Rakentajan ja remontoijan työkalupakki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jonkin sortin hiomakone ja ohut metallilasta. Onko rullallinen rautalankaa työkalu? Yllättävän kätevä materiaali. Hohtimet.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Liivit tai työkaluvyö.
Työkaluvyön kanssa ei jää rusketusraitoja jos katolla ilman paitaa kesällä tekee hommia:)

snickersin liivit, työkaluvyön kanssa ei saa kuin lantion verille pitemmän päälle ja muutenkin mukavampi kun housut pysyy jalassa ilman että vetää vyötä viimeseen pykälään...

Tuossapa ne tärkeimmät. Kaikki kannattaa ostaa kalleinta mitä löytyy. Rullamitta pitää todellakin olla semmoinen jäykkä, leveä ja kallis, perus-halpa-paskat voi heittää lepikkoon.
Katkoteräveitsistä sitten se kaikkein suurin ja paksuin, 20 euroa tuosta ei ole liikaa eikä 15 euroa varateristä liikaa. Ne 5e veitsi + teräsetti voi heittää järveen.

Koneista esim. Dewaltin kokoontaitettava pöytä (169e) + sirkkeli n. 700 euroa (jiiri ja muut toiminnot) on ehdoton. Makitaa sitten 18V settinä, aloitussarja maksaa PALJON mutta tossa tulee pari akkua ja laturi, koneet ovat suhteellisen edullisia sitten ilman akkua tuohon sarjaan. Kuten jo toisaalla sanoin niin kääntöpöytäsirkkeli on hankala, on erittäin suuri kynnys alkaa kääntelemään sitä pöytää, mieluummin voimavirtasirkkeli, vaikkapa Scheppach ja sitten tuo jiirisirkkeli erikseen.

Itsellä tämä sirkkeli, menee 30cm lauta/vanerisoiro tai parkettisuikalekin heittämällä katki:
http://www.dewalt.fi/powertools/productdetails/catno/DW712/

Tuosta jalusta:
http://www.dewalt.fi/attachments/productdetails/catno/DE7023/

Makitan 18V setti:
http://www.makita.fi/fi/Tuotteet/?intProductCategoryID=92

Scheppach:
http://www.fagimex.fi/sch_sahat.html

Tämmöstä tektiä kun lukee niin todennäköisesti jokainen tuon kaiken uskova ei ikinä tule taloaan remppaamaan :D Lukiessani lauseet, "Kaikki kannattaa ostaa kalleinta mitä löytyy. Rullamitta pitää todellakin olla semmoinen jäykkä, leveä ja kallis.." saa käsityksen että kirjoittaja on todellakin ihan normi kotiremontoija jolla sattuu olemaan massia ostaa tajiman 80euron rullamitta, mutta todellisuudessa ei välttämättä ostaisi mitään sinnepäinkään jos merkit ja hintalaput revittäisiin pois. Lähes jokainen työkalu toimii perustarpeissa samalla tavalla mikäli sitä on käytetty oikein (pois lukien tietenkin ne aivan halvimmatsekundakamat). Vatupassi on niitä harvoja asioita joista itse valitsisin kalleimman. Niin kauan kuin rullamittaa käytetään sisätiloissa ja käyttäjä on lukenut juuri keksimäni käyttöohjeet niin ei varmasti tartte uutta mittaa ostaa yhden talon rakennustöiden aikana. Mitä tulee makitan 18V settiin niin ei todellakaan ole mikään kotisetti. Lähinnä lähtisin tommosta ostamaan esimerkiksi kun pitää duunissa 8h pyöritellä isoja ruuveja vaikka anturamuotteihin jossakin teollisuuskohteessa. Aivan turhaa rahansyytämistä kun halvemmallakin pärjää ja mikä tärkeintä niin fiksummin. Tolla hintaa ostat pikku makitan tai dewaltin ja siihen kylkeen ihan normi porakoneen.

Lisäyksenä vielä mitä kannattaa ostaa niin lähes kaikki lasertyökalut on jossain vaiheessa tarpeellisia ja nekin kannattaa todellakin ostaa ihan van tarpeen mukaan eikä mallilla ostin kalleimman hiltin tasolaserin ja kylkeen putkilaserin eikä rahaakaan mennyt kuin 5000euroa.

Tämmöstä tektiä kun lukee niin todennäköisesti jokainen tuon kaiken uskova ei ikinä tule taloaan remppaamaan :D Lukiessani lauseet, "Kaikki kannattaa ostaa kalleinta mitä löytyy. Rullamitta pitää todellakin olla semmoinen jäykkä, leveä ja kallis.."
Joo, siis tarkoitin mittaa, vatupassia ja katkoteräveistä, sen jälkeen editoin tuohon listalle noita koneita, joita ei ole syytä ostaa kalleinta, mutta ei todellakaan myöskään 99 euron Makita-settiä :P. 250 euron akkukoneen (Rautiassa 18V Makita) hankinta on kannattavaa jo jos aikoo levyttää yhden omakotitalon, silloin sille saa jo rahalle vastinetta. Eihän se ole kuin muutaman tunnin palkka ammattimiehelle.

En muuten edes tiennyt että on olemassa 80e rullamittoja. Itse ostin IKH:lta kalleimman ja maksoi jotain 25 euroa. Tais olla just Tajima. Ne 4.90 euron Stanleyt on kauheaa kuraa.

Koneista esim. Dewaltin kokoontaitettava pöytä (169e) + sirkkeli n. 700 euroa (jiiri ja muut toiminnot) on ehdoton.

Tuoss tekee ison säästön, kun tyytyy siihen halvimpaan karvalakkikaappariin Dewaltilta, joka maksaa alle 300 euroa tarjouksesta ja on edelleen pirun hyvä kaappari! Mulla on nyt ollut kahdeksan vuotta se halpa kaappari ja on ehdottomasti mun paras työkalu (ja työkaluja on). Mutta tuo pöytä nostaa kyllä elämänlaatua oleellisella tavalla eli se kannattaa ehdottomasti ostaa.

Akkukäyttöiset vehkeet on pirun käteviä, mutta kyllä mä suosin verkkovirralla toimivia akkuporaa lukuunottamatta.
Aamen tälle.

Joo, siis tarkoitin mittaa, vatupassia ja katkoteräveistä, sen jälkeen editoin tuohon listalle noita koneita, joita ei ole syytä ostaa kalleinta, mutta ei todellakaan myöskään 99 euron Makita-settiä :P. 250 euron akkukoneen (Rautiassa 18V Makita) hankinta on kannattavaa jo jos aikoo levyttää yhden omakotitalon, silloin sille saa jo rahalle vastinetta. Eihän se ole kuin muutaman tunnin palkka ammattimiehelle.

En muuten edes tiennyt että on olemassa 80e rullamittoja. Itse ostin IKH:lta kalleimman ja maksoi jotain 25 euroa. Tais olla just Tajima. Ne 4.90 euron Stanleyt on kauheaa kuraa.

Niin, onhan nuita rullamittoja mm. stanleyltä löytyy siihen 50e pintaan jne... seitsemän metrin tajimalla tarkoitin itse ainakin http://www.toolpoint.fi/index.php?mod=tuotteet&sort=name&offset=1720&perpage=10&setMemo=show_product1324:1 tuota mittaa, joka on havaittu hyväksi mitaksi... viimeset kolme-neljä vuotta raksalla ollut käytössä tuo ja hinta-laatusuhteeltaan aivan pettämätön vehje...

Zone-sarja -42%
Itselläni on Bahcon 5 m mittanauha ja taisi maksaa reilun parikymppiä. Keskiseltä toki :D Erona halpoihin mittoihin olen huomannut tuossa kaksi tärkeää ominaisuutta. Jos ja kun astut mittanauhan päälle, niin mitta ei ole tästä moksiskaan. Toinen tärkeä ominaisuus on se, että mittanauha on riittävän "jäykkä", jotta voit esim. katon rajassakin mitata yksin 2-3 metrin mittoja ilman mittanauhan "lörpsähtämistä". Tuo vitutti hieman paskalla mitalla, kun yritin mitata otsalautojen pituutta. Lopulta meni hermot ja naulasin paskan mitan otsalautaan ja ostin sen jälkeen tuon Bahcon mitan. Kotona mulla on sellainen Bauhaussin 150-osainen työkalusalkku 10 vuoden takuulla satunnaisiin tarpeisiin. Tuon sarja 5 m rullamitta putosi tiskipöydältä lattialle ja hajosi. Todellista laatua :D

Yks juttu kannattaa muistaa näissä rakennustyökalujutuissa ja sama koskee autonromppausvälineitä.

Sillä 100€:n jutulla ei tee mitään jos ei sitä löydä silloin kun sitä tarvii.

On mulla varmaan 10 vasaraa pitkin kämppää ja verstasta. Ei tarvitse lähteä sitä ainokaista ettimään jostain.

Liivit tai työkaluvyö.
Työkaluvyön kanssa ei jää rusketusraitoja jos katolla ilman paitaa kesällä tekee hommia:)

Talopaketin mukana tuli yhdet Wurthin tyokaluliivit, kävin myöhemmin vielä tinkaamassa talokauppiaalta toiset. Ne on ollu hyvät ja olen niitä melkein koko ajan käyttänytkin.
Toinen hyvä varuste jotka tulee mieleen on polvitoppaukset, itellä ainakin helpotti konttaaminen ja lattialla työskentely, kun sai reilusti mennä polvilleen. (mulla on tosin takana polvileikkaus, joten senkin puolesta diggaan noista) Tarkoitan sellasia solumuovisia, jotka voi heittää työhousujen sisään polvien kohdalle.

Lenkki -ja hylsysatsi, jos niitä ei jo mainittu. Joka paikassa aina tarvii jotain lenkkiä. Ostan itelleni joskus vielä semmosen lenkkisatsin, missä on räikkä siinä lenkissä. Sillä on varmaan joku hieno nimikin olemassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi rakentajan tarpeellinen työkalu on kittipistooli silikonien ja massojen levittämiseen. Uskallan suositella tätä Bilteman mallia, joka maksaa vain 10€. Tuolla tulee helposti paksukin lasitusmassa tuubista. Mulla oli ensi joku "mekkituote", mutta siitä jäi kahva käteen kun yritin lasittaa. Biltemasta kannattaa hakea myös ruuvauskärjet. Sirkkelinterätkin on hintaan nähden hyviä. Maalinkaapimen terät on myös hyviä, vaikka niitä uudisrakentaja harvemmin tarvitseen. Nuo ainakin on hyväksi todettuja tuotteita käytössä. Hyvään jatkojohtokelaan kannattaa myös panostaa. 25 m kela 2,5 neliön kaapelilla on hyvä hankinta, varsinkin jos on valovirtakompura. Tuollaisella on monesti käyttöä. Biltemasta ei kyllä missään nimessä kannata hakea noita keloja. Ne on suoraan sanoen paskoja.

Yksi rakentajan tarpeellinen työkalu on kittipistooli silikonien ja massojen levittämiseen. Uskallan suositella tätä Bilteman mallia, joka maksaa vain 10€. Tuolla tulee helposti paksukin lasitusmassa tuubista. Mulla oli ensi joku "mekkituote", mutta siitä jäi kahva käteen kun yritin lasittaa. Biltemasta kannattaa hakea myös ruuvauskärjet. Sirkkelinterätkin on hintaan nähden hyviä. Maalinkaapimen terät on myös hyviä, vaikka niitä uudisrakentaja harvemmin tarvitseen. Nuo ainakin on hyväksi todettuja tuotteita käytössä. Hyvään jatkojohtokelaan kannattaa myös panostaa. 25 m kela 2,5 neliön kaapelilla on hyvä hankinta, varsinkin jos on valovirtakompura. Tuollaisella on monesti käyttöä. Biltemasta ei kyllä missään nimessä kannata hakea noita keloja. Ne on suoraan sanoen paskoja.

Tuosta kelasta voisi mainita sellaisen oleellisen talvirakennukseen liittyvän jutun että kun siinä kelan päässä on kuitenkin reilusti ylikuormaa normaalisti (puhallin, 500w halogeeni, kompura jne..) niin oikeasti kannattaa purkaa se roikka siittä kelalta ettei se sula, on nimittäin kohtuu vittumaista kun se ainut kela sitten sulaa ja vetää oikoseen jonka jälkeen alat pimeässä/kylmässä ettimään sulakeboxia ja uusia roikkia...

Suorakulma, tuliko se jo. Vähän kalliimpi, leveämpi ja tukeva. Ne halvat vempulat sit sinne Hupen mainitsemaan lepikkoon.

Mulla on kaksi halpaa, toinen 3 euron ja toinen kympin maksava. Molemmat lonksuvat kuin maitohammas suussa.

Kompura ja viimeistelynaulain lienee kanssa järkihankinta. Kompuraa tarvii monessa paikkaa muutenkin. Tässäkään ei varmaan kannata vetää överiksi.

Muuta?

Minkä kokoinen kompura olis hyvä? Olis kiva että sitä vois sitten käyttää myös autohommissa.

Mulla on kaksi halpaa, toinen 3 euron ja toinen kympin maksava. Molemmat lonksuvat kuin maitohammas suussa.

Tällänen on hyvä,yhdestä kappaleesta tehty.Ei rupee heilumaan.
3281_3.jpg

Latest posts

Back
Ylös Bottom