Kai nyt kuitenkin ymmärrät että jos treenaat kyykyssä nopeutta niin se johtaa isompiin rautoihin mikä taas johtaa isompiin peruvoimatasoihin?
Toisaalta mun mielestä tossa sun lainauksessa ei ole sanottu mitään että kyseiset harjoitteet olisivat nimenomaan saliliikkeitä, varsinkin tuo maininta kehonpainoa hyödyntäen. Nämä tälläiset harjoitteet itse ainakin tulkitsisin tarkoittavan lajinomaisia harjotteita eikä samoja liikkeitä mitä käytetään esimerkiksi juuri tuon maksimivoiman saavuttamiseen.
Joku kutsukaan paikalle jto.
Voisitko lukea nuo lainaukset uudestaan? Jos tuolla ihan selvästi puhutaan sekä nopeusvoiman kehittämisestä (ei perusvoiman) että optimikuormitusalueella (30-60% 1RM) harjoittelusta, niin aika vaikea mun on tulkita tätä muuten kuin että myös kuntosalilla kannattaa harjoitella noilla vastuksilla nopeusvoiman kehittämiseksi. Tämä EI poista sitä, että räjähtävää ja varsinkin pikavoimaa kannattaa ja pitääkin harjoitella lajinomaisesti. Koska sulla ilmeisesti on parempaa tietoa, niin kerro toki, kuinka harjoittelet esim. jefulle lajinomaisesti noilla mainituilla 30-60% 1RM kuormilla pelkästään lajinomaisesti?
Sitä odotellessa, että saan vastauksen em. kysymykseen JA lähteen (eli niitä Nikulankin peräämiä faktoja) sille ettei salilla kannata tehdä räjähtävää voimaa, vielä yksi lainaus toisesta lähteestä: "Nopeusvoimaharjoittelua toteutetaan kuntosaliolosuhteissa voimalaitteilla tai levytankoharjoitteilla, joissa pyritään maksimoimaan suorituksen liikenopeus. Harjoitettavuuden kehittyessä urheilijan uran tai harjoituskauden aikana, kyetään siirtymään räjähtävistä konsentrista voimantuottoa kuormittavista suorituksista, kohti erityisesti eksentristä lihastyötä ja iskunsietoa kehittäviä harjoitteita." (Kappaleen "Nopeusvoimaharjoittelussa käytettävät harjoitteet ja menetelmä" ensimmäiset virkkeet artikkelissa Isolehto, J.: Nopeusvoimaharjoittelu, s. 266; teoksessa A. Mero ym. (2016) Huippu-urheiluvalmennus). Kursivointi oma.
Enempää en jaksa nyt vääntää rautalankaa, ennen kuin vastapuoli tarjoaa keskusteluun jotain muuta kuin mutua ja tahallaan väärin luettuja kommentteja.