Rankka / mielenkiintoinen palveluspaikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Kenttätykistössä pääsee nostamaan raskasta rautaa mm. 3250kg painavaa 122h63 mallista maastaveto painoa.
Toinen hyvä on varmaan Huume(Huolto) & esitutkinta(kunta) komppania.

Niin ja tykistössä pääsee aina välillä pieksämään avuttomia rajajääkäreitä, sissejä ja muita metsän villieläimiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hulkki
A-miesten toiveet ei taida pahemmin koulutushaaraa valittaessa painaa.

Niin, olin siellä kutsunnoissa tänään. Parolaan lähettivät.
Ensimmäisenä papereissa luki että Pirkkala, mutta sanoin vielä että haluan rankan spol -koulutuspaikan josta pääsee myös ylenemään RUKkiin asti. Sanoivat että jaah, no me pistetään sut sitten Parolaan.
:offtopic:
Onko porukka ollut Parolassa, minkälainen paikka? Olen kuullut vain, että helkutin iso.

Originally posted by Ren
Löysin paikka taitaa olla Hämeen Rykmentin TiedK.

Ei oo kovin pahalta vaikuttanu. Sotilaskoulutus painottuu tavallisesti maanantaille ja tiistaille, jonka jälkeen viikko menee lähinnä urheillessa ja lepäillessä. Ekan kuukauden jälkeen mentiin viikoksi urheiluopistolle urheilemaan. Pelkkiä urheiluleirejä tulee olemaan n. 8-15 viikkoa. Metsävuorokausia on luvassa 40 kpl.

Viesti RUK 223

Originally posted by valtaa
ei muuten oo tuolla viestipuolella kovinkaan helppoa. aika paljon tekniikkaa ja muutenkin toi kelan veto on vitun rankkaa ja valmistaudu valvomaan/päivystämään viesti asemilla. jos rukkiin asti pääset niin siellä saat ainakin opiskella tosi kovasti viestiasioita ja muutakin aselaji oppia. ja leirejä on varmasti paljon koska noiden viesti juttejen opettelu tarvii aika paljon käytännön harjoitusta.

Oon nyt tällähetkellä Haminassa RUK:ssa Viestikomppaniassa. Ei ole muuten paljon metsää. Kaikilla muilla on oikeastaan enemmän. Sisseillä, pioneereillä jne. Nyt ekat pari viikkoa RUKissa on ollut melkein vaan oppitunteja, eli johtamistaitoa taktiikkaa ja viestitekniikkaa... Muut komppaniat on jo tainnut käväistä vähän metiköissä, tai lähtee lähiaikoina. Rastikoulutusta on myös ollut. Noita viestilaitteita kun pystyy kouluttamaan luokissakin ja mastoja voi käydä pystyttämässä kasarmin alueella.

Kyllä ne metät tietysti jossain vaiheessa tulee ja sitten hajottaa.

Eli eli. Mielestäni aika kiva paikka:3: . Ei niin älyttömästi sykkimistä.(lukuunottamatta aamulenkkejä!1!) Sisäkuri nyt on aika kova, mutta niin se pitääkin. Eikä ole vielä ekoina viikkoina päässyt iltavapaille kattomaan millanen sali täällä on. Onko kellään tietoa?

Helmikuun alussa takaisin Vekaralle, jos nyt kurssi menee läpi. Kokeita kun perkele on aika paljon. Nytkin piti tuoda kotiin lukemista, kun maanantaina on eka kunnon koe.

Originally posted by Ren
Löysin paikka taitaa olla Hämeen Rykmentin TiedK.

Hehheh, et ilmeisesti tiedä laivastosta tai lennostoista mitään?:D

Menee hieman asian vierestä mutta itse olin Kajaanissa spollina -93-94 ja sen jälkeen en ole siellä käynnyt, mutta eilen sattu yksi asiakas olemaan just Kajaanissa spollina ja kysäsin siltä että millainen meininki siellä on nykyään niin eipä ole mikään kymmenessä vuodessa muuttunut. Ainut muutos on että kyynelkaasua ei enää ole vartiossa. Ja kuoluttajat on vaihtuneet, mutta kaikki muu tuntuisi olevan ennallaan.

:offtopic: :offtopic
Jottei mene liian vakavaksi niin laitetaan pätkä Sleeppareitten kirjasta Jytinää Eestissä.

SAKKE: Mä en kertonu kellekkään että mun pitää lähtee armeijaan kun mua vitutti niin älyttömästi. Meillä oli hyvä keikkarundi eikä kiinnostanu paljon lähteä. Olin neljä päivää armeijassa.

Mä leikin että mä oon hotellissa kun menin sinne. Kysyin että missä on mun hotellihuone? Leikin että oon Espanjassa, puhuin niille ihan mitä sattui ja tilasin safkaa huoneeseen.
Aina kun joku tuli huutamaan niin perkeleesti että suntisvaatteet päälle ja jotain muuta vastaavaa, mä sanoin: "Saisko pippuripihvin ja ranskalaiset perunat?"

Mulla oli sellainen irokeesiletti mitä ei siihen aikaan nyt niin kauheesti ollu. Se oli värjätty kirkkaanpunaiseks, ihan piikki pystytukka ja muuten kalju; sitten oli aurinko-
lasit, niittiliivit, nahkrotsi. Ekana aamuna mä makasin hirveessä krapulassa siellä peiton alla. Oli kuinka ollakkaan alapunkka heti oven suussa. Ja samariinipusseja kaks kappaletta sen takia, että heti kun aamulla ne tulee -- kaverit oli kertonu että ne
tulee monottamaan siihen sängynpäähän; välittömästi kun ne monotti siihen mä hyökkäsin sen jätkän kurkkuun kiinni. Olin lyöny ne samariinipussit suuhun; kuristin sitä jätkää
lattialla ja tuijotin sitä hurjannäkönen irokeesi ja aurinkolasit päässä ja vaahtoa alko tulee suusta. Ne luuli että mulla oli vesikauhu tai joku muu. Kauhee vaahto ja raivo päällä. Sitten heti ambulanssilla vastaanotolle tutkittavaks, että tää on hullu
saatana, se kuristi jotain alikessua ja vaahtoa tuli suusta.

Ne tutki ja takaisin sitten sinne yksikköön. Ja joka aamu ensimmäisenä, kun kysyttiin onko vastaanotolle menijöitä, mä menin aina, että nyt on syyhy, sydänvika ... Lääkärit
istui siellä munat kädessä, tutki taskulampulla ja sanoi: "Mistä sä oot tän syyhyn saanu?" "Varmaan tuolta armeijan sängystä."
Ne sanoi että ei pidä paikkaansa, että syyhy kestää itää jotain seitsemän viikkoa. Mä sanoin että en tiedä, kutittaa niin saatanasti. Mä olin hieronu saippuaa silmiin, en ollu nukkunu yhtään neljään yöhön; silmät oli ihan kirkkaanpunaset.

Äijät katto hitaasti kun mä en reagoinu mitenkään niihin. Aamulla kun muut meni sinne jonoon ulos, niin mä kävelin johonkin vessaan tai istuskelin siellä, ja sitten kun ne tuli huutaa 'mitäs te täällä teette? Jonoon siitä!" mä kävelin sinne jonoon ja mulla
jotkut kalsarit, pää viillosta ulkona ja paita housuina ja aivan pihalla. Kun ne huusi ja kiljui käännös oikeaan ja muuta, mä en ikinä kääntyny mihinkään suuntaan; tein ihan omia juttuja, en reagoinu koko touhuun ollenkaan, en mitään vlittäny. Kun
ne antoi mulle rynnäkkökiväärin, mä välittömästi latasin kattoon sillä jonkun räkäpään, ja se otettiin samantien pois. Polkupyörät jaettiin sen neljän päivän aikana, niin mä väitin etten osaa ajaa polkupyörällä ja ne snaoi: "Kyllä te osaatte, pelleilette." Mä
nousin sen polkupyörän päälle ja välittömästi rypäsin siinä -- mä oon ajanu jonkun verran moto-crossia kuitenkin -- niin ne otti sen polkupyöränkin pois ja sanoi että ei se osaa ajaa polkupyörääkään saatana.

Sitten ne sanoi mulle että sotkuun ette saa mennä ennenku he antavat luvan, niinku ne aina ekoina viikkoina tekee. Mä lähdin välittömästi sotkuun. Sitten äijä tulee perässä vähän ajan päästä, joku kapiainen, pelikaula se oli: "Mitä te teette täällä
sotkussa?" "Musta täällä on ihan siistiä", mä sanoin, "ei täällä mitään sotkua oo saatana.
Sullon päässä vikaa, "No ei muuta ku käsiraudoissa takasin komppaniaan. Joku äijä huutaa jostain poistumiskiellosta ja muusta. En mä välittäny yhtään mitään.

Söin jotain pelargonioita ruokalassa. Ne sanoi että sun pitää lähtee iltahartauteen. Mä sanoin että en mä voi, "mä oon ateisti."
"Ettehän te oo eronnu edes kirkosta, täällä papereissa sanotaan että te kuulutte kirkkoon."
Mä sanoin: "En lähde."
"Kyllä te lähdette."
"Onkos siellä safkaa?"
"On joo."
"Kyllähän mä sitten voin lähteä, jos siellä safkaa on." menin sinne ja ne antoi virsikirjan, ja mä aloin huutaa ku hinaaja "Totuuden henkeä". Siellä oli 700 tai 600 ukkoa ruokalassa ensimmäistä iltahartautta viettämässä; mä huusin niin perkeleesti
Totuuden henkeä ja söin pelargoniaa siitä ja heittelin karjalanpiirakoita, ja välittömästi pappi ryntää sinne ja vie keittiöön: "Juu, sun ei tarvi enää olla täällä iltahartaudessa, sä voit mennä ihan takasin tonne yksikköön."

No seuraavana aamuna syömään. Siellä oli hernesoppaa ja pannukakkua. Oli helvetinmoinen kulho; mä kahmasin heti sen kulhon enkä antanu kellekään muulle; sanoin että mulla on
hirvee nälkä, mä en oo syöny neljään päivään mitään. Vääpeli huusi siinä pöydän päässä: "Kyllähän sinun pitää antaa se risteilijä jakeluun!" "En varmaan anna, mulle luvattiin että mä saan safkaa jo eilen illalla, mutta en saanu mitään. Tää on mun ruoka. "Mä aloin syömään sitä silleen että olin ihan hernesopassa yltä päältä ja koko pöytä ja seuraava pöytä ja sitä seuraava pöytä siinä hernesopassa. Ja pannukakkua samaan tyyliin
että olin kokonaan pannukakussa ja hillossa.

Sen päivän aikana niillä ilmeisesti kypsyi päätös että tää pitää saada helvettiin täältä, että täähän on aivan mahoton hemmo. Sitten viidentenä aamuna ne sanoi että teidän paikka ei oo kyllä täällä, se on sairaala.

Ne vei mut Tilkkaan ja siellä tutki kuus päivää. Psykiatri ihmetteli maailman menoa ja sanoi mulle että sä oot vissiin sen verran järkevä jätkä, että sä et halua olla täällä armeijassa. Mä sanoin että se on kyllä ihan totta, että on mulla muutakin tekemistä, ei
istu tollanen leikkiminen mitä täällä on. Jotain perkeleen pölyä pestä lattialta. Se sanoi että hän on täällä vaan kokelaana, hänen pitää puhua pääpyskiatrille. "Mitäs laitetaan syyksi?" "Mä sanoin että en mä tiedä, kai sä tiedät paremmin. Sitten kun
mä pääsin sieltähelvettiin, niin siinä luki -- ei sitä kirjettä ois saanu avata, mutta kyllä mä sen avasin ja luin -- että täysin sopeutumaton armeijan kuriin ja järjestykseen eikä sovellu missään tapauksessa armeijan käyttöön, ja joku pykälä 395 astuu käytäntöön, että vapautetaan. Mutta mua ei vapautettu ku kahdeksi vuodeksi.

Sitten mä menin takaisin sinne yksikköön kun pääsin sairaalasta. Ne sanoi että sun täytyy nyt olla viikonloppu täällä, koska kaikki varastot on kiinni, että ei täältä voi lähteä kuin kotoaan. "Täällä on oltava sisällä niin kauan kun on varusteet luovuttanu."

Mä sanoin "aha" ja lähdin kävelee, kävelin portista ulos ja jätin sinne kamat ja varusteet. Ei oo tullu kyselyjä perään.

Äijä huusi sinne portille saakka että hän ammuttaa mut saatana jos mä lähden.
Mä sanoin
"Se on hyvä juttu. Se on sun hommas se:

Pääseehän siellä tykistössä liikuttelemaan niitä tykkejä. Työntämään niitä ympäri kassua ja sit metässä sitä ihanaa tuliasemarallia. Ja sit kranu laatikoita roudata ympäriinsä.

Kutsunnoissa ne kattovat sitä kutsunta lappua, johon mie olin kirjoittanut harrastukset-kohtaa kirjoittanut punttien nostelu.
Kutsunta ukko lukee paperista: harrastatte painonnostoa..
Sitten katsoo minua jonkin aikaa ja sanoo : Teistä tulee hyvä mies tykistöön. Ja tuliasemaan määräsi.

