Rakennus piirrustuksista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vupe
  • Aloitettu Aloitettu
Weeboom sanoi:
Toi taljan tekeminen nyt on vähän makuasia, maksaako vaivaa.
Pitäis muuten abine mitata sulle ne kahvat huomenna salilla, jos on viä tarvis.
Joo ei toi talja välttämätön oo, mutta halusin selälle ja ojentajille vähän monipuolisempaa treeniä. Ehkä tärkein syy on että kun oon lukios ja pikkusen toi rälläkkä ja hitsi pysyy kädes niin mukava tehdä niillä jotakin ton lukemisen välis, eli pienimuotoinen harrastus toi väsääminen, joka sitten tukee toista harrastustani.

-edit- Weeboomi: mittaa vaan jos aikaa ja kiinnostusta löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nigster sanoi:
Oikein ottaa silmään nuo mitat noissa piirrustuksissa kun ovat senttimetreissä. "Oikeissa" piirrustuksissa on mitat aina millimetreissä, mutta se siitä :D

Voin minä sulle penkin suunnitella jos hinnasta sovitaan :)
No perkeles kaiva sitten ne oikeat suunnitelmat! ;)

No nuo piirtelin ihan huvikseen joskus, en mä mikään "metalli_mies" oo. :)

Täytyy sanoa ammattilaisen (suunnittelijan) näkökulmasta, on kyllä yllättävän hyviä nuo Weeboomin kuvat (etenkin humanistiksi). Sanoisin, että semmoinen, joka osaa metallihommia jotenkuten tehdä, ei kummoisempia kuvia tarvitse.

Sanotko vielä WB, mitä softaa olet käyttänyt?

Konna sanoi:
Täytyy sanoa ammattilaisen (suunnittelijan) näkökulmasta, on kyllä yllättävän hyviä nuo Weeboomin kuvat (etenkin humanistiksi). Sanoisin, että semmoinen, joka osaa metallihommia jotenkuten tehdä, ei kummoisempia kuvia tarvitse.

Sanotko vielä WB, mitä softaa olet käyttänyt?
Heh, kiitti. Oon tolla softalla ny piirtänyt jo tietokoneen koteloita yms. Viimeisin on baaritiskihärdellisuunnitelma kämppään. :)

Kannattaa kokeilla, jos yhtään on kiinnostusta. On nimittäin älyhelppo käyttää. Ammattilaiselle toki ei sovi, kun ominaisuudet loppuu kesken nopeasti.

http://www.sketchup.com/
Ja sieltä imuttaa demo-version. 3-versiota olen käytellyt, 4 on jo asennettu, mutta en oo testaillu uusia ominaisuuksia viä. Demo toimii 500 minuuttia muistaakseni, mutta eipä ole kallis ostaakkaan tuo ohjelma.

Sivuilta löytyy viä käyttäjien komponenttivarasto, ja onhan noita komponentteja (.skp) ympäri nettiä. Myös tutoriaaleja paljon.

edit: mitä suunnittelet työkses ja mitä käytät?

tulipa tässä mieleen kysäistä kun olette rakennelleet noita taljoja yms.. vempaimia niin mistä noita laadukkaita laakeroituja rullia saa ostettua joissa on tuo vaijerinura.. itsessä myös metallimiehen vikaa on ja olisi hieno rakennella kaikennäköisiä vempaimia.. itsellä on myös kotona suhteellisen hyvä ylä/alatalja vehje jossa 1 muovinen laakerirulla haljennut.. ostaisin sellaisia useampiakin jos niitä jossain mydään.. ei jaksaisi alkaa tollasia sorvaileenkaan

hartiapankki sanoi:
Itte rakentelin sen ylä/alataljan tos keväällä ja suurin ongelma oli löytää juuri noi hihnapyörät. Lopuksi menin metallimiehen luo ja sorvautin raakerin päälle sellaasen matalahkon uran omaavan alumiiti pannan. Aivan hyvin on tähän mennes toiminut ja kestänyt. Kuvia en valitettavasti tähänhätään saa koska en omista kameraa.

abine sanoi:
Itte rakentelin sen ylä/alataljan tos keväällä ja suurin ongelma oli löytää juuri noi hihnapyörät. Lopuksi menin metallimiehen luo ja sorvautin raakerin päälle sellaasen matalahkon uran omaavan alumiiti pannan. Aivan hyvin on tähän mennes toiminut ja kestänyt. Kuvia en valitettavasti tähänhätään saa koska en omista kameraa.
joo taidan about tietää mitä tarkoitat eihän tuo homma sinänsä vaikeakaan ole vaikka tekisi raudasta rullan johon poraisi laakerin kokoisen reiän ja sorvaisi uran.. mutta mielummin ostaisi valmiina .. pakkohan noita jossain on olla myynnissä luulisi..
hhmm.. ehkä auton esim. laturin tai tehostimen siimapyöristäkin voisi väsätä hyvin toimivan rullan

hartiapankki sanoi:
hhmm.. ehkä auton esim. laturin tai tehostimen siimapyöristäkin voisi väsätä hyvin toimivan rullan
Mulla oli noita laturin siimapyöriä ensi käytös ilman laakeria, siis metallitapis vaan. Ne mureni paris treenis aivan väliöiksi paskoiksi. Suosittelen ainakin laakeria väliin.

Laittaa jonkun järeän väkipyörän, mitä teollisuudessa käytetään. Luulis kestävän.

edit: ei kuitenkaan liian järeää ettei vaijeri rispaannu.

abine sanoi:
Mulla oli noita laturin siimapyöriä ensi käytös ilman laakeria, siis metallitapis vaan. Ne mureni paris treenis aivan väliöiksi paskoiksi. Suosittelen ainakin laakeria väliin.
joo tottakai sinne laakeri kannattaa laittaa.. vetää vaikka keskelle laakerin mentävän holen pylväsporalla.. toinen ongelma tossa kun ajattelee kunnon taljan tekoo on mistä saa painopakan ok sen voi teettää.. tai tehdä .. mutta kuinka sen saa luistaan kunnolla ettei se hankaa ja kanita ilmeisesti jonkun moiset helat tai laakerit sekin vaatii ettei vaan ole rauta rautaa vastaan liukupinnoilla

Hyviä painoja taljaan kannattaa etsiä VR:n ratapihalta. Niillä on romumetalleissa sellaisia, onko ne nyt vanhan mallisten kiskojen aluslätkiä. Mitat ~3cm x 5cm x 40cm. Myyvät romumetallin hinnalla ~30cent/kilo

Tuon painopakan luistamisen en usko olevan kummoinen ongelma. Muutaman millin pienempi tanko tai kaksi painopakan sisään, niin hyvin luistaa.

hartiapankki sanoi:
tulipa tässä mieleen kysäistä kun olette rakennelleet noita taljoja yms.. vempaimia niin mistä noita laadukkaita laakeroituja rullia saa ostettua joissa on tuo vaijerinura..
Soita johonkin suomalaiselle kuntosalilaitevalmistajalle ja kysy mistä ne tilaa ne. Mä en tiedä mistä meille niitä tilataan, kun en itse tilauksia hoida.

Voit koittaa myös etsiä ihan googlella. Body-solid ainakin tekee noita vaijeripyöriä, ja on ihan laadukkaitakin, vaikka ne itse laitteet onkin ihme rimpuloita.

Powerhousu sanoi:
Soita johonkin suomalaiselle kuntosalilaitevalmistajalle ja kysy mistä ne tilaa ne. Mä en tiedä mistä meille niitä tilataan, kun en itse tilauksia hoida.

Voit koittaa myös etsiä ihan googlella. Body-solid ainakin tekee noita vaijeripyöriä, ja on ihan laadukkaitakin, vaikka ne itse laitteet onkin ihme rimpuloita.
joo onhan mä koittanut googlettaa huonoin tuloksin .. löytynyt ainoastaan jotain sairaan massiivisia teollisuus käyttöön.. ehkä rautakaupasta löytyy jotain jos käy kysäsemäs.. noo jos ei löydy niin kyllähän tollaset ittekkin väsää et ei siihen kaadu..

hartiapankki sanoi:
joo onhan mä koittanut googlettaa huonoin tuloksin .. löytynyt ainoastaan jotain sairaan massiivisia teollisuus käyttöön.. ehkä rautakaupasta löytyy jotain jos käy kysäsemäs.. noo jos ei löydy niin kyllähän tollaset ittekkin väsää et ei siihen kaadu..
Laita mulle postia, powerhousu@pakkotoisto.com, niin kerron mistä saat vaijeripyörät. En viitsi yhteystietoja tähän laittaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom