Räkkiveto rikkoi selän?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viime maanantain klo 15-16 salitreeni on aiheuttanut kylkeeni/selkääni jonkinasteisen revähdyksen tai vastaavan.
Kuvailen tässä ongelmani ja haluaisin saman kokeneilta kuulla vastauksia paranemisesta ja kivunlievityksestä.

eli
- Tein pitkästä aikaa räkkivetoa, 3x15 sarjaa. Uusi liike, niin painot maltilliset.
- lisäksi ylätaljaa ja t-tankosoutua
- en huomannut treenissäni mitään normaalista poikkeavaa. Ei naksahduksia, selviä loukkaantumisen merkkejä tai muutakaan

seuraukset
- kipu tuntuu kyljessä/selässä. Hiukan vaikea paikantaa, mutta vasemman latsin alaosan ja selän ojentajalihaksen vasen puoli. Katso linkki
- ensimmäisen yön jälkeen kylki/selkä hiukan kipuili. En noteerannut kummemmin, ajattelin että nukuttu taas huonossa asennossa.
- seuraava yö kylki/alaselkä olikin jo sitten ihan oikeasti kipeä.
- nyt vajaa viikon aikana olen herännyt kipuun noin 4 tunnin nukkumisen jälkeen. Asennon vaihtaminen on vaikeaa ja kipu tuntuu aivan sama miten makaat.
- sängystä noustua menee noin puoli tuntia, niin olo on lähes normaali. Päivisin ei kipua juurikaan ole ja kykenen tekemään ihan normaaleja asioita.

Lääkärin mukaan kyseessä lihasrevähdys. 600 Burana ja para-tabsit päälle. Päivisin en koe nuita tarvitsevani ja yöllä ne ei siinä 3-4 aikaan tunnu paljon auttavan. Sen verran tymäkkää kipua tarjolla.

Eli onko sinulla kokemuksia vastaavasta?
Kauanko parantuminen vei aikaa?
Miten sait koko yön nukutuksi? Lääkkeillä, joillakin relaksanttivoiteilla?

quadratus lumborum ?
Quadratuslumborum.png

On mennyt kerran mavessa, mutta törkeet kivut iski kyllä heti enkä pystynyt ees tankoa tyhjentämään. Makuu-asentoon ei pariin päivään voinut mennä, sohvalla istuma-asennossa piti (yrittää) nukkua. Parantuminen lähti siitä että heti seuraavana päivänä vaan aloitti kuntouttavan liikkumisen, kuukauden verran vaati jumppaa että tuli jonkinlaiseen kuntoon ja siihen päälle pari kuukautta että henkisesti uskalsi taas vetää täysillä. Kivut oli sitä luokkaa että melkoisen henkisen peikon tuosta sai.

Kyllä! Juuri tuolla alueella kipu on. Ilmenee kivuliaimmin vain öisin muutaman tunnin nukkumisen jälkeen. Aamutoimet on peijakkaan vaikea tehdä ihan pukemisesta lähtien.

Mitään ulkoisia vamman merkkejä ei ole.

Jos tästä jotain positiivista yrittää hakea, niin tuleepahan ainakin lähdettyä ajoissa töihin ja pääsee ajoissa poiskin.

Juuri tein hiukan rinta- ja selkäjumppaa kotosalla, eikä tuo pahemmin häirinny.

Miksi se juuri yöllä iskee? Paska sänky ja painetta lihaksissa?

Kyllä sitä yön aikana kroppa jotenki jäykistyy ja jumahtaa, itse selkävikaisena inhoan nukkua yli 8 tuntia koska sen jälkeen kestää tosi kauan vetreytyä.

Itse tehin tässä 2 viikkoa sitte räkkiä ja kokkeilin siinä tyhmyyksissäni että tulisko se mahtava 300 kiloa ylös niin kun lähin nostaan nii alaselässä tuntu ihan jumalaton kipu, niiku ois mora lyöty alaselkään. No tässä nyt jo toista viikkoa kipiä, ei niin pahasti mutta vieläki selkäkipu säteilee oikeaan jalkaan. En tiijä mikä tuolta selästä meni, kertokaappa viisaammat että kuinka kauan selkä jumi kestää ilman hierontaa? Haluttais alkaa jo vetään taas mavea:(

Omakohtaista kokemusta minulle ei ole, mutta eikös välilevyn pullistuman yksi oireista voi olla juurikin tuo, että kipu säteilee jompaan kumpaan jalkaan

Itse tehin tässä 2 viikkoa sitte räkkiä ja kokkeilin siinä tyhmyyksissäni että tulisko se mahtava 300 kiloa ylös niin kun lähin nostaan nii alaselässä tuntu ihan jumalaton kipu, niiku ois mora lyöty alaselkään. No tässä nyt jo toista viikkoa kipiä, ei niin pahasti mutta vieläki selkäkipu säteilee oikeaan jalkaan. En tiijä mikä tuolta selästä meni, kertokaappa viisaammat että kuinka kauan selkä jumi kestää ilman hierontaa? Haluttais alkaa jo vetään taas mavea:(

Varmaan pieni pullistuma tullu selkään. Niin tuttua, ite rikoin selkäni ku mavetin, tai yritin, ja tekniikka oli pöin persettä, vedin vaan selällä. No siiitä viisastuneena ja vuoden kivuissa olleena sitä voisastuu kummasti :) lekurikaa ei tekis sulle pahaa, hieronta tuskin asiaan auttaa ellei selkä oo ihan tukossa.

Liikkeelle vaan kivun sallimissa rajoissa. Jos ei siis ihan jalaton ole. Kävely jo auttaa hyvin. Nukkumisasennoilla ainakin itselle oli merkitystä. LIhasjumit helpottaa kun vaan yrittää liikkua ja jos siellä pullistumakin on, niin eiköhän sekin lähiviikkoina sieltä pois sula.

Joo olen mie tässä nyt viikon vetäny salihommia silleen etten ole rasittanu tuota alaselkä aluetta, toivotaan että tämä menee ohi nopiasti nii pääsis taas vetää mavea:D

Joo olen mie tässä nyt viikon vetäny salihommia silleen etten ole rasittanu tuota alaselkä aluetta, toivotaan että tämä menee ohi nopiasti nii pääsis taas vetää mavea:D

Lääkäriajan varaisin kyllä heti. Kuulostaa vähän välilevynpullistumalta, ja ilman kunnollista kuntoutusta ei välttämättä maastaveto enää onnistukaan. Mut jos diagnoosi saadaan äkkiä (oikein) ja pääset sitä hoitamaan, on täysi paraneminenkin todennäköisempää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom