Rahkasta..

Originally posted by Mige
Jogurtti+tuna... jätämpä kokeilematta :urjo:

Mut.. Ehrmann+valion mehukeitto+weetabix+maito, toimii :thumbs: Tulee aika usein aamulla vedettyä tollanen. Päivällä sit ilman weetabixejä ja maitoa.

Mehukeitoista tällä hetkellä rulettaa vadelmakeitto, helvetin hyvää rahkan kanssa :5:

Täs olis yks lisää...

Jos ei rahka putoo "raakana" ni Kokeilpaaka sekoittaa
Ehrmanniin Danonen juotavaa jugurttia(löytyy useita makuja)...
...toudella namia...

:kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eri rahkamerkeissä on yllättäviä eroja. Pirkka rahkaa ei saa ulos purkista, eikä alas kurkusta. Valion rahka on ihan toista maata. Lusikalla vaan naamariin ja hyvältä maistuu ihan pelkästään.

Originally posted by apophis
Eri rahkamerkeissä on yllättäviä eroja. Pirkka rahkaa ei saa ulos purkista, eikä alas kurkusta. Valion rahka on ihan toista maata. Lusikalla vaan naamariin ja hyvältä maistuu ihan pelkästään.

Pirkkahan on ihan hyvää. Tänään on jo tipahtanut pari purkkia, toinen ananaksen ja toinen jugurtin seassa. Ei valittamista. oikeastaan teen tällaisen ananasrahka setin mielummin Pirkka rahkaan kun Ehrmanniin!. Makuasioista on niin mukava kiistellä ;).

Proteiini koktaili

Täs olis ihan hyvä oma keksimä drinkki!
Eli pilko banaani ja laita sekaan muutama kananmuna ja vielä lisää maitorahka (200g) ja maitoa lisäämään nestettä mielesi mukaan. Mausteeksi voit laittaa sokeria tai jotain muuta ja sitten sekoita sauvasekoittimella nestemäiseksi!

On HYVÄÄ!

Kekexx oon itseasias jo löytäny. Hyvää on!
Jostai jääny vaan takaraivoon tikittämään sellane et aspartaami aiheuttais insuliinineritystä vaikka ei tulis paljon kaloreitakaan. Varmaan joku huhupuhe sit vaan.

Originally posted by gotto
Eikös se ollu päinvastoin? :confused:
Tai ei siis maitosokeri, mutta astro kirjoitti jossain threadissa että nimenomaan maitotuotteet saavat insua erittymään jonkinlaisen
synergian takia.

Tai sitten olen lukenut väärin.

<a href="http://venus.nildram.co.uk/veganmc/insulin.htm" TARGET="_BLANK">Tästä</a> kun katsoo esim. jugurttia (varmaan aika lähellä rahkaa niin huomataan että insua erittyy kyllä aika lailla :(

"First, milk has been getting a reputation lately as a highly insulinotropic (insulin-releasing) food. In a study done in 1996 and published in the American Journal of Clinical Nutrition, dairy products like ice cream and yogurt had huge insulin responses (Am J Clin Nutr. 1997 Nov;66(5):1264-76.). And in a few studies last year published in the British Journal of Nutrition, milk was discussed as a highly insulin-releasing drink (Br J Nutr 2000 Mar;83 Suppl 1:S149-55). In the studies above, dairy products seem to release insulin out of proportion with their glycemic index (or the rate of glucose appearance into the blood)."

"studies were conducted to examine what component (the lactose, the protein, etc) of milk actually leads to this large insulin release. It appears that it's not the lactose content that leads to the insulin response since both normal skim milk and low-lactose skim milk lead to the same high insulin levels (Z Ernahrungswiss 1987 Mar; 26(1): 52-5.). From this work, it appears that the interaction between either the protein components of milk and perhaps some other unknown components of milk may be responsible for the insulin release."

"How big is this effect? Probably not all that huge, but when dieting we need every little bit of help that we can get so perhaps milk should be avoided when dieting."

Nämä lainaukset <a href="http://www.johnberardi.com/articles/qa/gof/gof_apr2001.htm" TARGET="_BLANK">täältä</a> (Berardin sivuilta)

2dl kermaa on muuten aivan perkeleesti :D rahkaakin on vaan muutama desi :kuola:
Nykyään vetelen rahkani ilman rypsäriä. Olen siksi valinnut päivän viimeiseksi ateriaksi kananmunat+kalaöljytabut. Erittäin alhainen insuliini indeksi ja viidestä kananmunasta saa protskua yöksi (ei ihan kaseiinin veroista "hitaudessa" mutta tiedä sitten.

edit: Luin vasta koko threadin jälkikäteen (aina hyvä idea :rolleyes: ):
Originally posted by kekexx
Astro varmaan komentoi tarvittaessa kymmenellä Bernhardin jutulla. :)

:) :kippis1:

Tämmöstä on tullut mätettyä viime ajat melkein joka päivä.
Purkki maitorahkaa (500g), pari teelusikallista vanilliinisokeria, pari ruokalusikallista Canderel makeutusainetta, loraus maitoa ja marjoja tai hedelmiä sekaan. Maistuu erittäin hyvälle.

Ehrmann ja loraus Fun lightia menee helposti kitusiin. Mutta onko kellään muulla ongelmaa ko. tuotteen kanssa että aiheuttaa närästystä? Mulla huomaa heti niinä päivinä kun ehrmannia on vetäny, rinnassa polttelee varsinkin illalla mutta efekti tuntuu jo heti kun on syönyt.

Kaikki rahka menee survomalla kurkusta alas, saman verran siinä on proteiinia vaikka maistuisi kissanpaskalta. Perkele bodaamisen mitään kivaa tartte olla. :whip:

- JjP

Mä laittelen aina rahkaa keittolautaselle, yksi teelusikallinen sokeria päälle ja sitten lorotan vähäkalorista mehukeittoa sekaan. Mun mielestä ihan yhtä hyvää kun jogurtti.
Kaveri sanoo laittavansa tuoremehua, kananmunia ja rahkaa sekaisin sauvalla. Väittää ettei maistu paskalta, mut mä epäilen et se huijaa.:D

Suolainen rahkalevite

Minä teen ehrmannistani joskus suolaista levitettä/dippikastiketta

Sotken siihen esim. valkosipulia, tomaattia, kapriksia, suolaa ja mausteita tai teen tsatsiki-tyyppisen viritelmän, johon tulee valkosipulia ja raastettua tuorekurkkua.

Levitettä voi syödä leivän kanssa, siihen voi dippailla vihanneksia tai syödä vaikkapa paistetun tomaatin, kesäkurpitsan tai vaikka pihvin kastikkeena.

Makeista välipaloista tai iltapaloista en pidä...

Originally posted by arnold
kaikkein parhaalta rahka maistuu, kun syödään se purkista suoraan naamaan :D

Eikä tuu tiskiä! (Paitsi lusikka) :thumbs:

Mä ainakin lisään suoraan purkkiin höysteitä sitä mukaa, kun tilaa tulee. Useimmiten käytetyt lisukkeet ovat mulla:

- mehukeitto (matalakalorinen mustikka)
- kaakao (oboy)
- kaurahiutaleet
- maapähkinät

Mä olen ainakin ton rahkan suhteen "proteiinijahdissa" ja vaikuttaa siltä,että noiden rahkojen suhteen proteiinimäärissä on erojakin.Ite olen eniten löytänyt Sparin rahkasta 12g/100g.Onko tässä suhteessa parempia?

Tampere-Lahti

Originally posted by Snake
Mä olen ainakin ton rahkan suhteen "proteiinijahdissa" ja vaikuttaa siltä,että noiden rahkojen suhteen proteiinimäärissä on erojakin.Ite olen eniten löytänyt Sparin rahkasta 12g/100g.Onko tässä suhteessa parempia?

Tampere-Lahti

Pirkassa myös 12g/100g. Lisäksi Pirkka on vähälaktoosista ja paljon halvempaa kuin Valion vastaava.

Originally posted by Snake

Tampere-Lahti

joo spar rahka rules..ja makukin on oikeastaan sama kuin esim valion vastaavalla..ja se viel et tos sparin rahkas on kiva puoli et tulee se tasan 30g protskua yhestä purkista..:thumbs:

Kauan toi rahka mahtanee säilyä?
Onkohan vaaraa saada pakki sekaisin jos syö pari päivää vanhaa rahkaa?

nimimerkillä: juuri vanhaa rahkaa syönyt :nolo:

Pilaantuuko rahka nopeasti lämpimässä? Jos esim. ottaa aamulla kouluun (klo 7.20) lähtiessä jääkaapista purkin jääkaapista ja syö sen koulussa noin kello 14, ehtiikö rahka mennä huonoksi tässä ajassa? Vai olisiko parempi laittaa purkki illalla pakastimeen ja ottaa aamulla mukaan jolloin rahka toivon mukaan ehtisi päivän aikana sulaa?

Originally posted by mik99
joo spar rahka rules..ja makukin on oikeastaan sama kuin esim valion vastaavalla..ja se viel et tos sparin rahkas on kiva puoli et tulee se tasan 30g protskua yhestä purkista..:thumbs:

Paljos tuo maksaa per purkki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom