Räjähtävää voimaa jääkiekkoon?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
hankkimalla lisää voimaa yleisellä tasolla ihan normaalitreenillä ja opettelemalla luistelemaan taitavammin, räjähtävämmin ja nopeammin.

Toi on niin totta mitä jto tossa sanoo. Treenataan salilla perusvoimaa ja sen lisäksi harjoitellaan lajia. Pitää muistaa vaan palautua kunnolla punteista...

Räjähtävää voimaa jos haluaa niin kannattaa tehä about 1-5 toiston sarjoja, ei missään nimessä ainakaan mitään päälle kymmenen toiston sarjoja. Painot 40-90% maksimista ja sarjapalautus täydellinen (3-5min).

Ite oon saannut huomattavasti lisää nopeutta yksinkertaisesti vetämällä kaikki spurtit täysillä siellä harkoissa ja vetämällä luistelut mahdollisimman täysiä, ei ole punttia tullut toistaiseksi hinkattua mitenkään älyttömän paljoa jalkojen osalta..

tosiaan sitä lihasta ei kannata jääkiekossa liikaa olla, koska ne syö sitten happea enempi. Varmaan kannattaa salilla tehdä kaikki liikkeet räjähtävästi, jos se on reenin tavoitteena.

tosiaan sitä lihasta ei kannata jääkiekossa liikaa olla, koska ne syö sitten happea enempi. Varmaan kannattaa salilla tehdä kaikki liikkeet räjähtävästi, jos se on reenin tavoitteena.

Ilman muuta lihasta tulee olla, mutta hapenkuljetuselimistön tulee olla vähintäänkin samalla tasolla.

e: Niin ja haluaisiko joku vielä määritellä tämän räjähtävän voiman?

n

Ilman muuta lihasta tulee olla, mutta hapenkuljetuselimistön tulee olla vähintäänkin samalla tasolla.

e: Niin ja haluaisiko joku vielä määritellä tämän räjähtävän voiman?

no siis etä saa sellaista niinkun nopeutta kiihdytykseen ...
ja ite olen ajatellut että olisi hyvä tehdä jotain 8-12 toitoja 3-4 sarjaa ..?
mitä mieltä muut on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
no siis etä saa sellaista niinkun nopeutta kiihdytykseen ...
ja ite olen ajatellut että olisi hyvä tehdä jotain 8-12 toitoja 3-4 sarjaa ..?
mitä mieltä muut on?

No mikäs siinä, mut ei se enää mitää räjähtävää voimaa oo jos sitä halusit erityisesti kehittää..

no millaisia sarjoja ehdottelet sitten ? 4-6? ja kannattaisko niitä tehä vaikka vuoroviikkojna tai jotain ?

No itse oon tehny takakyykkyä 5x4 aina jalkapäivänä ja tosiaan pitää tehdä räjähtävästi, mun mielestä ainaki ihan toimiva..

Pohkeille vaihtelen aika paljon sarjojen pituuksia esim. jollakin viikolla isommilla painoilla 8-12 toistoa ja välillä jotain 20-30 toiston sarjoja.. Prässissä nyt ei kai mitenkään kovin hyvin räjähtävää voimaa pysty tekemään, suosin itse 8-12 toiston sarjoja ja koitan tehä kuitenkin mahdollisimman terävästi.

((E: Teen itse tällä hetkellä 3x6:sia takakyykyssä, ihan perusvoimaa pyrin hakemaan lisää, kesällä tarkoitus taas panostaa enemmän nopeusvoimaan))

n

No itse oon tehny takakyykkyä 5x4 aina jalkapäivänä ja tosiaan pitää tehdä räjähtävästi, mun mielestä ainaki ihan toimiva..

Pohkeille vaihtelen aika paljon sarjojen pituuksia esim. jollakin viikolla isommilla painoilla 8-12 toistoa ja välillä jotain 20-30 toiston sarjoja.. Prässissä nyt ei kai mitenkään kovin hyvin räjähtävää voimaa pysty tekemään, suosin itse 8-12 toiston sarjoja ja koitan tehä kuitenkin mahdollisimman terävästi.

((E: Teen itse tällä hetkellä 3x6:sia takakyykyssä, ihan perusvoimaa pyrin hakemaan lisää, kesällä tarkoitus taas panostaa enemmän nopeusvoimaan))

no millasta sarjaa teet sitten sillon kesällä?

Siis just tota 5x4:sta teen kesällä ja muiden liikkeiden osalta aika samantyylistä treeniä. ((Räjähtävä voima on yksi osa nopeusvoimaa sitten on vielä esim pikavoima))

Koita lueskele noita muita jääkiekkoon liittyviä threadeja, niistä löytyy luultavasti hyvää tietoa miten jalkoja voisi treenailla.. :rolleyes:

ei mikään yksittäinen liike ole hyvä tai huono. kysytäänpäs alkuun threadin aloittajan yleisvoimataso, eli millasia rautoja liikuttelet isoissa perusliikkeissä, kuten voimanostosyvyinen taka- ja etukyykky, rinnalleveto, penkkipunnerrus, maastaveto, pystypunnerrus, leuanveto? jos missään ei mennä yli oman painon, kannattaa panostaa pelkästään (!) bodailuun siellä 6-15 toiston välissä 2-4 työsarjalla 1-3 krt/vko per lihasryhmä. yksinkertaisesti ajatellen punteilla tehty räjähtävä voima kehittää räjähtävyyttä vain siinä punttiliikkeessä. voit siis sivuuttaa kaiken muun ohjeistuksen mitä tässä threadissa on sulle annettu. mikään erityinen fiksattu sarja- ja toistosysteemi ei tule sen paremmin kehittämään.

unohda siis sen ko. ominaisuuden kehittäminen salilla ja tee paljon suoranopeus- ja suunnanvaihtonopeusjuttuja luistimet jalassa. vetojen pituus 3-8 sekuntia ja tauot siellä 2-5 minuutin välissä eli ei hapoille missään vaiheessa. vetoja lämpän jälkeen 3-4 kertaa viikossa 6-10 kpl/treeni. mieluiten aina kelloa tai edes kaveria vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom