Räkkiveto ja jälkeen jääneet lihasryhmät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dawn
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Osaako kukaan neuvoa, että mikä/mitkä lihasryhmät ovat jääneet jälkeen, kun räkkiveto polvilumpioiden yläpuolelta on maksimissaan vähän yli 300kg, mutta kun tanko lasketaan polvien alapuolelle niin hyvä jos vähän 200 kg nousee. Eli noin 100kg:n pudotus painoissa kun tankoa lasketaan muutaman sentin. Treenikaveri sanoi, että lonkan ojentajat ovat pahasti kehityksestä jäljessä.

Etureisiä uskaltaisin veikata. En kyllä näe edes mitään pointtia vetää polven yläpuolelta vaan räkkivedot siitä 5-10cm polven alta.

Ei tahdo alaselkä kestää vetoja polven alapuolelta. Siis kipeytyy ja nostokin käy välillä kipeää. Aika hyvin on voimaa tullu selkään ku oon tehny vetoja selkä pyöristettynä aloittaen, jalat lähes suorassa. Eli selän oikaisu pyöreästä suoraksi ja tanko telineillä, lähtö siitä polvien yläpuolelta. Tolla liikkeellä lähtee välillä selkäkivut melko hyvin joksiki aikaa.

Ei tahdo alaselkä kestää vetoja polven alapuolelta. Siis kipeytyy ja nostokin käy välillä kipeää. Aika hyvin on voimaa tullu selkään ku oon tehny vetoja selkä pyöristettynä aloittaen, jalat lähes suorassa. Eli selän oikaisu pyöreästä suoraksi ja tanko telineillä, lähtö siitä polvien yläpuolelta. Tolla liikkeellä lähtee välillä selkäkivut melko hyvin joksiki aikaa.

Etkö tossa vastaa omaan kysymykseesi? Alaselkä sulla on heikko ja jalkaosasto luultavasti, koska alempaa vetäessä alakroppaa tarvitaan enemmän.

Osaako kukaan neuvoa, että mikä/mitkä lihasryhmät ovat jääneet jälkeen, kun räkkiveto polvilumpioiden yläpuolelta on maksimissaan vähän yli 300kg, mutta kun tanko lasketaan polvien alapuolelle niin hyvä jos vähän 200 kg nousee. Eli noin 100kg:n pudotus painoissa kun tankoa lasketaan muutaman sentin. Treenikaveri sanoi, että lonkan ojentajat ovat pahasti kehityksestä jäljessä.

Miksi ylipäätään vetää räkistä?

Maastaveto kyllä kehittyy kokonaistalvaisesti pelkästään maastavetämällä ja ote alkaa ennen alaselkää pettämään melkein poikkeuksetta ellet käytä liinoja.

maastaveto, maastaveto korokkeella, hyvät huomenet, kulmasoutu ja leuat tukevat kyllä omasta mielestä tarpeeksi

Tosin itsellä ykkönen ei ole kuin 210kg luokkaa mutta en ole edes kokeillut tai harkinnut koskaan vetäväni siteillä tai räkistä "ego nostoa"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosin itsellä ykkönen ei ole kuin 210kg luokkaa mutta en ole edes kokeillut tai harkinnut koskaan vetäväni siteillä tai räkistä "ego nostoa"

Mun mielestä jto just kirjotteli jossakin ketjussa, että veto polven alta on hyvä variaatio vedon kehittämiseen. Itselläkin paras maveykkönen maasta 210 kiloa ja kun kokeilin vetää polven alta, niin hädin tuskin 160 kiloa nousi. :D Ainakin mulla taitaa olla melko makoisa heikko kohta siinä.

Tarkoititko jalat suorina? voihan se olla että eliminoit lantiota siinä aika hyvin etkä pääse vetämään lantiota "lävitse" räkkivedolla polven alta ja vastaa enempi romanialaista.

Itse vertaisin räkkivetoa vähän kun tekisi puolikyykkyä kehittääkseen syväkyykkyä mutta jokainen tyylillää :D

Kun teet räkkivetoa niin alkuasennossa polvet/selkä samanlaisessa kulmassa kuin ne olisi oikeassa maastavedossa tangon allessa siinä korkeudella. Selvensikö?

Suositut

Back
Ylös Bottom