Rääkki treeni ilman ylikunnon seurauksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin eli aiheena olisi ns. ''rääkki treeni'' :whip:Tämä on hyvin laaja alue, ja sillä mielestäni voidaan tarkoittaa monenlaista treeniä (lenkkeily,kuntopiiri,yleinen liikkuminen,lajiharjoittelu,kuntosali) Eli pyytäisin kertomaan omia suosituksia/ohjelmia tällaisesta itsensä piippuun vetämisestä !!ILMAN ETTÄ SIITÄ SEURAA YLIKUNTOA TAI RASITUSVAMMOJA!!(pituus yhestä kerrasta pariin viikkoon) tää voi olla haasteellista koska kaikki ovat eri-ikäisiä,painoisia,pituisia ja voimaisia... Meinasin itse vetää semmosen treenin tossa joulun jälkee viikon tai pari ja sit sen jälkeen viikko kevyesti. Jos ilmoitatte punttiohjelma niin mielellään % maksimista ja palautuksien pituudet.

Rohkeasti ehdotuksia vaan!!!:rolleyes:

Varsinaiseen ylikuntoon ei punttisalilla itseään saa, mutta ylitreenauksen oireita on silloin tällöin varmasti itse kullakin pakkislaisella. Lihas palautuu (jos se mahdollistetaan) 2-3 päivässä, mutta hermostolla menee tyyliin viikko palautumiseen jostain erikoistekniikka rääkistä niin siinä on soppa valmis. Tässä tapauksessa monijakoiset voittavat 1-2 jakoiset.

Tosiaan isot painot rasittavat hermostoa enemmän kuin pienet, ja tähän kai perustuu voimatreenien lyhyet sarjat, voima näet on hermoston hommia..

Itse pidän n. 4-5 viikon välein kevyen viikon. Treeni tapa on se että sarjat vedetään siihen asti kun viellä täysiä toistoja saa, poikkeuksena pääliikkeet.

Parissa viikossa et ylikuntoon pääse, mutta kai olet jo aloittanut totuttelun, jos haluat vetää kunnon rääkkiä ilman rasitusvammoja? Treeneissä suosittelisin olemaan erittäin huolellinen lihashuollossa ja lämmittelyssä.
Ja ihan mutuna heitän ohjelmaa koskien sellaisen idean, että noin lyhyen ajan voit aika surutta vetää 1- tai 2-jakoisella monta kertaa viikossa. Jos raskaat perusliikkeet luonnistuu, niin runttaat niitä paljon treenien alussa ja loppuun apuliikkeet.

No ei tämä mikään mullistava juttu ole, mutta koitapa hakea 20 toiston kyykymaksimi. Ja nyt puhun ihan sellaisesta 20 toiston maksimaalisesta maksimista, eli hengityskyykky/restpause, mikälie. Tähän tyyliin:

Ihan vitun rankkaa. Ei tartte reenissä paljo muuta tehdä.

Oma suoritus, joka jälkikäteen katsottuna oli liian helppo, vaikka tuntui suoritushetkellä kuolemalta:

Ota joku aloituspaino, ja tee seuraavissa treeneissä (pari kertaa viikossa) aina vähän raskaammalla, ja katso missä seinä tulee vastaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuota voisi todellakin suositella, itekkin tällä hetkellä hinkkaan nuita 20 toiston kyykkysarjoja.

Tajuttoman rankkaa touhua. Tuntuu, että keuhkot ja sydän irtoaa... Alkuun epäilytti josko pitäisi vähän mavea jossain välissä tehdä, että saisi takaosastokin vähän harjoitusta, mutta kyllä tuollaisen kyykkysarjan jälkeen on alaselkä niin liekeissä, ettei sillä enää vedetä mitään.

Ja yksi kyykkysarja riittää ihan hyvin yhdelle treenille. 2-3 kertaa viikossa.

Joo siis oon ite tehny ny pari kertaa just tota syväkyykyn 20 toistoa ja yks sarja, pirun tehokas!:rolleyes: ja sit myös mavessa 15 sarjoja mutta siinä on vaan 5 vikaa niitä ns. rest/pause toistoja... Oon miettiny et jos siin vetäis heti puntin jälkee maksimilenki juoksumatol, et vaik joku 10km. vääntäis iha pakol ja vaik kävelis jos ei muute vaa jaksa... Kuha saadaa kehosta puristettua kaike irti... mutta aattelin että jos sitä kävis siin 2viikon aikan 6 kertaa puntil ja vikal punttikerral ois pitempää ja kävis kaikki lihakset läpi+lenkki. Ja sit siin välipäivin jotain kuntopiiriä(vatsoja,selkiä,kylkiä yms.) Oisko mitää ideaa tos vai onko jo liikaa??? Ja sit tosiaa se viikko sen jälkee ilman punttia,lenkkeilyä tai kuntopiiriä, mutta kuitenki vähän lajiharjoittelua.

Oliko sulla joku ihan oikeasti kehittymisen tavoitekin tuossa hommassa? Jotenkin tuntuu että järkeä ei oikein ole käytetty tuossa sun viimeisimmässä suunnitelmassa. Ja tuolla toisaalla katselin että sun punttiohjelmakin on aivan perseestä, niin kannattaisiko ensin katsella perus juttuja kuntoon, ennenku alkaa mitään muuta tekemään?

Joo en mutta en oo koskaa mitää erityistä ohjausta saanu kuin pelkästään tekniikoissa nii en tiiä oikee mitä tehä? ku mielellää haluis sitä iha kuntoo(hapenottokykyy) parennettuu... Mutta tuntuu vaa et ei oikee oo koskaa lihakset ees kipeet vaikka teen oikeil painoil ja kaikkee:wtf:

En tiiä pitäiskö joku muu tekee jonku järkevä ohjelma vai mitä koska itellä ei oo ollenkaa kokemust XD

Tuo vastaus ei kyllä mulle avannut, että mitä tavoittelet.

Se mikä on järkevä ohjelma riippuu pitkälti niistä tavoitteista.
Hapenottokyky ei punteilla parane.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on sellanen ongelma et etukyykkyä tehdessä latsit tulee kipeiksi. Tekniikka virheestä ei oo kyse joten oisko jotain jäykkyttää lavoissa tai jossain muualla kropassa ?

E:oho meni väärään threadiin, mut kyllä täältäki löytyy varmaa vastaus mun kysymykseen !

siis ei niin mutta juoksumatolla kyllä... Siis tavoite on iha vaa et sais massaa ja voimaa mutta voima se tärkeempi on ja itse pidän puntilla käymisestä nii kävisin useammin jos mahdollisuus olisi. Mutta siis kysymys on että kannattaako puntin jälkeen tehä mitään rääkkilenkkiä päälle?

siis ei niin mutta juoksumatolla kyllä... Siis tavoite on iha vaa et sais massaa ja voimaa mutta voima se tärkeempi on ja itse pidän puntilla käymisestä nii kävisin useammin jos mahdollisuus olisi. Mutta siis kysymys on että kannattaako puntin jälkeen tehä mitään rääkkilenkkiä päälle?

Ei missään nimessä. Melkein huonoin mahdollinen paikka juoksemiselle, IMO.

Mulla on sellanen ongelma et etukyykkyä tehdessä latsit tulee kipeiksi. Tekniikka virheestä ei oo kyse joten oisko jotain jäykkyttää lavoissa tai jossain muualla kropassa ?

E:oho meni väärään threadiin, mut kyllä täältäki löytyy varmaa vastaus mun kysymykseen !

Etukyykyssä yläselän lihakset tekee aika paljon töitä. Tanko on kaukana selkärangasta ja yläselän lihakset joutuu paiskimaan pitääkseen selän pystyssä. Alaselälle vääntöä ei niinkään tule.

Ei kai siinä mitään ongelmaa ole jos kipu johtuu DOMSista. Venyttele niitä latseja.

joo ei kyllä todellakaan ole aloittelija kun olen kohta 2 vuotta puntilla käymisestä täyteen ja siihe viel vuos lisää käsipainoliikkeit (eli periaattees 3v.) mutta en ole koskaan jännä kyllä millään ohjelmalla tehnyt. Ja olen pitänyt melkeinpä pääasiana puntilla käymisessä että saa mietiskellä rauhassa ja purettua sitä ''ragea'' Ps. olisin todella kiitollinen jos joku linkittäis/suosittelisi/tekisi treeniohjelman:rolleyes: ( käyn viikon aikana= 2krt(2,5h) koris harkoissa+ 1krt. fysiikkaa harkkapäivät = Ma,ti ja ke(ma 1h treeni) ja puntilla 1-2krt. torstaina ja (joskus) maanantaina ja joka päivä se 2-3h muuta liikuntaa keskimäärin (jääkiekkoa,korista,jalkapalloa) ja itselläni on käsipainot,tanko(siihe IHAN riittävästi painoja) ja penkki ja teen niil aina välil ku on aikaa nii jotai):puntti:

joo ei kyllä todellakaan ole aloittelija kun olen kohta 2 vuotta puntilla käymisestä täyteen ja siihe viel vuos lisää käsipainoliikkeit (eli periaattees 3v.) mutta en ole koskaan jännä kyllä millään ohjelmalla tehnyt. Ja olen pitänyt melkeinpä pääasiana puntilla käymisessä että saa mietiskellä rauhassa ja purettua sitä ''ragea'' Ps. olisin todella kiitollinen jos joku linkittäis/suosittelisi/tekisi treeniohjelman:rolleyes: ( käyn viikon aikana= 2krt(2,5h) koris harkoissa+ 1krt. fysiikkaa harkkapäivät = Ma,ti ja ke(ma 1h treeni) ja puntilla 1-2krt. torstaina ja (joskus) maanantaina ja joka päivä se 2-3h muuta liikuntaa keskimäärin (jääkiekkoa,korista,jalkapalloa) ja itselläni on käsipainot,tanko(siihe IHAN riittävästi painoja) ja penkki ja teen niil aina välil ku on aikaa nii jotai):puntti:

Kyllä 2 vuotta salilla käynyt vielä aloittelija on, ja jos treenit on vielä olleet sitä luokkaa, mitä sun teksteistä on saanut kuvaa, niin entistä enemmän aloittelijasta on kysymys. Minkälaisissa sarjapainoissa liikut perusliikkeissä?

Tuo starting strenght vois olla jopa järkevimmästä päästä tähän paikkaan.

No tekniikka on kaikissa liikkeisä aika kohillaan(rinnalleveto,maastaveto,penkki yms.) sarjapainot on siis sen verra et 10. tekee jo tiukkaa ja sit jotai poikkeuksii kyykys 1x20 ja maves 1x15... ja muute siihe et ekat 1,5 vuotta oon käyny salil sillein 45min. vaan ja liikkein penkki,hauis,pohje,jalan koukistajat ja selät&vatsat

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom