Raksahommien ohella treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Raksalla kans duunissa ollaan. Hyvin jaksaa romuja nostella kun muistaa sen syömisen ja hyvät yöunet(joka päivä). Itsellä ei ainakaan mitään ongelmia ole saliharrastuksen kanssa ollut. Toki saas nähdä jos alkaa vanhempana sitten jotain selkä/polvivaivoja ilmeneen työn takia niin sitten se on taas oma lukunsa.. Tällä hetkellä treenit kulkee kuitenkin todella hyvin.

MM tason kovat maastanostajat metsureita

Elikkäs raksa-alalla opiskelen ja salilla käyn nyt 4-5 kertaa viikkoon.
Rupesin miettimään, että miten käy treenauksen, kun parinvuoden päästä ollaan sitte rakennushommissa 5pv viikossa 8h:pano:. Ei varmaan sitten enää työpäivän jälkeen tee mieli puntille lähteä? Kokemuksia?
Jos kuitenkin tulee käytyä, niin sitte pitää varmaan syödä ihan kunnolla ja oikein?
Lisänä vielä, että talvisin tulee viikonloput oltua rinteessä.

Raksamiehet kertokaas!

Raksalla tehty peruskunto on vitun hyvää pohjaa kunnon treenaamiselle, hyvä pohjakunto mahdollistaa raskaan harjoittelun ja alaselässä löytyy voimaa maveen kyykkyyn ym.

Moni MM- tason huippu maastanostaja on sanonut että metsurin ammatti on tehnyt niistä vahvan nostoille.

Ja kannattaa ajatella asiaa niinkinpäin, että salitreeni auttaa myös työntekoa. Jos vähänkään rasittavampaa hommaa joutuu tekemään, niin kyllä siinä on äkkiä niskat,selkä yms jumissa ja paskana jos ei treenaa/venyttely/huolehdi lihaskunnosta/lihashuollosta. Aluksi jos tuntuu liika raskaalta niin sijoittaa treenit esim Ti,To,La,Su Ja ne lihasryhmät mitä eniten töissä käyttää treenaa viikonloppuna..

Edit: Itse siis teen laatoitus ja valuhommia. Ja kyllä ainakin tuolla sektorilla niska, olkapäät ja selkä on aikalailla kovilla ja monella vanhemmalla on puukkoa näytetty

Ite oon metsuri. Mettähommia 8h, päikkärit ja salille. Rahaa menee lisäravinteisiin ja ruokaan ihan kohtuuttomasti, kun kulutus on niin julmettu. Alussa oli vähän kankeeta, mutta nyt painan 3-jakosta hcbbcbbwarriorifbbpro ohjelmaa ja hyvin kasvaa!

todi, ja kokemuksella että metsähommat pesee mennen tullen raksahommat raskuudessa, niin ja meiän salilla kaikki kovimmat jätkät on raksamiehiä, heiluttelee minun painosia käsipainoja :puntti:

Omia kokemuksia treenistä ja rakennustöistä (takana pitkälti toistakymmentä vuotta);
Kesällä ja kiire aikoina aika harvoin riittää salille, tällaisina kausina teen illalla himassa punnerruksia,leuanvetoja ja pistoolikyykkyjä.
Kokonaan treenaamista en voisi lopettaa,alkaa paikkojakin särkeä valtavasti.

Ite oon tehny aina 1 jakosella, ja itse en jaksaisi töiden ohella monijakosia loppuunasti edes ruuvata, ainakaan seuraavasta työpäivästä ei tulisi mitään.
Tähän tosin vaikuttaa jo hieman ikäkin,ettei palaudu samanlailla kuin ennen.
Aika pitkälti pysytelly myös perusliikkeissä, ajatuksella suurin osa apuliikkeistä tehty jo töissä.

Ja käsi- ja varsinkin kyynervarsien treenaamista jokaisen täytyy ite kuulostella, monesti ranteet ja sormet kovilla jo työstä.
Itse en juurikaan muuta tee kuin satunnaista Coc puristelua ja vedoissa en käytä remmejä.

Ja jos on ollut raskas päivä ja sali illalla, niin sitten tekee vaan kevyemmän treenin eikä pahota mieltään siitä.
Eli siis kaiken kaikkiaan kroppaa kannattaa kuunnella ja ohjelmassa kannattaa olla "varaa" tarvittaessa jos vaikka tuhat kiloa laasteja kantanut päivällä kolmanteen kerrokseen,
niin välttämättä illalla ei kannata odottaa kyykyn maksimitulosta.

Jaksaa jaksaa. Kunnon yöunet ja kuhan syö kunnolla ni jaksaa mennä viel sen jälkeen salille. Viel parempi jos on paska päivä raksal ni antaa enemmän powerii reenaa :rock: Ite käyn joku 3-4 kertaa vk:s salil. Mut jos on autokoulu 8h raksapäivän jälkee ni sillon voi olla jo vähä tiukaa et jaksaako lähtee enään, ku pitäs ehtii syömään viel kunnol ennen sinne menoo :D

Mut jos on autokoulu 8h raksapäivän jälkee ni sillon voi olla jo vähä tiukaa et jaksaako lähtee enään, ku pitäs ehtii syömään viel kunnol ennen sinne menoo :D

Äläs ny selitä ;) Mä meen kasiks kouluun kävellen 35min, siitä kotiin ku koulu loppuu puoli 3, kotona ruoka naamaan ja neljäks autokouluun (eli käyn kotona hakemas salikamat, käyn vessas ja syön, tuleepa aerobista :P), siitä autokouluun 2 tunniks ja siitä salille, salilta kotiin suihkuun, katton jotkut simpsonit/selaan nettiä ja nukkumaan. Aamulla ylös ja taas kouluun ennen kasia. (onneks autokoulupäiviä ei oo ku 1 viikos :D)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oma päiväohjelma parina päivänä viikossa viime aikoina: Kouluun herätys 6:30, koulusta suoraan autokouluun, kotiin hakemaan kamoja ja pikanen syönti klo. 19:30, siitä salille klo. 19:50, salin jälkeen pelaamaan sählyä ja 22:30 kotiin jonka jälkeen nukkumaan noin puol 12:D

Äläs ny selitä ;) Mä meen kasiks kouluun kävellen 35min, siitä kotiin ku koulu loppuu puoli 3, kotona ruoka naamaan ja neljäks autokouluun (eli käyn kotona hakemas salikamat, käyn vessas ja syön, tuleepa aerobista :P), siitä autokouluun 2 tunniks ja siitä salille, salilta kotiin suihkuun, katton jotkut simpsonit/selaan nettiä ja nukkumaan. Aamulla ylös ja taas kouluun ennen kasia. (onneks autokoulupäiviä ei oo ku 1 viikos :D)

Okei.. :D Kai täytyy myöntää et oon alkanu tulee vähä laiskaks ku oon muuttanu Saloon. Nykyään sit tullu tälläseks ''kaupunkilaiseks'' joka on riippuvainen busseist, mopost ja muist kulkuvälineist, mihinkää ei jaksa oikee enää kävellä jos matka on yli 5km :D

Ittelle tulee noina päivinä kävelyä varmaan se 13-15km+ mitä koulussa tulee työsalissa käveltyä päivän aikana ja salitreeni. Ruokaa menee ja uni maittaa :D Mut kyllä tällä viikolla tottapuhuen on vituttanu lähtee aamusti kävelee 20 asteen pakkaseen.

Ittelle tulee noina päivinä kävelyä varmaan se 13-15km+ mitä koulussa tulee työsalissa käveltyä päivän aikana ja salitreeni. Ruokaa menee ja uni maittaa :D Mut kyllä tällä viikolla tottapuhuen on vituttanu lähtee aamusti kävelee 20 asteen pakkaseen.
Hyvää tekee.;)

Hyvää tekee.;)

Tekeehän se :D Mut ainoo huono puoli on et oon hidas kävelemään. Kävelen mielestäni nopeasti (ja suurin osa kavereista kehuu et mitä vittua sä juokset ku kävelen "normivauhtia", koulumatkatki menee normaalia reippaammalla vauhdilla) ja jokanen kävelee ohitte helvetin nopeesti :D Menee hölkäks jo jos pitää nopeemmin kävellä.

Itse seisoskelen / kävelen n.3h työpäivästä ja n.4h poljen pyörällä sellaisen 6km ja kipuan yli 50 3-4 kerroksista kerrostalorappua ylös alas. Treeniä tulee vedettyä 4-5krt viikossa ja treenit kestää sen 1,5h. Välillä tuntuu että koneet käy niin paljon vielä nukkumaan mennessäkin että nukuttua ei saa. Väitän että itse pystyisin nostelemaan raskaita taakkoja koko päivän paremmin (esim. raksahommat), kuin vetämään tätä hullua aerobista settiä 5krt viikossa. Painoakin on se n.95kg että mikään höyhen ei niitä rappuja leijaile ylös alas. ;)

Minkä pituisia safkataukoja noilla raksoilla yleensä (suunnilleen) on ja millasia safkoja ootte mukana kuljetellu? Itellä alkaa tod. näk. tammikuun loppupuolella raksahommat. Kiinnostaisi ihan tulevaisuutta ajatellen, että jaksais niitä hommia sitten kanssa tehdä.

Eikös se aika tarkalleen oo joku 30min-1h ruokatauko lähes joka puolella? Joissain on kyl vaa 15min tauko mut eihän sellases mikää iso kaveri ehdi ku vast alotteleen sitä syömist :D

Suositut

Back
Ylös Bottom