Rankka / mielenkiintoinen palveluspaikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by gotto

Jos mies, joka on viiden vuoden ajan vetänyt koulutusohjelmaa Suomen armeijan kovimmassa taisteluosastossa, sanoo että joku palveluspaikka on erityisen vaativa, niin ainakin minä uskon.

Minä en usko mitään kun on intistä puhe, kun tietää kuinka vähän omissa armeijajutuissa on perää, miksi uskoa muidenkaan valheita?? :kippis1:

Tuossa Sodis vs. rajasissi asiassa olen kyllä Virran Olavin kanssa samaa mieltä, perustuen omiin kokemuksiini Sodankylästä, ja tottakai niihin kunnon inttilegendoihin :D

Sodiksen sisällä sen sijaan ainakin omana aikanani perussissit olivat perusjääkäreitä "kovempia". Tämä johtui tosin mielestäni lähinnä motivoituneemmasta kantahenkilökunnasta ja ennenkaikkea sissiradistijoukkueen kokoamisesta muista komppanjoista, jolloin sissikomppanjan pahimmat velliperseet ja lättäjalat vaihdettiin muista komppanjoista saataviin motivoituneisiin alokkaisiin.

Sen sijaan ihan turha sitten tulla kenenkään väittämään että Sodankylässä sissikokelaat olisivat olleet jääkärikoksuja missään parempia, prkl muuten menee pystypainiksi! :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietysti näin Ivalon RjK:n käyneenä täytyy sanoa sen olevan kovin erikoisjoukkojen (taistelusukeltajat ja laskuvarjojääkärit) jälkeen.

Muutenkin meininki oli mielestäni asiallista - koulutus oli kovaa, mutta turha pokkurointi oli vähissä.

ps. Niin ja ruoka oli Ivalossa hyvää. Valmistusmäärät pienempiä, joten laatu parempaa. Esim. meidän saapumiserästä Lääk. aukkiin Lahteen lähteny kaveri sai ruokamyrkytyksen niiden pöperöistä. :urjo:

Originally posted by gotto
Ja ne metsäaamutko sen palveluksen kovuuden määrää?
Tulee mieleen eräs kuljettajana palvellut tuttu, jolle metsäreissut olivat hauskimpia koko armeijassa. Lämmintä oli ja cd:t soi.

Jos mies, joka on viiden vuoden ajan vetänyt koulutusohjelmaa Suomen armeijan kovimmassa taisteluosastossa, sanoo että joku palveluspaikka on erityisen vaativa, niin ainakin minä uskon.

No kyllä minusta ainakin oli paljon kovempaa olla kahden viikon leirillä yli 30 asteen pakkasessa, kuin viettää aikaa oppitunneilla kassulla. Ja nythän verrattiin sissejä ja nurmiporia, ei kuskeja.

Ja kai se koulutusohjelman vetäjä nyt omaa osastoaan kehuu kovimmaksi. Niin tekisin minäkin :D

ps. oletko itse palvellut kenties Sodankylässä?

edit: lukasin uudestaan ton kouluttaja homman, käsitin eka väärin. no ihan sama, teejii :D

Kyllä on hyvä tämä palsta!! Saakeli! Asiallisia vastauksia satelee kyssäriin kuin kyssäriin nopeesti. GO GO!
Lisää vaan kehiin!

Pioneerit on raskaansarjan aselaji. Jos Haminassa entinen meininki niin kuninkaista ei ole epäselvyyttä, PionK/RUK kouluttaa miehiä. Sinne siis tähtäin.

Originally posted by XTR

ps. Niin ja ruoka oli Ivalossa hyvää. Valmistusmäärät pienempiä, joten laatu parempaa. Esim. meidän saapumiserästä Lääk. aukkiin Lahteen lähteny kaveri sai ruokamyrkytyksen niiden pöperöistä. :urjo:

Buahaha... :1: Lahdessa on parhaat safkat! Eihän nyt urheilijoille mitään kuraa syötetä..

Joo vekaralle vaan pioneeriks jos pääset rukkiin niin on kuulemma vitun siistii.Ite suoritan juuri palvelust vekaral olen joku vitun jääkäri pioneeri sekotus. Vitun löysää mut koita päästä pionk2seen niin saat kunnon tetsa pioneeri koulutusta.tj64

Ääääh, Kajjjaaniin vaan mustia vetämään Pesee Siivoo ja TisKaa -komppaniaan. Tiedossa olisi rattoisaa mettäkeikkaa joko raskasta sinkoa vetäen pitkin soita, apilaksen kanssa röhnöttelyä, tahi ohjuksien kanssa ryömimistä. Tulet kokemaan mahtavia elämyksiä kuten sen, miten tekaan voidaan tunkea puolen joukkueen retkikamat, lavetit + ohjukset, kaksi ryhmällistä miehiä ja vieläpä tämänkin jälkeen tekasta löytyy tilaa pieremiselle ilman, että koko vaunu repeää halki. Lystiä hommaa - suosittelen vaikkapa koko perheelle.

Eikusta, ei ainakaan meikäläiseltä silloin aikanaan kysytty muuta kuin halluuko poeka jääkensteriksi, vai tykkijampaksi. Veikkaanpa, että ei sinultakaan kysytä sen kummempia kysymyksiä. Tai toki voidaan kysyä ihan mitä tahansa, mutta eipä niitä toiveitasi taideta järin kuunnella. Niin ja väliäkö nyt sillä palveluspaikalla on, kun kuitenkin pääset kettuuntumaan ja hölkkäämään ihan omiksi ja koko sukusi tarpeeksi ihan varmasti, oli palveluspaikkasi ihan mikä tahansa. Tai no ei ehkä siellä, missä Hulkki oli.

Itse kyllä valitsisin jonkun teknisen haaran, josta voisi sitten olla hyötyä ihan siviilissäkin, enkä mitään paikkaa, joka olisi mahdollisimman rankka ja "kova". Voit sitten siviilissä juoksennella ahkio köytettynä persauksiin pitkin soita, jos vaan tosiian huvittaa. Pidemmän päälle se vaan on suhteellisen tylsää ja puuduttavaa hommaa. :wall: Lykkyä pyttyyn nyt kuitenkin, mihin ikinä joudutkin.

Originally posted by Nyrkki
Joo vekaralle vaan pioneeriks jos pääset rukkiin niin on kuulemma vitun siistii.Ite suoritan juuri palvelust vekaral olen joku vitun jääkäri pioneeri sekotus. Vitun löysää mut koita päästä pionk2seen niin saat kunnon tetsa pioneeri koulutusta.tj64

No kovaa koulutusta PionK:ssa ei ainakaan saa kukaan. Onhan se tietty aikansa ihan mielenkiintoista puuhastella niiden räjähteiden ja muiden kanssa, mutta alkuperäinen kysyjä kai haki enemmän kovaa fyysistä rääkkiä, kuin jotain Transitin ansoitusta tai siltapalkkien räjäyttelyä oheen liittyvine leppoisaan tahtiin suoritettuine metsäretkeilyineen.

Originally posted by pakkoroisto
Vaihtoehtoa hakeville,suomen LÖYSIN ellei maailman..KOTran Rankki/kirkonmaa!Suklaampaa saa hakea!!!!!!!!!

toi on totta.. itse suoritin alokaskauden kirkonmaalla. sit sen jälkeen siirryin kyminlinnaan. jos haluu päästä helpolla, niin kannattaa mennä kotkaan.:D

Suosittelen kanssa jotain Ilmavoimien pieniä koulutuspaikkoja joissa annetaan erikoisalojen koulutusta, kuten Kauhava tai Tikkakoski. Aika letkeää menoa.

Originally posted by stranger
Buahaha... :1: Lahdessa on parhaat safkat! Eihän nyt urheilijoille mitään kuraa syötetä..

Niinhän sä luulet ja kaikki on suhteellista... joo oli :wanha:

Mutta käsittääkseni tuyo lahti on vähän isompi paikka ja siellä on muutakin kun tuo urheilukoulu, joten kaikki ei ehkä syö samasta kiulusta?

Originally posted by o_virta
Missä olet itse palveluksesi suorittanut?

-Ivalossa kovan koulutuksen ohella opastetaan vittuilemaan Sodankyläläisille, mikä tätä sinun tuttuasi varmaan kaiveleekin. R-jääkäreitä kehotettiin epävirallisesti olemaan huomioimatta Sodankylän kapiaisia.

Hahaha, vieläkin naurattaa se joku säälittävä lennoston koksu joka yritti saada meitä tervehtimään sitä kun tuli vierailemaan ivalossa :lol2: :lol2:

-Jääkäri takaisin! Mikä unohtui?
-Hmmm... Heititpä pahan.. Mikähän tuo ois ollu? Noh, mie meen tuonne sotkuun sitä miettimään, moi!

Joo, eli jos hajota haluaa niin ivaloon vaan, itse en ainakaan viihtynyt sekunttiakaan tuolla maailman persereiässä.

Originally posted by pakkoroisto
Vaihtoehtoa hakeville,suomen LÖYSIN ellei maailman..KOTran Rankki/kirkonmaa!Suklaampaa saa hakea!!!!!!!!!

Onko tämä paikka se merivalvonta-asema tai joku vastaava?
Olen jossain törmänny siitä kertoviin nettisivuihin ja aika poikkeavalta palveluspaikalta vaikuttaa. Siis jos on sama paikka..

Originally posted by hyppyrotta
Tai toki voidaan kysyä ihan mitä tahansa, mutta eipä niitä toiveitasi taideta järin kuunnella. Niin ja väliäkö nyt sillä palveluspaikalla on, kun kuitenkin pääset kettuuntumaan ja hölkkäämään ihan omiksi ja koko sukusi tarpeeksi ihan varmasti, oli palveluspaikkasi ihan mikä tahansa. Tai no ei ehkä siellä, missä Hulkki oli.
Kannattaa muistaa että mä olin B-mies, ja ainakin meillä Isosaaressa P-kauden tokalla viikolla kaikille bemareille tarjottiin mahdollisuutta varuskuntakohtaiseen kevennettyyn palvelukseen eli käytännössä 180 vuorokauden toimistohommia, kirjuri/esikuntalähetti.

A-miesten toiveet ei taida pahemmin koulutushaaraa valittaessa painaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom