Rakentajan ja remontoijan työkalupakki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ootko aatellu nauharuuvinväännintä ostaa? Sulla kun on koneet pääasiassa vielä ostamatta, osta sellainen akkukone mihin saat nauhavääntimen pään....

Ei huono vaihtoehto tämäkään. Mulla on Milwaukeen C14 PD akkukone. Lieneekö tuohon saatavissakaan tuollaista päätä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei huono vaihtoehto tämäkään. Mulla on Milwaukeen C14 PD akkukone. Lieneekö tuohon saatavissakaan tuollaista päätä?

Jaa'a... Muistaakseni oon nähny verkkovirtaisen vääntimen Milwaukeella, mutta en kyllä tuollaisesta päästä tiedä. Spitin vääntimiä olen kuullut kehuttavan, jos ei Milwaukeeseen löydy.

Jaa'a... Muistaakseni oon nähny verkkovirtaisen vääntimen Milwaukeella, mutta en kyllä tuollaisesta päästä tiedä. Spitin vääntimiä olen kuullut kehuttavan, jos ei Milwaukeeseen löydy.

Pitää palata tähän vielä. Ei ole nyt ihan akuutti hätä tuota hankkia. Jossain vaiheessa lienee pakollinen, sitä levytystä on kuitenkin edessä aikasta paljon.

Mä en kyllä tykkää tommosesta nauhakoneesta. Hetken kun vääntää kunnon koneella, vaikka pienellä (ilman iskua) Makitalla 18V niin ei muuta tartte. Yhden okt:n nyt levyttää kuitenkin parissa päivässä.
Sen jälkeen nauhakone jää turhaksi mutta akkukoneelle on käyttöä vielä pitkään.

Mä en kyllä tykkää tommosesta nauhakoneesta. Hetken kun vääntää kunnon koneella, vaikka pienellä (ilman iskua) Makitalla 18V niin ei muuta tartte. Yhden okt:n nyt levyttää kuitenkin parissa päivässä.
Sen jälkeen nauhakone jää turhaksi mutta akkukoneelle on käyttöä vielä pitkään.

Totta tämäkin. Joskus vaan tökin ruuveja kiinni tuollasella nauhakoneella ja se oli ainakin oiva peli.

No ehtiipähän tätäkin pohtia vielä.

Totta tämäkin. Joskus vaan tökin ruuveja kiinni tuollasella nauhakoneella ja se oli ainakin oiva peli.

No ehtiipähän tätäkin pohtia vielä.

Probleema vaan on siinä että 300 eurolla saa huonohkon nauhakoneen mutta parhaan normiakkukoneen ;)
Hyvähän se on joo, en tahdo moittia, mutta kun sitä pitää käyttää "ammattimaisesti" jotta käytön oppii ja parissa päivässä levyttää sen talon tavallisella kun samassa ajassa vasta oppii nauhakoneen käytön täysin ;)

Ja tosiaan, se jää turhaksi kun levytyshommat on tehty.

Osta makitan mallistosta. Hiukan kalliimpi kun sencon duofasti mut todella paljon helpompi käyttää ekoja ja tokiakin kertoja. Mulla on senco, makitan akkukone ja makitan verkkokone. Akkukoneella ei oikeastaan tee mitään urakoinnissa kun patteri tyhjä reilunlevyn jälkeen. 12volttinen malli. Senco hiukan vaikeampi käyttää kun makitat mut edullisempi hankkia. Makitan verkkokone kaikkein paras kaiken kaikkiaan kunhan toimiva yksilö. Syvyys säätö laaja, saa vedettyä 55mm lattia ruuvitkin.

Sencolla olen itse ruuvannut ja olisin saanut ilmaiseksi lainaksikin. Tyydyin mieluummin omaan Makitaan, tavalliseen akkukoneeseen siis.

Zone-sarja -42%
Nauhakoneessa on se etu myös että kun sen kerran säätää oikeaan syvyyteen niin ruuvi on aina oikeassa syvyydessä Levyssä. Porakoneella menee helposti syvälle ja heikompi laatuset ruuvit katkeaa kun kiristää lisää.

Nauhakoneessa on se etu myös että kun sen kerran säätää oikeaan syvyyteen niin ruuvi on aina oikeassa syvyydessä Levyssä. Porakoneella menee helposti syvälle ja heikompi laatuset ruuvit katkeaa kun kiristää lisää.

Totta. Ammattimiehelle tuo onkin ainoa oikea valinta. Yhtä taloa rakentavalle hieman kyseenalainen, jos budjetista on kiinni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kyllä ja tuohan helpottaa jälkitöitäkin.
-----
Etenkin katon levyttämistä tuo helpottaa jos sellaista on tiedossa. Ja ainahan sen koneen voi myydä eteenpäin. Ihan kohtuullisilla hinnoilla on nuo eteenpäin menneet.

Taikka sitten tekee peliliikkeen ja laittaa levyt aluksi muutamalla ruuvilla kiinni, ja kun on kaikki levyt paikoillaan niin käy vuokraamosta hakemassa nauhakoneen päiväksi. Ei vaadi isoja investointeja ja saa kuitenkin hommat tehtyä nopeasti ja näppärästi

Taikka sitten tekee peliliikkeen ja laittaa levyt aluksi muutamalla ruuvilla kiinni, ja kun on kaikki levyt paikoillaan niin käy vuokraamosta hakemassa nauhakoneen päiväksi. Ei vaadi isoja investointeja ja saa kuitenkin hommat tehtyä nopeasti ja näppärästi

Me nosteltiin levyt kaverin kanssa paikoilleen ja jotain max 10 ruuvia jokaiseen. Yksinäni sitten iltojen ratoksi ruuvailin levyt pysyvästi kiinni.

Jokatapauksessa joutunee ostamaan toisen koneen, vaikka halvemmankin. Siis akkukoneen. Meitä kuitenkin kaksi ukkoa tekee hommia koko ajan. Jos ja kun joku urakoitisijakin on mukana, on siellä tietty omat vehkeet, mutta ei tuon varaan viitti laskea.

Levytyshommissa lienee ihan ruuvaimeksi tarkoitettu kone parempi kuin tuo perinteinen akkukona? Itselle kun sopisi hyvin hankkia tuollainen ruuvain, mielellään rytkyttävä, sen rytkytyksen kun kaiketi saa päältä pois levyhommia ajatellen? Tai sitten vaan toinen akkukone.

Ostin muuten Makitan GA5030 rälläkän, sai jostain synttäritarjouksesta 49 eurolla. Tuntui aika jämäkältä noihin 29 ja 39 euron halpismerkkien koneisiin verrattuna.

Rytkyttävää kun on kerran koitellut niin sitä ei enää tahdo jos on kokemusta pelkästään vääntävästä. Kannattaa oikeasti koitella ennen ostamista jottei tule hukkaostos. Toki kakkoskoneena menee iskeväkin.
Se on painava ja tuntuma on aivan perseestä. Arkikäytössä lienee ok mutta levytyshommissa vihoviimeinen (mun mielestä).

Turha laite munkin mielestä. Hidas, pitää pahaa meteliä ja puhtikin loppuu aivan liian nopeasti. Ei mitään etua verrattuna tavalliseen akkukoneeseen.

Taitaa olla järkevintä hakea duunista Makita lainaan siksi ajaksi kun levytellään. Sitten ois kaksi hyvää konetta käytössä.

Käsityökaluissa usein pienempi on parempi.

Rälläköistä niin mulla on semmoinen normi 125-millinen, mutta en keksi sille kotioloissa mitään käyttöä verrattuna sellaiseen pieneen. Ei oo tullut käytettyä.

Rytkyttävää kun on kerran koitellut niin sitä ei enää tahdo jos on kokemusta pelkästään vääntävästä. Kannattaa oikeasti koitella ennen ostamista jottei tule hukkaostos. Toki kakkoskoneena menee iskeväkin.
Se on painava ja tuntuma on aivan perseestä. Arkikäytössä lienee ok mutta levytyshommissa vihoviimeinen (mun mielestä).

kaikille vehkeille on paikkasa, iskevä kone esim. on aivan ehdoton patioiden teossa samoten kun jos joutuu isompia/pitempiä ruuveja väänteleen... levytykseen toki vääntävä...

Back
Ylös Bottom