se tekniikka ei oikein pääse kovin huonoks millään vaikka olis tonni painoo.

Enpähän oo koskaan tota kokeillu, kerroppa vähän lisää!! Mihin lasket tangon ja miten suurin on kulma selkänojassa?? vois nimittäin kokeilla, toi tavallinen versio kun ei oikeen tunnu kunnolla.,..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom