Raaka kanamuna!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaamoz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Mitä se hyödyttää vai hyödyttäälkö edes mitään, ja mitä siitä saa?
Ennen treeniä

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
paljokohan sitä protskuu sitte yhest munast tulis?

Kananmunat on yleensä 45-70 g kokosia. Mulla ollu jotain mitkä on melkee aina 60 g. Kuorettomasta kananmunasta saa 12,5 g proteiinia sadasta grammasta. Eli yhdestä n. 7,5 g.

http://www.ktl.fi/fineli/ Tossa ihan kurko linkki, niin ei tartte joka ravintoaineesta erikseen kysyä.

Raaka kananmuna on helppo ja nopea vetää huiviin, muista hyödyistä en tiedä kun verrataan keitettyyn.

Jospa kuitenkin paistaisit ne kananmunat. Imeytyvät paremmin, ei ole sitä pientä salmonellariskiä ja raa'asta munasta voi saada helposti allergian. Kaupan päälle raa'assa munassa on vielä sellaista proteiinia, joka estää B12-vitamiinin (vai oliko B6) imeytymistä. Tämä proteiini hajoaa paistamalla.

Ai ai...mutta enpä aio jatkossakaan kaikkia munia kypsentää?

Nimittäin raaka kananmuna sekoitettuna kaurahiutaleisiin - 50g/muna - (+sokeria, kanelia ja kardemummaa) on eräs treenipäivieni herkuista. Köyhän protskupatukankorvike.

Entinen duunikaverini väitti myös, että kananmuna raakana vedettynä muodostaa jonkinlaisen kalvon vatsalaukkuun, joka hidastuttaa muiden ravintoaineiden imeytymistä/estää joitakin ravintoaineita imeytymästä. Onko totta?
Sehän on ollu jo pitkään tiedossa että ku lähtee ryyppäämään ni raaka kananmuna sitä ennen muodostaa vatsalaukkuun kalvon joka hidastaa alkoholin imeytymistä ja näin estetään kavalasti yllättävät sikakännit. En ole kokeillu, liekö perää tollakaan...

Originally posted by Dracone
Entinen duunikaverini väitti myös, että kananmuna raakana vedettynä muodostaa jonkinlaisen kalvon vatsalaukkuun, joka hidastuttaa muiden ravintoaineiden imeytymistä/estää joitakin ravintoaineita imeytymästä. Onko totta?
Sehän on ollu jo pitkään tiedossa että ku lähtee ryyppäämään ni raaka kananmuna sitä ennen muodostaa vatsalaukkuun kalvon joka hidastaa alkoholin imeytymistä ja näin estetään kavalasti yllättävät sikakännit. En ole kokeillu, liekö perää tollakaan...

Samaa sanotaan maidosta, mikä taitaa olla enemmän se mikä aiheuttaa tuota imeytymisen hidastumista.

nyt ihan totaalinen off topic, mutta kun puhutaan kerran dokaamisesta ja vatsaan "kehiteltävistä" kalvoista..

vuosi sitten oli kaverilla pari ranskalaista kollia kylässä, jotka vodkan rinnalla veteli siivuja oliiviöljypullosta. muodostaa kuulemma just tän kalvon, ettei viina imeydy niin nopeasti..
on kuulemma yleinen tapa heilläpäin.

kysymys kuuluukin miksi dokatessa sitä imeytymistä pitäisi hidastuttaa?? miksei vaan hidasta sitä juomista?? tai jos juo sika-känniin oikeuttavan määrän alkoholia niin olisi sitten siinä sika-kännissä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by finnman
Entäs jos ne munat keittää? :rolleyes:
Suunta oikeaan, mutta paistaminen on parempi. Näin olen lukenut monista paikoista; mutta ei välttämättä totuus. Itse ainakin kuitenkin pysyn siinä paistamisessa.

Originally posted by Kuukkeli
Suunta oikeaan, mutta paistaminen on parempi. Näin olen lukenut monista paikoista; mutta ei välttämättä totuus. Itse ainakin kuitenkin pysyn siinä paistamisessa.

mutta paistamises tarvitaan rasvaa. :thumbs:
Karsinogeenit...:david:

Originally posted by Mike
Samaa sanotaan maidosta, mikä taitaa olla enemmän se mikä aiheuttaa tuota imeytymisen hidastumista.

Ja tietysti voista. On suomalaisten bisnesmiesten salainen ase kun ryssien kanssa hierotaan kauppoja, votkanotto kun kuuluu oleellisena osana neuvotteluihin.

Back
Ylös Bottom