Rannekäännöt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mua on aina mietityttäny mimmoset on vahvat ranteet. Salilla kun käyn niin aika harvoin mä nään kenenkään tekevän ranteita. Minkälaisia sarjoja teette ja millaiset on painot rannekäännöissä myötä ja vastaotteilla. Onhan niitä muitakin ranteisiin kohdistuvia liikkeitä, mutta tolla ois hyvä kattoo missä sitä ite menee. Todennäköisesti joku pullarannehan sitä on, mutta näkeepähän miten vetkuli sitä on.

Mä oon rannekääntöjä aika pienillä painoilla (esim. 20 - 25kg levytangolla) tehnyt, 15 - 20 toiston sarjaa vasta- ja myötäotteella. Tällä hetkellä ne ei oo ohjelmassa mukana mutta forkut vahvistuu hauiskäännössä myötäotteella (niillehän liike onkin) ja toinen puoli normaalissa hauiskäännössä yms. liikkeissä.

Mulla on aika vahvat ranteet mutta niihin olis kiva saada paksuutta, kun näyttää ihan jonkin calista flockhartin ranteilta! :)

Mä teen rannekääntöjä kerran, kaksi viikossa.
Viimeksi tein vastaotteella 50kg:lla levytangolla jotain 8:n toistoja 4 sarjaa, mut mun mielestä on parempi tehdä ne taljassa, ei tunnu niin raa`alta.
Ja myötäotteella oon tehny viime aikoina melko vähän, välillä 15 kg:n käsipainoilla 3x10.

Oiskos netissä jossain jotain kuvaa tommosista vetohihnoista? Kaikki simmosista puhuu muttei mitään mielikuvaa mitä ne on...:(

Rannekäänöissä kannattaa muistaa ottaa se lämmittelysarja, vaikka ois hauistreeni takana, muuten voi käydä vahinko, varsinkin jos on enemmän rautaa.
Mä olen vetänyt 4-20, välillä superina eli putkeen kumminkin päin, toimii mulla hyvin.
Pidemmillä pumppi on melkonen, mutta noilla lyhyimmillä saa tietenkin voimaa, välillä kumpaakin tai eka lyhyt ja sitten pidempi+toisinpäin ote niin forkut räjähtää.
Suoritustekniikasta kyynärpäät lähempänä toisiaan kuin kädet, toimii penkin päässä että polvien päällä.

Suositut

Back
Ylös Bottom