Originally posted by XTR
Mutta käsittääkseni tuyo lahti on vähän isompi paikka ja siellä on muutakin kun tuo urheilukoulu, joten kaikki ei ehkä syö samasta kiulusta?
Onhan siellä muutakin, mutta kyllä ne kaikki ainakin vielä pari vuotta sitten söi samaa ruokaa.
Tosin urheilijat sai keittiöstä mehua ja iltapalan komppaniassa. Pehmeetä leipää oli joka päivä kaikille.

Onko kukaan ollut Ilmavoimien teknillisessä koulussa Hallissa lentokoneapumekaanikkona? Taitaa olla aika kevyttä alokasajan jälkeen? :D Pääsee hyvin treenaileen? :kippis1:

Tietääkö muuten kukaan, kuinka monta tuonne otetaan vuosittain?

Mitä muuten spollet tekevät loppusodan aikana?

Hyrylään kesällä 2004 sotilaspoliisiks

Tutkassa on hauskaa:

- Todistakaa Itämeren yllä kansainvälisessä ilmatilassa tapahtuvaa NATO vs. Venäjä -piirileikkiä

- Ihmetelkää korkealla tutkapinnalla olevaa kohdetta, joka liikkuu 7 machin nopeudella ja tekee 90 asteen käännöksen 6 sekunnissa. Kuskilla ei ilmeisesti G-voimat tunnut perseessä. Pohtikaa oliko se kenties Aurora, Venäläisten rassi vaiko U.F.O.

- Aina kahvia, kannettava, mikroaaltouuni mukana ja metallikehikkosänky mukana jopa metsikössä

Unohtakaa toi tetsaustouhu, kun armeijassa voi olla oikeastikin ihan mukavaa :D

En tiedä kovuudesta/rankkuudesta, mutta Mikkelin Karkialammilla oli ainakin helwetin pahaa ruokaa 90-luvulla. Vieläkin puistattaa ne pöperöt.. :urjo:

Originally posted by Tsoni
Voikos tonne uttiin tai valmiusjoukkoihin hakee viel uudestaa joukko-osastosta?

[Mututietoa]

Voi

[/Mututietoa]

En jaksant lukea kaikkia, joten jos tää on jo sanottu, pyydän anteeks...

Jos haluat "rankan" paikan, kokeile Dragsvikiä (Tammisaari).
Mee sinne SPOL-koulutukseen (ainoa prikaati joka kouluttaa omansa vissiin?). Kun kaikki menee ruotsiksi, ja paskaa tulee niskaan niin että lotisee jos ei ruotsiksi vastaa, niin se on rankkaa suomenkieliselle se. Simputus ei ole vanhentunut käsite, ainakaan SPOL koulutuksessa. Mutta siistiä se on kun on koulutus ohi... 5 esimiestä, muita upseereita ei tarvitse totella, ellei siitä ole erillistä ohjetta. Ja sekös niitä vituttaa kun ilmoitat kylmän rauhallisesti; "anteeksi, herra kapteeni, mutta te ette ole esimieheni"... :thumbs:

Originally posted by maxmussel
5 esimiestä, muita upseereita ei tarvitse totella, ellei siitä ole erillistä ohjetta. Ja sekös niitä vituttaa kun ilmoitat kylmän rauhallisesti; "anteeksi, herra kapteeni, mutta te ette ole esimieheni"... :thumbs:

Toi on kyllä yks spollenhomman hyviä puolia, ei tartte portilla välittää mitään vaikka kuka avautuis, jos ei ole vartioston henkilökuntaa.Ja omat esimiehet (ainaki Kajaanissa) oli hyviä tyyppejä ja piti aina omiensa puolta.

Suhteellisen löysää oli Upinniemessä, alokaskauden jälkeen ampumaratamatruusiksi. Oma lukittu parakki ampumaradalla missä käytiin klo7-16 pelaamassa pleikkaria, juotiin kahvia ja nukuttiin lukkojen takana. Ei ainuttakaan leiriä, ei kertaakaan pakkisafkaa tai mitään epämiellyttävää. Jos joku tuli ampumaan niin luovutettiin taulut ym. varusteet ja vastaanotettiin ammuntojen loputtua takas. Komppanian päällikkö lähti aina kotiin viimeistään klo 15 jonka jälkeen kessua korkeampia ei näkynyt, iltaisin pysty ottamaan pussikaljaa, mistään virallisesta ei tietoakaan. Olipa siellä yhdellä "soturilla" muijakin muutaman yön kylässä eikä kukaan huomannut mitään. Jos oli viikonlopun kiinni niin riitti kun sano päivystäjälle että merkkaa mut paikalla olevaks koko viikonlopuks ja eiku himaan. Näin siis Tukikohtakomppaniassa. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom