Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt itseäni pelottaa jo huolella... Toukokuussa en tosiaan voinut lenkkeillä ollenkaan polveni takia, ja nyt kesäkuussa olen käynyt 3 kertaa lenkillä + viikon mittainen vaellus... cooper tasosta en osaa sanoa mitään, mutta väitän olevani tällä hetkellä kurssin heikkokuntoisimpia yksilöitä...
Mitähän viimevuotiset alokkaat ovat juosseet cooperissa, noin keskimäärin? Veikkaisin tuloksia 3000m ja siitä ylöspäin. Itelläni on vähän sama homma ettei ole lenkillä tullut oikein käytyä, kesäkuun puolella pari lenkkiä tullu heitettyy...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lihaskunto on onneksi ihan hyvällä mallilla pysynyt :)

Ei kai se auta muuta ku perkele sisulla vääntää se cooperi läpi :P

Mitäs pahaa meille on luvassa? Vai onko kielletty kertomasta?

Haiskahtaa lähinnä pelottelulta, jota olen jo kavereiltanikin saanut kuulla:" Ruoka on ihan perseestä, sitä ei ihminen kykene syömään" tai "vaatteet on kaikki vääränkokoisia ja rikki"

BTW, eiköhän pojat kaikki vedetä sitten tosta päälaelta pois? :D Itse en meinannut ainakaan jättää siihen mitään. Ja olisihan se jo sellainen kurssin ensimmäinen "oma juttu"... Mitä mieltä?

Onko tuolla immolassakin sellanen lähtötasotesti, niinkuin utissa? Eli reppujuosut uinnit ja niin poispäin... Kuvien perusteella kaikilla ei kalju näytä olevan, muutamilla aika pitkätkin hiukset.

Mitäs pahaa meille on luvassa? Vai onko kielletty kertomasta?

Haiskahtaa lähinnä pelottelulta, jota olen jo kavereiltanikin saanut kuulla:" Ruoka on ihan perseestä, sitä ei ihminen kykene syömään" tai "vaatteet on kaikki vääränkokoisia ja rikki"

Ei mitään pelottelua, eikä se mikään salaisuus oo, että teillä on rankka ja vittumainen vuosi edessä. Sama se oli meillä... Immolassa ruoka on hyvää ja sitä haetaan yleensä lisää. Vaatteet on hyväkuntosia ja varastohenkilökuntakin yllättävän mukavaa. Viettäkää hauska vuosi!

Onko tuolla immolassakin sellanen lähtötasotesti, niinkuin utissa? Eli reppujuosut uinnit ja niin poispäin... Kuvien perusteella kaikilla ei kalju näytä olevan, muutamilla aika pitkätkin hiukset.

Käsittääkseni lähtötaso testit on, ja meinasinkin, että tehdään siitä hiusmallista 2. kurssin omajuttu.

Hyvä jos ruoka on maistuvaa :P Testeissä ainakin se oli erinomaista!

Mitä sanoisitte tämänhetkisestä kunnostanne? Onko se parempi kuin testeissä, vai onko kevät tullu löysäiltyä? Itse luulen, että kunto on huonompi kuin testeissä. Toukuuhun asti treenasin kylläkin tiukasti, mutta sitten polveen tuli ilmeisesti jonkin asteinen rasitusvamma, joka esti liikkumisen koko toukokuuksi. Sitten kesäkuun 2 ekaa viikkoa menikin matkustellessa, ja nyt edellinen viikko, kun olin lapissa vaeltamassa. Ja nyt koulutukseen on aikaa enää 2 viikkoa, joten oman kuntoni puolesta pelkään mahdottoman paljon.

Lihaskunto saattas mennä jotenki vielä, mutta coopperissa menee tällä hetkellä n 2000m. Oon kuitenkin tulossa yrittämään mutta saa nähdä jos lähettävät kotiin ekana päivänä. Lykkää sitä sitten vuodella jos ei tosta nyt tule mitään. Alkaa jo pikkasen jännitään toi.

voisko erikoisrajajääkärit verrata vähä utin hommaan tätä teidän touhua ? Kukaan ei tietenkään käynyt molempia mutta varmaan teillä jollainen kuva ja tietämys utistakin on.

Käsittääkseni vaikea verrata noita kahta keskenään, kun toinen painottaa tiedusteluun metsässä, ja toinen taisteluun asutuskeskuksessa. Varmasti paljon yhteistä kyseisistä linjoista löytyy, mutta erotkin on varmasti suuret.

Onko kellään muuten tietoa tuosta kuljetuksesta Imatran asemalta? Kun info-pläjäyksessä, jonka saimme on ajo-ohjeissa myös ohjeita junalla matkustaville. Siinä lukee, että kaikilta päiväjunilta 8.1.07 on kuljetus järjestetty Immolaan. Onko tuo vanhentunutta tietoa, joka on vain vahingossa jäänyt vihkoseen, vai onko tieto oikeata, mutta päivämäärä väärä? Olisi mukava meinaan tietää...

P.S. Katoin VR aikatauluja, ja totesin, että lännestä päin tulee vaan yksi varteenotettava juna koko päivän aikana. Muut ovat kaikki liian myöhään, tai aivan liian aikaisin. Eli voi olla, että alussa on pieni hässäkkä, jos kaikki tulee samalla kyydillä :P

Itsekin ihmettelin tuota samaa, mutta kaipa sieltä sitten jonkinlainen kuljetus on. Jos ei muuta ni otetaan kimppataksi :D
Ja tosiaan ainoa järkevä juna on toi joka lähtee stadista kymmeneltä, joka on sitten hieman ennen yhtä imatralla.

Kiitos Silliam neuvosta! Hyvä tietää, että ei tarvii taksilla ruveta suhraamaa :D

Enää alle 2 viikkoa inttiin. Jotenkin kun miettii niin tuntuu uskomattomalta, että aika on mennyt näin nopeasti. Vastahan tässä alkoi harkitsemaan josko hakisi johonkin erikoisjoukkoihin! Mutta niin ne vaan menee vuodet nopeasti :) Toivottavasti myös tuleva vuosi menee nopeasti :D Mutta ei kuitenkaan liian nopeasti, että edes jotain jäisi mieleen! Intti aika tulee kyllä olemaan varmasti huoletonta aikaa, sillä kaikki omat asiat hoidetaan melkein valmiiksi. Itse täytyy vain olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa, ja tehdä tinkimättä niin kuin käsketään...

Kyllä se vuosi yllätävän nopeasti menee. On teillä kyllä hieno vuosi edessä, hyvin rankka, mutta hieno ja palkitseva. Vaikka joskus vituttanu ihan kunnolla niin nytten kun on palvelus jo melkein takana niin en mihinkään hintaan vaihtaisi tätä vuotta ja kokemuksia mihinkään.

Joo uskon, että välillä on hetkiä jolloin miettii miksi ihmeessä on pitänyt itsensä sellaiseen paikkaan hommata, mutta uskon olevani aika sisukas ihminen, joten luovuttaminen ei tule kyseeseenkään jollei kroppa sitten hajoa, mutta se on taas eri juttu.

Minkälainen ensimmäiset viikot tulee olemaan? Tai mitä te teitte viime vuonna ekoilla viikoilla? Alkaako varsinainen sotilaskoulutus heti, vai onko siinä jotain ympäripyöreitä ensin? Olisi kiva kuulla niitä kokemuksia! :D

Ensimmäiset viikot on kuin kaikissa muissa yksiköissä melkeinpä, harjoitellaan niitä perusjuttuja, kävelemiseen saa tosin myös varautua ja pieneen sykkimiseen. Kyllä tulee esterata sekä suunnistus tutuksi.

Voi olla imatran juna-asemalla vähän ruuhkaa kun aika moni tulee luultavasti tuolla yhden junalla :D niin tj 11 jä tässähän rupee vähän jo jalat tärisemään:dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom