Rakennusala ja puntti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 113872
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 113872

Joo elikkäs, minä olen aloittanut työharjoittelun rakennustyömaalla jossa joutuu kävelemään paljon portaita&rappusia pitkin sekä samalla kantamaan raskaita kantamuksia. Työpäivät ovat yleensä 7-15.30 . Sitten kun siihen lisää 3 kertaa viikossa treenaamista ja 2 kertana olis ohjelmassa kyykkyjä niin jalat eivät millään palaudu. Kyykkytulos on laskenut jonkin verran. muut nostot kyllä nousee. Kaikista pahimman palautumiseen tekee että olen samalla kiristelemässä rasvaprosenttiani ja syön vähemmän kuin kulutan. Onko mitään vinkkejä millä voisin edes ylläpitää vanhoja tuloksia?

Joo elikkäs, minä olen aloittanut työharjoittelun rakennustyömaalla jossa joutuu kävelemään paljon portaita&rappusia pitkin sekä samalla kantamaan raskaita kantamuksia. Työpäivät ovat yleensä 7-15.30 . Sitten kun siihen lisää 3 kertaa viikossa treenaamista ja 2 kertana olis ohjelmassa kyykkyjä niin jalat eivät millään palaudu. Kyykkytulos on laskenut jonkin verran. muut nostot kyllä nousee. Kaikista pahimman palautumiseen tekee että olen samalla kiristelemässä rasvaprosenttiani ja syön vähemmän kuin kulutan. Onko mitään vinkkejä millä voisin edes ylläpitää vanhoja tuloksia?

Moro!

Oon itte kans rakennusalalla hommis ja kyllä mä katton että mitä lihaksia mä reenaan ja koska, työpäivästä riippuen.
Ensinnäkin mun mielestä kerran vk:n riittää tuo kyykkääminen. Varsinkin jos töis pitää rampata portaita erestakaasi.
Kyykkää ensimmäisellä viikolla ja tee mavea toisella. Kyllä ne tulokset rupiaa sitte nousemaan. :puntti:

Moro!

Oon itte kans rakennusalalla hommis ja kyllä mä katton että mitä lihaksia mä reenaan ja koska, työpäivästä riippuen.
Ensinnäkin mun mielestä kerran vk:n riittää tuo kyykkääminen. Varsinkin jos töis pitää rampata portaita erestakaasi.
Kyykkää ensimmäisellä viikolla ja tee mavea toisella. Kyllä ne tulokset rupiaa sitte nousemaan. :puntti:

Juuri näin. Jos on raskas päivä raksalla, kevennä reeniä ehtoolla.

Silti voi kehittyä; itse tein aikanaan yli 800 kg RAW yhteistuloksen, vaikka raksalla painoinkin koko ajan.

Itekin ku joskus olin työharjottelussa nii aattelin ettei koko salihommasta tuu mitään. Nyt 3 vuotta ollu urakkaporukassa ja painetaa yhtee putkee ilma taukoja. Ite pidän just 3 muutaman minuutin taukoo jollo safkat vedän työpisteellä. Ite kyykkään 2-3 kertaa viikkoon ja kyllä sitä jaksaa kun syö vaan ihan helvetisti.

Ite en ole raksalla enää töissä, koska se on niin paskaa. Sujuu treenitkin ongelmitta.

Olipa asiallinen ja hyödyllinen posti :jahas:

Mulla kun oli erikoisraskas jakso raksalla, niin vaihdoin kyykkypäiväksi perjantain. Toimi ihan hyvin, vaikka ei ne jalkojen domsit ole kivaa viikonloppunakaan. Maven kohdalta seuraavan päivän selkä jumia/kipua en saanut ratkaistua. Pakko oli vaan painaa menemään.

Olipa asiallinen ja hyödyllinen posti :jahas:

Mulla kun oli erikoisraskas jakso raksalla, niin vaihdoin kyykkypäiväksi perjantain. Toimi ihan hyvin, vaikka ei ne jalkojen domsit ole kivaa viikonloppunakaan. Maven kohdalta seuraavan päivän selkä jumia/kipua en saanut ratkaistua. Pakko oli vaan painaa menemään.
Tuli vain mieleen, kun kaikki tutut aina avautuu raksahommistaan ja itsekin vitutti nousta töihin aamulla, niin vaihdoin alaa. Toki kun olin raksalla, niin kävin salilla aivan normaalisti.

Tuli vain mieleen, kun kaikki tutut aina avautuu raksahommistaan ja itsekin vitutti nousta töihin aamulla, niin vaihdoin alaa. Toki kun olin raksalla, niin kävin salilla aivan normaalisti.

Voittaa 8 h koneella istumisen 6-0. Tosin naiskauneudesta ei pahemmin ole iloa.

Eipähä oo paikat ainakaa istumisesta jumissa.. Ei mua oo ainakaa siwan kassalle luotu ku selkä valittelee toisinaan. Ja ite ainaki teen semmosta työtä mistä tykkään aika lailla eli oon raksalla. Muovipulloo teen aina heramaito sekotuksen ja vähä öljyä sekaa mitä tulee hörpittyä muiden syömisien ohella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koposen Sami on elävä esimerkki että myös raskaantyön raataja voi pärjätä vaikka bodykisoissa. Työskenteli raksalla päivät illat treeniä ja SM-kultaa kehonrakennuksessa.
Totesi vain että ei tarvii pahemmin diettailla, duuni hoitaa sen puolen.

Itse aloitin työt rakennuksilla sähköasentajana urakkahommissa 2010, pääasiassa teollisuuden parissa. Eli perkeleesti kaapelinvetoa, rappusten ravausta, tavaran haalausta, poraamista, pään yläpuolelle asentamista jne...

Nyt olen ollut jonkun aikaa lomautettuna ja huomannut seuraavia plussia ja miinuksia:

+ Paino nousee herkästi (töissä ollessa ei millään).
+ Reeneistä saa enemmän irti, mutta joutuu lämmitellä ja herätellä kroppaa kauemman.
+ Pystyy reenata vaikka joka päivä.
+ Ruokailujen rytmitys helpompaa.
+ Unta tulee vähintäänkin riittävästi.

- Tulee nukuttua välillä liikaa.
- Väsyneempi olo yleisesti kun töissä ollessa.
- Kroppa nukkuu joskus kun pitäisi reenata, (töissä ollessa oli kokoajan virittynyt ja terävä olo).
- Uni ei tule niin hyvin (töissä ollessa kun meni illalla nukkumaan, niin uni tuli minuutissa).
- Puristusvoima/sormivoimat eivät pysy yllä ilman erikseen treenaamista.

Tollasia tuli yhtäkkiä mieleen, kokonaisuutena kuitenkin sanoisin, että tottakai lomalla/ilman fyysistä työtä saa kovempia tuloksia pidemmän päälle, ja kroppakin saattaa kestää paremmin, mutta on fyysisessä työssä myös hyvät puolensa...

Jep helpointa ku meette parempiin töihin duunarit.

Mutta jotta postaukseni ei olisi aivan turha, niin itse raksalla ollessani salilla kyllä jaksoi ihan normaalisti painaa kun tosiaan mätti niitä kaloreita kunnolla koneeseen ja huolehti hyvistä yöunista. Kerran meni koko päivä piikkaushommissa ja betonipaloja heitellessä parvekkeelta, selkä ja alakroppa oli ihan paskana työpäivän jälkeen mutta salilla mavessa paukku sarjaennätykset, oli kroppa selvästikin hyvin hereillä valmiiksi treeniin.

Oma mielipide on, että keho tottuu ajan myötä siihen rasitukseen mikä sille laitetaan. Ite oon alottanu urakkahommat raksalla ja päivät alkaa aamulla 5 ja päättyy 17-20. Alussa oli raskasta, mutta enemmän se johtui siitä, kun yleiskunto ei ole tarpeeksi kova, eli kestävyyttä/sitkeyttä vähän. Reenit kannattaa keventää vähäksi aikaa, jotta kerkiät tottumaan.

Kävelylenkki tasasykkeellä esim. kerta viikkoon auttaa huomattavasti jaksamiseen, eikä enää työt vie mehuja pois ja reenatakin pystyy suurinpiirteen entiseen malliin.

Kerran meni koko päivä piikkaushommissa ja betonipaloja heitellessä parvekkeelta, selkä ja alakroppa oli ihan paskana työpäivän jälkeen mutta salilla mavessa paukku sarjaennätykset, oli kroppa selvästikin hyvin hereillä valmiiksi treeniin.

Itse purkufirmassa töissä ja piikkaus hommat ja betonin kannot jokapäiväistä.
silloin tällöin sattuu kerrostalo työmaa jossa ei hissiä ole, niin portaita saa edes takaisin kävellä betoni paljut käsissä.
Silloin jalkatreenit kokonaan pois.
Nyt ollut jalkatreenit itsellä paussilla n.9kk ja ei kyllä ole jalat jääny jälkeen.
Aloitin juuri vuodenvaihteen jälkeen kyykkäämisen uudestaan kun päässyt vähän "rauhallisemalle" työmaalle.
Ja kyykkyä vain kerran viikossa :)

Ihmiset on erilaisia, mutta omalla kohdalla pelkkä fyysinen työ ei juurikaan häiritse treenaamista. Siinä vaiheessa ko työ muuttuu fyysisesti raskaaksi sekä henkisesti (urakka-aikataulussa pysyminen, ongelmien ratkonta) alkaa iteltä loppuun mehut tosi nopeesti.

Jep helpointa ku meette parempiin töihin duunarit.

Kerro toki lisää näistä "paremmista" töistä. Itse en nää mitään vikaa näissä hommissa. Jos tuntuu ettei työpäivän jälkeen jaksa, niin eihän se ole muuta ku ravinnon puutetta. Mulla on mukana evästä joka tauolle, eihän sitä töitäkään jaksa vatsa tyhjänä tehä, saati salilla käydä työpäivän jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom