Originally posted by turre101
Juu ja tähän ei sitten kannata koskea, varoitetaan heti. Laskee aivan päin mäntyä, ja tuloksessa usein ylimäärästä jopa 1000 - 1500kcal todellisuuteen verrattuna.
Noh, tuo on melko lähellä ihan virallista tapaa laske, mutta ikäväkyllä se on aina tilastollinen keskioarvo, eikä yksilöllisiä aineenvaihduntaeroja ole otettu huomioon.
Tämähän on se virallinen tapa laskea:
=(879+10,2*paino)*1,5
Siis perusaineenvaihdunta ilman liikuntaa. Esim itselläni.
187cm 115kg--> rasvaa liikaa
Perusaineenvaihdunta:
3078kcal....huom. tuon em. linkin taulukko antaa mulle n. 3170kcal
Ok, siihen sekoitus treeniä, jolloin kulutusta tulee viikossa keskimäärin n. 1-1,3h/pvä. Punttia, säkkiä, aamuaerobista kävelyä, sekä hiukkasen sulkista. Silloin kulutus olisi n. 4 064kcal
Eli tänkin mukaan voisin syödä 4000kcal päivässä liikkuen ja lihomatta. Tai sitten vosin lööbata 3078kcal lihomatta.
Todettu juttu: PASKAT, ylimääräistä kertyy selvästi., ja vaikka ottaisin tuosta se 1000kcal pois niin silti painonpudotus on melko hidasta/vko
Noh, ratkaisin itse ongelmen ja "hidastin" omaa aineenvaihduntaani tossa kaavassa, eli kokeilemalla pudotin tuon kertoimen 1,5--> 1,2. Aika suuri (30%) pudotus, mutta nyt muutaman viikon kokeilun jälkeen olo on hyvä. Ehkä pikkusen hintsusti energiaa, joten pienempikin hidastus voisi olla hyvä. Kokeilen vielä muutaman viikon, mutta jos menee liikaa miinuksille, lisään tota kerrointa.
Ja ravinto menee näin: h40 p30-35 r25-30
koklaan vielä pudottaa tota hiilaria, tuntuu että ainakin mulle tulee pikkusen paska fiilis pakkiin noilla suhteilla. Tiä sitten onko hiilarin syy..