Rannekäännöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amis_87
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten noita rannekääntöjä kannattaisi tehdä? Olen itse tehnyt 15-20 toistoa 1-2 sarjaa, mut kannattaisko ennemmin tehdä 8-12 toistoa suuremmilla painoilla?

Ite teen aika kevyesti 3x10x30kg. Ei varmaa kannata ruveta rähkimään ihan täysiä forkkujen kanssa kun ne saa muutenkin rasitusta.

Mutta sitä pumppia :kuola:

Teen itse suht pienillä painoilla just jotain 15-20 toiston sarjoja muutaman.
Kaverille tuli ranteeseen joku tulehdus tai jottain, kun liian raskailla painoilla teki.

fore sanoi:
Ite teen aika kevyesti 3x10x30kg. Ei varmaa kannata ruveta rähkimään ihan täysiä forkkujen kanssa kun ne saa muutenkin rasitusta.

Eikä ranteet niin hyvin rasitusta kestäkkään, jos tekee rannekääntöä tuettuna.

30kg tangolla 12 toistoo ja kyynärvarret tulessa ja kyllä ne kasvokin 2 senttiä parin kuukauden aikana kun sitä tein... nykysin en pysty tekemään kun sattuu :(

Jos niitä rannekääntöjä haluaa tehdä, kannattaa kokeilla rannerullausta tanko selän takana. Tankoa siis pidetään vaan selän takana ja sitten tehdään sitä tavallista rannekääntöä niin maan perkeleesti.

Todettakoon tähän väliin, että itse en ole forkkuja treenannut erikseen laisinkaan ja täysin ovat pysyneet kehityksessä mukana.

Tomi sanoi:
Jos niitä rannekääntöjä haluaa tehdä, kannattaa kokeilla rannerullausta tanko selän takana. Tankoa siis pidetään vaan selän takana ja sitten tehdään sitä tavallista rannekääntöä niin maan perkeleesti.

itse ehdottaisin juuri samaa. penkillä tehtynä sain itselleni vain helvetillisen kivun ranteeseen, kyynärvarren lihaksistossa ei tapahtunut juuri mitään.

nykyisin kyllä forkkujen treenaus on jäänyt kun vetoremmit eivät ole käytössä ja treenikierto on melko lyhyt -> ei kunnollista palautumista jos forkkuja vielä erikseen treenaisi

Ite treenaan forkut erikseen ja toisaalta käytän kyllä noita remmejä tietyissä liikkeissä. Varsinkin ylätalja (ja kyllä myös soutu taljassa) menee remmien kanssa paljon paremmin perille kun ei lopu käsistä puristusvoima kesken. Mutta tää nyt ei menny ihan topicciin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nahjus sanoi:
Teen itse suht pienillä painoilla just jotain 15-20 toiston sarjoja muutaman.
Kaverille tuli ranteeseen joku tulehdus tai jottain, kun liian raskailla painoilla teki.

Minä oon jo toista vuotta treenannut ranteet kovilla 10 sarjoilla ja sarjoja yleensä 3. Mitään ongelmia ei ole ollut kun on venytellyt ja hieronut forkkuja. Mutta en treenaa kun kerran viikossa niitä erikseen.

Itellä sattu toi rannerullaus kanssa aluks enkä pystynyt tekemään sitä. Mulla on tosi heikot ranteet, ohuet ku heinät ja murtunutki molemmat ranteet pariin otteeseen, joten ne on mun käsien heikoin lenkki. Ostin sitten rannesiteet ja niillä pystyn tekemään rannerullausta ilman minkäänlaisia kipuja. Ah sitä punppia forkuissa... :kuola:

Kannattaa kokeilla eri oteleveyksillä noita rannerullauksia jos ranteet kipeytyy. Mulla on ainakin tarkkaa sen oteleveyden kanssa. Vaihtelevasti teen joko 3-6 sarjaa viikossa forkuille (tosin kaikki sarjat ei noita rullauksia). Luulen että oikealla tekniikalla ja oteleveydellä on merkitystä pystyykö noita rannerullauksia tekemään pidemmällä aikavälillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom