Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos Immolaan tulossa ketään muita jotka harrastaa Salibandyä, meinaan vaan kun meiän valmentaja on sopinu et jos vaan saan Immolasta harjotus vapaita niin vois käydä Ruokolahden Rajun treeneissä pelailee. Aattelin vaan kysellä et jos joku muukin lähtis käymää siel pelaamassa ni ei tarvis yksin ajella sinne ja takas.

Itse olen tulossa, ja olen ajatellut tuota samaa, vaikken ole sitä keltään kysellyt. Mutta jos vaan onnistuu niin mielelläni lähtisin matkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen kuullut, että Immolassa on aina ollut mahdollisuus suorittaa joku peruslaskuvarjohyppykurssi, jos tarpeeksi halukkaita löytyy. Olenko väärässä Tanu? Jos näin on, niin kuinka moni olisi valmis osallistumaan. Itse ainakin täysillä mukana, jos vaan terveys kestää sinne asti.

Olen kuullut, että Immolassa on aina ollut mahdollisuus suorittaa joku peruslaskuvarjohyppykurssi, jos tarpeeksi halukkaita löytyy. Olenko väärässä Tanu? Jos näin on, niin kuinka moni olisi valmis osallistumaan. Itse ainakin täysillä mukana, jos vaan terveys kestää sinne asti.

Ei ollut ainakaan 7/2004-7/2005 välisenä aikana mahdollista... Sama "huhu" pyöri silloinkin kassulla, ehkä on joskus ollut mahdollista...

Olis kyllä aika posiitivinen yllätys JOS tälläinen mahdollisuus tulisi. Epäilen vain tälläisen mahdollisuuden tuloa... no toivossa on hyvä elää

Nuppex: Meijän alikessuista osa oli suorittanu sen kurssin. Onnistuu vain jos halukkaita on tarpeeksi ja ainoastaa kesän SE:llä. Nythän tuo kurssi alkaa aina kesällä, niin eiköhän se järjesty. Maksaa muistaakseni jotain 450-550e.. Iltavahvarissa katottii aina ku pojat hyppäs.

Jees, tääl sodankylän JPR:ssä myös sama mahdollisuus suorittaa toi laskuvarjohyppykurssi, hintaa 300€. Siviileille 400€ :) Mutta JOS/KUN toi on kerta mahdollista suorittaa niin sehän on suoritettava :D

Ainakin Utin laskuvarjojääkäreiden hyppykoulutuksessa ne hyppii aina pakkolaukauksella. Varjo siis avautuu automaattisesti saman tien koneesta hypättäessä. Luulisi tämän olevan paras tapa esimerkiksi sotatilanteessa. Lisäksi varjoa ei tarvitse alkuun ainakaan itse pakata reppuun, vaan sen hoitavat kokeneet kouluttajamme. Tämä oli ainakin itselleni suurin helpotus kuulla. :)

Joo se info-liite saapu just äsken. Näköjään voivat potkia vielä ulos ensimmäisen kahdeksan viikon aikana, mikäli henkilö ei täytä vaatimuksia. Lähtötaso testeistä ei ollut mitään puhetta, mut luulen että siellä on sellasetkin odottamassa.

Toisin sanoen samat kuin Utissakin. Aloitetaan coopperilla, jatketaan lihaskuntoon ja uintiin. Lopuksi 15km maastomarssi 10kg reppuselässä. Kaverin mukaan Utissa ne ei potki heti pois, vaikka ei kyseistä testiä läpäisisikään heti. Testi pitää kuitenkin olla suoritettuna ennen peruskauden loppumista. Eli käytännössä kannattaa heti saada hyväksytysti pois alta.

Vaikea sanoa mitä isot herrat keksii. Tietysti varmuutta ei ole edes sille, että meillä olisi samanlaiset lähtötasotestit kuin laskuvarjojääkäreillä. Tämä on vain oma veikkaukseni. Luulisi rajojen olevan samaa luokkaa kuin mitä silloin itse pääsykokeissa oli. Coopperissa veikkaisin 3000m läpipääsemisen rajaksi. Maastomarssista voisin veikkailla jotain samantapaista kuin mitä sukeltajien pääsykokeissa on. Sieltä voi niitä vertailla. Lähtökohtana varmaan kuitenkin on, että mistään ei saa ottaa nollaa pistettä.

Oliko siinä infopaketissa mitään elämää tärkeempää tietoo? Kun nimittäin mulle ei oo sellasta tullut. Ei kuitenkaan mitenkään yllättävää, ensin ei tullu palvelukseenastumismääräystäkään. Se saatiin sitten muutamalla soitolla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom