Quad blast ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makez
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Hulkki mainitsee omassa treeniblogissaan tuollaisen kehonpainolla tehtävän jalkajumpan kuin Quad blast?

Löytyisikö joltain tarkempaa tietoa tai jopa omakohtaista kokemusta tuosta?
Lähinnä mitä liikkeitä tuossa tehdään ja minkälaisella systeemillä. Googlellahan tuosta jotain löytää, mutta näin työpaikalla surffatessa proxy bloggaa juuri nuo 'tärkeät' sivut.

Toinen treeni mitä Hulkki mainitsee on Auxiliary circuit 1 ja 2, niin mitähän nämä ovat?

Tällä hetkellä itseä kiinnostaa kaikki omalla painolla tehtävät treeni, koska treenit tulee tehtyä myöhempää illalla kotona ja etenkin tuonne jalkaosastoon olen etsinyt jotain uutta treenisysteemiä.

Tällä hetkellä itseä kiinnostaa kaikki omalla painolla tehtävät treeni, koska treenit tulee tehtyä myöhempää illalla kotona ja etenkin tuonne jalkaosastoon olen etsinyt jotain uutta treenisysteemiä.

Voimaa vai massaa?

Voimaa = Pistoolikyykyt

Massaa = Hindukyykyt

Pistooleja maltilla maksimissaan 80%sesti, eli jos jaksat 10, tee enintään 8, ja tee mieluiten kolme kertaa 8 per päivä, eikä 3x8 yheltä seisomalta.

Hindukyykkyihin tekniikka eka kuntoon (polvet ei liiku muutaku eteen ja taakse) ja sitten takomaan vaikka aikasarjoja. Testaa montako menee 12minsassa, tauota ite miten haluat. Tai sitten voit tehdä vaan Nx10 jollain 30sek tauoilla niin kauan ku vaan jaksat puhtaalla ja kontrolloidulla tekniikalla.
Hindukyykyssä ei selkä mene köyryyn vaan on särmänä suorassa koko liikkeen ajan.

Hulkki mainitsee omassa treeniblogissaan tuollaisen kehonpainolla tehtävän jalkajumpan kuin Quad blast?

Löytyisikö joltain tarkempaa tietoa tai jopa omakohtaista kokemusta tuosta?
Lähinnä mitä liikkeitä tuossa tehdään ja minkälaisella systeemillä. Googlellahan tuosta jotain löytää, mutta näin työpaikalla surffatessa proxy bloggaa juuri nuo 'tärkeät' sivut.

Toinen treeni mitä Hulkki mainitsee on Auxiliary circuit 1 ja 2, niin mitähän nämä ovat?

Hulkilla on käytössä kanadalaisen kehonrakennusvalmentaja Scott Abelin jalkapainotteinen ohjelma, johon kuuluvat osana Quad Blast-jättiläissarjat:

25 x kyykky
12 x vaihtoaskelkyykky
12 x vaihtoaskelkyykkyhyppy
12 x,tai max kyykkyhyppy

Kaikki liikkeet omalla painolla. Suorituksessa painotetaan joko täysiä liikeratoja(bodaus), tai nopeutta(funktionaalisuus). Palautusajat liikkeiden ja sarjojen välissä mahdollisimman pienet. Askelkyykkyjen liikerataa voi myös tarvittaessa pienentää. Pääasia on, että tavoitetoistomäärät saadaan täyteen.

Abelin treenivideokanavalta löytyy hyvät suoritusohjeet blasteihin:
normaali versio
"helpotettu" versio

Auxiliary circuitit ovat myös neljän kehonpainoliikkeen jättiläissarjoja mutta ne kohdistuvat enemmän takareisiin ja keskivartaloon

Olen itse treenannut tuolla samalla ohjelmalla pari vuotta sitten. Lyhyesti sanottuna se on helvetin raskas ja sillä tuli reilusti lihasta lyhyessä ajassa(pitkään sillä ei ole edes mahdollista treenata).

Tällä hetkellä treenaan jalat kahdesti viikossa - kerran Quad Blasteilla(kolme kierrosta) ja toisen kerran perinteisellä volyymitreenillä.

Nostetaanpa.
Voi vittu että on raskas liike. Ei kestä kunto tehä lähellekkään loppuun. Vieläki kuollu olo.

Nostetaanpa.
Voi vittu että on raskas liike. Ei kestä kunto tehä lähellekkään loppuun. Vieläki kuollu olo.

En tiedä miten tarkalleen teit mutta siinä aiemmin linkatussa ohjelmassa on hyvä etukäteen suunniteltu progressio blasteja varten:

Rest and Progression

• Weeks 1-2: No more than 30 seconds between movements; 3 minutes between circuits; 3 circuits total.

• Weeks 3-4: Try to cut rest down or out entirely between movements; 1-2 minutes between circuits; 4 circuits total.

• Week 5-6: No rest between exercises; 45-60 seconds between circuits; 5-6 total circuits.

Tämäkin tosin vaatii taakse jo kohtalaisen työkapasiteetin kierrosten kokonaismäärän osalta. Realistisempaa voi olla lähteä liikkeelle kahdesta kierroksesta ja edetä hieman pidemmällä aikataululla.

Pitääpä kokeilla noin.

Muutaman kerran oon tuota ohjelmatekstiä lukenut ja Hulkin postaamia videopätkiä katsellut. Mulla tulee jalat kipeiksi jo pelkästään niistä :)

Tein yhden kierroksen jalkapäivän loppuun pari viikkoa sitten. Ei taukoja, kyykyt sen syvyisinä mitä kyykkäisin painojen kanssa (= reidet vaakatasoon), askelkyykyt kohtuullisen mittaisina ja lopun kyykkyhypyt siten, että yritin vain hypätä mahdollisimman korkealle. Alussa ei tuntunut juuri miltään, mutta hyppyvaiheeseen siirryttäessä mieli muuttui. Järkyttävä polte reisissä eikä viimeiset pomput olleet enää kovin ilmavia. Ei puhettakaan toisesta kierroksesta.

Tulen kokeilemaan uudestaan, mutta en kovin usein. Vaihtoaskelkyykkyhypyt rassasi polvia aika ikävästi.

Nuo Quad Blastit on kyllä tajuttoman raskaita tehdä niin lihaksille kuin pumpullekin. Parissa jalkatreenissä oon joskus tehnyt kolme rundia ja en muista pystyneeni yhtäkään rundia tekemään puhtaasti ilman taukoja. Kanssatreenaajilla ollu varmaan hauskaa kun kyykky"hypyissä" pääsin vikalla rundilla ehkä sentin verran ilmaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom